Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Lapinette:
Åker ner för en vecka den 17/5. Ska bli jätte roligt samtidigt som jag kommer att längta ihjäl mig efter sambon.
Izunia:
Panflöjt och Ave Maria... Snyft, vad vackert det låter!
Jag vet!!! Min tärnas kille ska spela panflöjt....:) Ang latvalet är det inte helt bestämt än. Det maste ju vara en lat som passar till flöjten..Typ inte Popcorn! hahah :D
roslagsbrud - ja då är du här nere när vi gifter oss. Min blivande åker upp till Stockholm den 18 maj, bröllop den 20 och sen åkter vi på en veckas semester den 22 maj.
Vad skönt att ha bestämt musiken i kyrkan! Jag ska till vår solist om två veckor och lyssna på lite olika förslag. Dock vill jag helst ha sånger på engelska så alla hänger med.
Gemma: min syster flyttade till HK for att vara med sin karl som jobbade dar, sa hon pluggade ett ar och jobbade sen ett halvar. Hon alskade det. De ville inte flytta hem! Det ar ju en jattestad men tydligen var det valdigt vackert i omgivningar och harligt vader. Och mycket bra och billig shopping!
Hej på er! Solen skiner och jag har gjort en makalöst oseriös pedikyr med små katter på stortånaglarna. Idag fortsätter jakten på det perfekta gymmet, har också börjat kolla upp diverse kontakter här och bokat in ett par seminarier i svenska handelskammarens regi så jag ska komma igång med jobb och språkstudier om inte alltför länge. HK verkar för övrigt duktiga och väldigt aktiva, allt från fester med "dekadenta shanghai på 20-talet"-tema till rena "så startar man upp egen inredningsdesign"-firma-seminarier.
Lapinette, min godaste champagne hittills
Här är utbudet begränsat så det blir Veuve cliquot varje kväll. Men det gör ju inte så mycket hehe.
Ikväll ska vi på mannens franska stamhak Le Bouchon, väldigt burdust franskt, jag har sett partybilderna därifrån så jag var lite nervös men gubbarna höll sig i skinnet, jag utstrålade bara lite skandinavisk isdrottningkyla och sen var det lugnt. De kallade inte ens mannen för "la suedoise" som de brukar.
Roslagsbrud jag är SÅ nyfiken på din klänning! Låter supersöt.
Nu ska jag jobba lite (pysslar med en hemsida om näringstillägg och hälsa). Må fint!
Kram, G
...godaste champagnen hittills var en Laurent Perrier millesime. Och så gillar jag Moet jättemycket, mumselimums. Ska kolla din rekommendation så fort jag får tillfälle.
jag ar sa nyfiken gemma, vad gor du i shanghai (forutom att mala naglarna :) ) och hur lange skall du vara dar? sprakkurs, det later ju inte riktigt som en semester resa!
Hallå Kaisa! Ja alltså jag bor ju här, i alla fall snart. Min make flyttade till Shanghai för ett drygt år sedan på grund av att han fick ett nytt, snajdigt jobb. Eftersom jag var på väg att avsluta en utbildning i Stockholm var det inte aktuellt att flytta med honom. direkt efter skolan fick jag jobb, men när nu mannen blev erbjuden en ny, förlängd tjänst bestämde jag mig för att ta denna fantastiska chans och bo här med honom. Och det känns jättebra, hittills.
Kram, G
Roslagsbrud: Kejsarpingvin låter pampigt. Det blir jag gärna. Mannen har f ö köpt pingvinfilmen, plus en om flyttfåglar. Vi ska se dem nån kväll. Har du sett någon av filmerna?
Härligt att du har det bra där borta! Själv sitter jag här och hoppas på en dag utan illamående. Det vill inte riktigt ge med sig.
Vi har en mycket fin Laurent Perrier liggandes i Stockholm. En julklapp från min mans bror. Den ska vi ta vid ett speciellt tillfälle och inte använda som vardagschampagne. Moët var min favorit förut men det var innan jag satte min fot på champagne provningar. En annan som är mycket god är Gosset Grande Reserve.
Fick igår kväll veta att paret vi hälsade på i Österrike ska gifta sig. Han firade till henne helgen efter vi var där. Igår ringde han och fökunnade nyheten. Blev så glad för de är så söta tillsammans! Det verkar bli bröllopsboom (igen).