• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • Mitt hjärta är hemma

Vad skall jag göra idag? Vad gör ni?

• GoaSmulan

Vi diskuterar m2b:s klädsel.

• marro

Vi gör inget bröllopsrelaterat alls! Ska grilla o dricka folkisar

• gill

Idag kom svärföräldrarna upp med buller o bång... Brölloppet ska va i skåne sa dom, nej sa jag,jo sa min mamma, nej sa min m2b... men nu e jag änligen hemma och med ett godkänt sthlms bröllop i ryggen (: Ska jämföra 2lokaler i morrn... Har även hämtat ut ringar idag! :)

• Uller

Min klänning har kommit till butiken 11/2 månad före utlovad tid.

Vi har börjat med plaseringskorten. Ska göra små presentaskar där namnet ska stå på locket. I asken ska det ligga en hjärtformad chokladbit och ett recept på när den ska intas.( Som ett afrodisiak).

Tror att den här iden blir bra. Det är bara massa pyssel med att klippa och vika men kul också

• GoaSmulan

Ser att det inte bara är jag som vill påminna om antal dagar kvar. Hur går det för er tjejer? Jag ska börja sy mina tjejers klänningar denna veckan är det tänkt. Dessutom ska vi titta på kostym, skjort o väst åt m2b på fredag. Slips har vi reda köpt.

• marro

jodå det rullar på! Idag köpte jag skor till bröllopet! En sak o bocka av på listan

• Mitt hjärta är hemma

Senaste veckorna har bara bestått av flyttbestyr. Jag har byggt en köksö och idag köpt handtag till den. Strax skall jag gå och olja de (ville bara kolla BT först) . Känns som att det inte finns tid för planering! Men när man har flyttat måste man ju fixa allt runtom flytten, det är ju endel.
    Toastmastern börjar bli otålig och tärna och näbb undrar vad för färg de ska ha på sina kläder... Säger gång på gång att det inte spelar någon roll, bara de trivs själva... Gästboendet är nu fullbokat (av andra) eftersom vi inte hann fixa det i tid. Vigselprogram eller festprogram har vi inte börjat (mer än) tänka på ännu. Å min tärna har inte fått sitt inbjudningskort ännu, BU så dåligt av mig. Gnäll! Nåja. Om två veckor blir jag troligen arbetslös och DÅ då skall det planeras! Oj oj oj.

• svessan

Känner mig nästan lite taskig när jag ska skriva allt jag har gjort precis efter Mitt hjärta är hemma har skrivit. Det låter som att du har fått väldigt mycket annat gjort, en köksö gör man inte varje dag. Men vi har ju lite tid.

Själva har vi blivit intervjuade och fotade för tidningen som ska en bröllopsspecial i sin konsumentdel nu inför pingst. Det var lite kul att bli fotad, men gud vet hur dom bilderna blev. Sen hittade jag ett par supersnygga skor när vi köpte skor till sambon i fredags, men tänkte inte så mycket på det då. Under helgen har jag blivit helt tokig för att jag vill ha dem och gick ner på stan idag för att köpa dom. Så klart var alla 38:or slut. Men det fanns ett par kvar i deras butik i Allum (utanför stan) som hon gärna ringde hem. Så nu kommer det sista paret till mig på fredag. Hoppas dom passar till klänningen nu.

Svar på tråden 12 augusti 2006