• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • Zozo

Hej... för oss är det den 14/8 som gäller men jag tror att ni 12:or är närmast; Far jag vara med?

Vi gifter oss här i Frankrike 18.00 den 14/8... det mesta är väl fixat egentligen, men jag börjar bli nervös över att jag skulle ha totalt glömt bort ngt.
    Vart största problem är eg transporten av alla grejjor eftersom vi gifter oss 40 mil bort...

• marro

Zozo: Skriv en checklisa! Det gjorde jag. Kom på massor av detaljer som jag inte tänkt på, typ termosar till kaffet o liknande grejer!

• Zozo

Japp checklistor har jag.. men tänk om man gömt ta med ngt pa checklistan! Äh, jag är nog bara nojjig!
    Vi var lite nervösa fram till helgen för borgmästaren som ska utföra ceremonin hade slutat höra av sig.. Hick! Men det visade sig att stackaren hade varit sjuk - sa nu har han skickat talet för översättning till svenska till min syster! Pieuh!!

• lilla_grodan

Blä, det verkar som att kantorn är iväg på orgelkonstert när vi gifter oss. Jag sitter här och är superstressad och givetvis har pastorsexpeditionen redan stängt för dagen... Vad tusan gör vi om det verkligen stämmer att kantorn kommer att vara bortrest? Vi måste ju ha musik!

• marro

Men de måste väl ha fler kantor(er) i församlingen? Om ni sagt att ni vill ha en kantor från församlingen, så är det väl deras grej att se till att någon finns? Så sa iaf vår präst när vi pratade med honom.

• lilla_grodan

Marro:

Ingen aning... Men jag hoppas att det är så. Vi gifter oss katolskt i Gbg, men vi bor i Sthlm så vi har nästan bara haft kontakt med kyrkan i Sthlm än så länge (eftersom vi var tvunga att gå i "äktenskapsskola" här). Jag får helt enkelt ringa kyrkan i Gbg imorgon bitti när de öppnar och fråga. De i Gbg vet ju vårt datum och att vi vill ha kantor. Jag hoppas verkligen att det löser sig, som du sa så borde det ju finnas fler kantorer.

• marro

Var ligger katolska kyrkan i gbg? Bara nyfiken eftersom jag bor här själv
    Behöver du hjälp med något som är det bara o hojta till!

• Uller

har själv inte gjort något på min planering på sistonde.
    Blev dock möhippad helgen innan midsommar. Vi hade jättekul. Nu slipper jag fundera över när det kommer att bli av

• lilla_grodan

marro:

Den ligger precis vid Heden (ingen skönhet men det är min dopkyrka ).
    Mamma har lovat att ta tag i all kontakt med kyrkan eftersom hon finns på plats i Gbg. Men ett jättetack ändå!

• marro

Jösses tjejer...jag börjar bli nervös. Tiden går så himla fort!

Svar på tråden 12 augusti 2006