• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • *Madicken*

Vi ska gifta oss på Fårö. Du då?

• marro

I Motala. Bor i Göteborg, men kommer från Motala. Jag måste köpa skor oxå! Men det känns som en trist utgift så jag kanske bara tar några skor jag har hemma! Vi ska oxå åka till Tyskland o köpa alkohol, men det får nog bli till semestern, så vi hinner spara lite pengar!

• Trollsländan

Vi gifter oss på drottningholms slottskyrka, den är liten och jättefin. Man sitter i en rund cirkel framme vid koret i bänkar, vilket ger en mycket intim stämning.

• marro

Trollsländan: Vad fint det lät! Vi gifter oss i en pytteliten stenkyrka blir oxå väldigt intimt o mysigt. Tyvärr är den lite mörk..men då ser ingen hur mkt man skakar eller gråter där framme :)

• *Madicken*

Vi ska gifta oss på en kalkstensklippa vid havet.

• marro

Åååååå! Vad underbart! Hoppas att ni får fint väder! Har ni bågon reservplan om det skulle ösregna?

• *Madicken*

Ja, dels har vi ett evenmangstält i vilket vi ska ha festen. Skulle det vara helt otroligt dåligt väder, kallt, blåsigt och regnigt (fast det blir det väl inte?) så har vi även hyrt bygdegården. Därifrån tar vi bord, stolar och porslin.

• marro

Nä såklart det inte regnar! Solen kommer gassa hela dagen! Såklart!

• *Madicken*
    Precis! Nu är ju gotland ganska solsäkert i augusti, men man ska väl aldrig säga aldrig. Ska ni ha många gäster?
  • marro

Mellan 50-60 räknar vi med! Så lite lagomt sådär. Har bestämt oss tillslut för o bjuda på medelhavsbuffé! Blir nog bra! Billligt var det iaf, 140 kr/pers. Totalt 8400 för buffé till 60 pers. Min moster ska göra tårtan, så den kostnaden slipper vi :)
    Ska ni fixa maten själva?

Svar på tråden 12 augusti 2006