• Gemma

Glamour, mon amour!

Skål och välkomna.

• Svar på tråden Glamour, mon amour!
  • Majs Sthlm

jo man kan tycka det men mina verklighetsflykter blir alldeles för långa ändå! ska skärpa mig på nästa jobb. kram och godnatt

• Majs Sthlm

och hoppas att dina vänner hittar hit snart!

• Kaisa

apropa att tjuvlasa sa ar det jattekul att tjuvlasa era sma funderingar. det gor jag ganska ofta pa bt utan att sjalv lagga mig i... gonatt!

• Lapinette

Gemma - det tog mig ungefär 2 minuter att hitta din tråd!

• roslagsbrud

Aha! Found you! Lapinette slog mig med några sekunder dock. Tänkte först att du varit elak och gömt dig i ett annat forum, såsom en riktig agent skulle gjort

Blivande svärfar som är hur lycklig som helst att vi ska gifta oss har erbjudit sig att ta på sig största delen av bröllopskostnaderna. Har ni hört på maken? Men allt vill jag inte låta honom ta - känns bättre om ringar och klänning går på vårt konto. Fast nu kanske jag har råd med det dyrare halsbandet.

Internet dejting har även jag provat på! Hade en kort men intensiv period då jag dejtade friskt eftersom det var så himla roligt! Träffade på tre stycken riktiga 10-poängare, men även om allt stämde i teorin så ville det sig inte riktigt i praktiken. Och tur var väl det med tanke på att jag annars kanske missat min blivande! Hemska tanke...

Laminette - kan din blivande prata svenska? Och hur mycket har han varit i Sverige?

Gemma: Ska vi strunta i din gamla tråd nu?

• zea

Det var inte svårt att hitta tråden!!

• Lapinette

Och Kaisa - har vi små spioner här på BT! Akta dig, Gemma ska bli agent.

Majs Sthlm - det var länge sen! Hoppas din pappa mår bättre så ni i höst kan glädjas över ert bröllop. Bilderna jag sett från allas höstbröllop är helt underbara! Det var ju en sån vacker höst och brudpar bland en massa röda löv, klarblå himmel och solsken. Underbart!

Själv är jag ett maj-barn och tycker självfallet att det är den underbaraste månaden på året. Fyller 36 dagen innan bröllopet. Det blir att fira födelsedagen med spolar i håret och champagne.

• Lapinette

En till som hittat hit!

roslagsbrud - min blivande kan räkna, säga hur mår du, svamla runt lite om lyktstolpar och tandpetare och självfallet säga kanin (liten kanin = lapinette). Han har bott 11 månader i Sverige och vi träffades de sista 4 månaderna innan han stack vidare i Europa, Österrike.

Har aldrig provat på internetdejting. Skulle nog ha gett mig på det om jag inte träffat O. Jag gillar (eller ska jag skriva gillade, för nu är jag otrolig bekväm och lat) att gå ut och har absolut inga problem att flörta och träffa män.

Imorgon åker jag ned till Cannes med min mamma och hennes sambo. Det är min födelsedagspresent till dem och första gången de kommer ned och besöker oss. Mammas önskan är att gå på prommenad des anglais i Nice, vilket hon gjorde senast när hon var 21 år gammal. Mammas sambo ska vi ta med upp (om vädret tillåter) till bergen för en dag på skidor.

• Lapinette

Nu menar jag inte att man internetdejtar för att man har problem att träffa män ...utan att jag aldrig hunnit med att internetdejta för att jag har sprungit på nästa man i mitt liv.

Tänkte att det var bäst att jag förklarade mig innan det kom några påhopp. Händer lätt här på BT men normalt aldrig på Gemmas trådar.

• Gemma

Gör såhär så att vi kan stänga tråden helt: '

2006-03-16 09:16 Lapinette

Gemma - säkert något med lyx och flärd! Jag är superdålig på att läsa andra trådar inne på BT numera. Var flitig förr...då jag behövde planera bröllopet. Numera går jag bara in för att ni är så trevliga!

Pratade hår igår (vi gjorde ingen provuppsättning). Tjejen som ska göra mitt hår kom med en kasse med spolar till mig och sen diskuterade vi bröllop. Hon ska även köpa en "remsa" löshår för mitt hår är ganska så tunt. Sen ska vi antagligen göra 2 provuppsättningar och kvällen innan bröllopet kommer hon och syr in löshår och lägger upp det på spolar. Allt detta för 600 kronor. Självfallet måste jag ge henne en present!

Var sedan nere och provade klänning. Den är fortfarande stor så det blev lite grrrrr...mellan mig och mamma. Så blir det alltid när hon syr åt mig men i slutänden brukar det bli bra. Gemma, vi klippte i din spets!!! Det kändes jätteläskigt. Mammma nålade på den och så klippte hon bara ... men det kommer att blir fint. Din spets är i en lite mjukar vit nyans än mitt siden men jag tror att det kommer att bli vackert att det bryter av lite. Det kommer att bli massor med tyg över så du kan göra något till håret, en topp eller vad du vill. Du får tillbaks det när jag bjuder dig på middag!

2006-03-16 09:59 Gemma

Lapinette, vad GLAD jag blir! Så himla roligt att spetsen får vara med på ditt bröllop också! Snacka om återvinning. Hehe, hur tror du jag kände när jag klippte av hela klänningen då
    Jaaaa, vi får ta en skön kväll med massa vin och prat om Kina, Cannes bröllop och allt annat, när jag kommer tillbaka (efter påsk).
    Kramar, G

Svar på tråden Glamour, mon amour!