• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • svessan

Visst gör den!!

Nu är det dags att ta tag i det mesta. Vi har väntat endel med vissa saker men nu är det lika bra att sätt aigång med planering av ceremoni, bordsplacering och festprogram. Finns ingen anledning att vänta längre och jag vill absolut inte vara ute i sista sekunden.
    Tyvärr brukar min sambo inte förstå detta utan väntar gärna till in i det sista för att bli superstressad. Inget jag vill vara på mitt bröllop så nu har jag börjat pika om hur tråkigt det hade varit att stressa med allt. Får väl se om poletten trillar ner snart.

Vad har ni andra kvar nu?? Vad har ni precis satt i gång med??

• GoaSmulan

Vi har klänningarna på gång nu, eller jag snarare eftersom det är jag o inte han som syr. Ska beställa buketter på stan idag. Ska provbaka tårtan och testa ha den i frysen 1 vecka ochså idag. Sedan har vi matlagning, tårtbakning och bordsplacering (om vi ska ha någon). Har osa om 1,5 vecka.

• marro

Vi håller på med bordsplacering och presentation av gästerna. Sen ska vi köpa dukar, lämna in ringarna o 1000 andra grejer

• svessan

Tack Marro.

Nu kom jag på en till sak att skriva upp på listan. Man får ju inte glömma att putsa förlovningsringarna samt gravering.

• GoaSmulan

Jag har precis hämtat ringarna från graveringen. Dukar ska såklart bokas också, men mycket är avhängigt hur många fler som tackar ja. Än så länge är det faktiskt 12 sällskap av 23 som inte svarat och räknar man i gäster är det 30 av 55 som inte svarat och 1,5 vecka kvar till osa.

• marro

Som tröst kan jag ju säga att 80% av våra osa kom 2 dagar innan det gick ut! Folk väntar vänta in i det sista!

• lilla_grodan

Hos oss är det bara 20 av 60 som svart än så länge.. Sista OSA är 15 juli, så jag förväntar mig att resten svarar sista veckan.

Jag har nu pratat med både präst och kantor. Nästa gång vi är i Gbg skall vi träffa kantorn och bestämma musiken.

• GoaSmulan

Det känns skönt att höra att det inte är bara vi som fått dåligt med svar. Jag har lite svårt att förstå folk som ska vänta till sista dagen med saker då jag själv inte fungerar så.

• Popis

Hej tjejer... får jag hänga med gifter mig också den 12 augusti i Jämtland.

Vi har nog det mesta klart. Hade sånghäfte och vigselprogram klart till förra helgen då vår dator kraschade. Så nu får vi börja om igen.

Vi är i alla fall klar med bordsplaceringen och osa har gått ut. Klänningen hänges så fint i arbetsrummet. Och i går bestämdes vår tårta och det blir en 4 våningstårta som ser ut som ett fjäll, med träd, myrar, hjortron, snötopp, jämtlandsflagga, ledpinnar och älgskitar hihi på 5:e våningen står ett älgpar i kermaik. Smakerna kommer att vara vaniljkräm och chokladmousse med krossad choklad i.

Jag börjar också bli jättenervös redan och känner att jag inte är mig själv. Det är nåt speciellt med bröllop...

• Cassiopeija

Jag är också nervös! Men det är mycket som har fixats de sista veckorna nu.

Brudparet till tårtan kom förra veckan. Jag trodde det var slut eftersom det var bortplockat från hemsidan när jag kollade men vi fick kanske ett av de sista?

Vigselprogrammen är i princip färdiga, bara ett papper som ska sättas fast i ett omslag (hm, det är inte så krångligt som det låter )

Vigselringen hämtades i måndags. Den är så fin, den blev precis som jag hade tänkt mig. Och det är så roligt att faktiskt ha bestämt placeringen av stenarna själv! Även om ingen annan tycker att den är nåt särskilt kanske...

Klänningen är snart klar. Sömmerskan trodde det behövdes 2-3 provningar till.

Nästa vecka ska vi göra klart festprogrammen eftersom min sambo också är ledig då. Jag har samlat material och tips till det ett tag...

Nu kan man verkligen räkna det i veckor istället för månader...

• luv

HAr idag pratat med organisten och bestämt musiken i kyrkan!

Idag är sista anmälningsdag för oss. Av 92 inbjudna har 8 tackat nej, men 6 personer har ännu inte svarat...

Undrar om de kommer göra det?? Kvällen är ju nästan slut. Får väl ringa runt imorgon och höra oss för! Känns ändå som bra uppslutning

Nu åker vi på semester imorgon så all planering får väl ligga och vänta i några veckor!

Svar på tråden 12 augusti 2006