• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • *Madicken*

Jag vet inte. Det brukar ju vara himla skojigt, men vi kommer ju bli ganska få så det kanske känns lite "overkill". Vi får väl se om vi kommer på nåt kul att skriva om alla. Har ni tänkt ut nåt än?
    Mitt nästa projekt har inget med bröllopet att göra för jag ska sy en nalle till min fästis systers kommande bäbis.

• marro

Ååå. Vad roligt! Vad duktig du är som kan sy så avancerade saker..själv kan jag med nöd o näppe sy i en knapp :)

Dagens projekt är att ge mig iväg o leta efter en present till en 8-månader gammal bebis. Ska på dop i morgon! Funderar på någon boksamling? Kanske Alfons? Eller nåt liknande!

• *Madicken*

JA! Böcker är alltid bra! Jag har alltid älskat böcker. Och det känns som en bra start i livet på nåt sätt.

• *Madicken*

Jag vill bara tillägga att jag inte alls är särskilt duktig på att sy, men jag har fått låna en symaskin så nu är det väl bara att köra på. Eller? Hur svårt kan det vara?

• marro

Precis, det är mitt motto i livet, hur svårt kan det vara. Men en symaskin, där går min gräns..en borrmaskin, fine!

Ja det är något särskilt med böcker...har själv en stor samling, så det känns naturligt o personligt att ge en bok! Jobbar inte du på dagarna?

• *Madicken*

Haha! Nu förstår jag inte vad du menar.
    Jodå, jag jobbar men sitter just nu mest framför datorn, vilket gör mig lite rastlös.
    Själv då?

• marro

Aha..du har ett kontorsjobb mao :)
    Jag börjar jobba kl 16 idag..o så har jag varit ledig ett par dagar! Skönt, särskilt när det varit så fint väder!

• *Madicken*

Nja, jag är doktorand, så periodvis är jag mest på labbet, periodvis (som nu) sitter jag mest på kontoret. Just nu läser jag en students C-uppsats. Halvkul.
    Börjar jobba klockan 16? Hm. Då skulle jag gissa på restaurang.

• marro

Njet, som undersköterska. Har lite studieuppehåll, så gör detta för tillfället. Läsa c-uppsats är väl skoj :)
    Vad doktorerar du i för ämne? Jag var lite sugen på att doktorera efter jag läst d-kursen i sociologi, det var som så trist att det inte fanns fler nivåer o läsa på! Men sen blev det aldrig så. I stället sitter jag med 100 p beteendevetenskap o en tom hjärna som inte vet vad den vill haha!

• *Madicken*

Ah, undersköterska förstås. Jag forskar på blodplättar. Det är jätteskoj. Och ett mycket flexibelt jobb.
    Nu är det tyvärr inte soligt här men nu ska jag gå ner en sväng på stan. Ha en riktigt trevlig helg och valborg!

Svar på tråden 12 augusti 2006