Glamour, mon amour!
Skål och välkomna.
Skål och välkomna.
Lapinette:
Så kul att höra med någon annan som också har "internationell" familj! Jag har koreanska föräldrar men har växt upp i Stockholm. Min norske m2b har fått jobb i Tokyo så det är därför vi flyttar.
När vi träffades jobbade vi på samma avdelning men nu har jag fått tjänstledig från min tjänst och ska jag vara medföljande och hemmafru i 3 år så lite nojig just nu att jag ska bli helt rastlös.Så försöker hitta saker jag kan aktivera mig med, förutom att planera vårt bröllop
Bunni - gud så avis jag blir!! Kan inte min man också bli förflyttad till Tokyo? Faktum är att ni för ett par månader (IGEN) diskuterade vart vi ska bo la vi till alternativet Japan. Min blivande började kolla efter jobb men insåg att alla krävde japanska så nu är det projektet lagt på is. Förresten när och var gifter ni er?
Kaisa (tjuvläsaren ) - vart kommer din man ifrån? Min blivande gick en kurs på Folkuniversitetet. Dock gick han inte hela kursen utan lade istället krut på att lära sig Stockholms nattliv. Tur i oturen, eller vad man nu säger, för tillslut så sprang vi på varandra!
Gemma - hoppas du får igen resväskan och att det inte blir något krångel på ambassaden! Så du sticker redan 14:00 antar att du inte hinner in och läsa här innan dess. Själv åker jag ned 17:20. Ser verkligen fram emot att få visa mamma hur vi bor. Tror att hon bättre kommer att förstå en eventuell flytt. Hon vill ju helst ha mig i huset bredvid!
Var nere igår kväll igen hos mamma och kikade på klänningen och spetsen. Det blir bra! Lite klipp och klistra men det går så bra när blommorna sitter glest. Vi får försöka pussla ihop ett datum (efter Påsk) som passar båda för en middag. Jag är hemma vecka 17 sen vecka 19-20. Vecka 20 den 20 maj gifter vi oss!!! Det är bara 2 månader kvar!
Lapinette,
fördelen för oss är att vi redan jobbar på ett internationellt företag med svensk-norska ägare. Så inget krav på japanska på Tokyokontoret.
Vi ska gifta oss den 5:e Augusti i Trosa Lands kyrka, middag och fest på Bomans Hotel. Vi hade redan bokat allt innan Tokyo erbjudande kom, men som tur var kunde vi göra som planerat, trots visum krav etc.
Gemma - have a nice trip!!
Lapinette: Skall kolla Folkuniversitetets sida och se om de har nagot som passar. M2b kommer fran Australien, men vi bor i USA.
tjuvlasaren :)
Jiipii jag hittade tråden, ganska enkelt att räkna ut vilken det var:)
Var i malmö i två dar på shoppingtur och alla butiker Gemma tipsade om hade kanske totalt 10klänningar jag skulle vilja köpa från 4000kr och upp (typsikt) fastnade för en dolce&G klänning som var som ett litet grönt fodral, riktig coktail klänning sååå fin...men dyr för min ekonomi denna månad tyvärr så det sluta med nåt oväntat: En nougatfärgad lång siden halterneck med stort spänne under bysten och hög slits i fram...kändes väldigt mycket hollywood röda mattan känsla i den, kanske lite för mycket men vem bryr sig det är ju min fest :)
Lapinette när är det du ska gifta dig? Va kul att klänningen börjar närma sig sitt slut...med gemmas underbara spets "avundsjuk".
kram på er tjejer
laban - kul att du hittade nat!! Jag tycker röda mattan later perfekt!!
Skulle du ha den klänningen till efter bröllopet...:? jag har inte hängt med!
Var i malmö hittade du den?
Ska dit snart och kolla runt pa stan. Vet inte riktigt vad jag letar efter! :D
Izunia jag hittade den på cinderella tror jag det hette...eftersom jag inte hade råd med den lilla gröna D&G klänningen :( (fast den hade inte passat till tillfället heller :) ) Jag ska ha den till min förlovningsfest, lite försenad sådan men men brudklänningen är ju redan införskaffad och ringen beställd. så ska bara klara av denna fest så kan jag lägga allt krut på förberedelsen inför vårat jättbröllop, Vart var det ni skulle gifta er någonstans? och när? Tips om butiker i malmö fick jag av gemma på den andra tråden, hade jag haft ett fett klädkonto denna månaden skulle jag nog ha köpt en massa grejer på alla dom butikerna hon tipsade om, det var precis min smak ;)
kram
spöket laban - vi ska gifta oss den 20 maj i Mariefred (45 min från Stockholm) och ha middagen på Gripsholms Värdshus.
Gemmas spets är underbar men min klänning blir något helt annat. Den blir förhoppningsvis också vacker men på ett annat sätt.
Kaisa - då har du något gemensamt med Izunia om jag inte minns fel?! Australien...eller är jag helt ute och cyklar Izunia?
spöket laban - låter jättevackert. Själv är jag stolt över att jag lyckas hålla igen på klädkontot. Pengarna går istället till bröllopet och lite extra lyxiga hudvårdsprodukter. Köpte på mig lite Chanel på Arlanda när jag flög ned till Nice igår.
Gemma - när du har laddat upp din Mac i Shanghai...så hoppas jag att resan gick bra och att du har spenderat några fantastiska dagar med din man. We miss you here at BT! Kram