• Uller

12 augusti 2006

Hurgår det för er alla där ute.

Vi gifter oss i Leksand kl 16.00
    Nästa vecka ska vi träffa präst beställa blommor, träffa tjejerna som ska görqa hår och makeup, beställa tårta och ha en konsultation med våran fotograf.

Vi tänkte även se om våran svit är ledig så man kan få möjlighet att tjuvtitta på den. Man kan ju få fantisera.

Vi ska även träffa hon som lagar våran mat för att spika alla detaljer på den biten.

Hoppas att det går lika bra för er. Skri´v här och berätta. Man kan ju få tips på sådant som amn glömt

• Svar på tråden 12 augusti 2006
  • Trollsländan

Marro
    det lät jättevackert, förutom den delen att du skulle skaka och gråta...jag hoppas du lyser som en stjärna i den mörka o mysiga kyrkan.
    Vi har inga bröllopsklocker så jag tänkte att när vi kommer ut på kyrktrappan ska det släppas duvor istället och vi ska bli överösta med rosenblad...(kan man ha ris också?) Och sen bär det iväg med häst och vagn till ekebyhovs slott (ett fantastiskt vackert träslott med många vackra och trevliga rum och med fantastisk trädgård med dansbana). Oh vad jag längtar

• Trollsländan

Marro!!
    Vilken billig buffé, kan man få tips om vilken cateringfirma?

• *Madicken*

Ja, min blivande svärmor och svärmormor (?) ska hjälpa till att göra maten och tårtan. Vi ska ha helgrillat lamm och det kommer en annan "prick" göra åt oss.
    Vad ingår i medelhavsbuffén?

• marro

Det är en liten restaurang i motala som fixar!Karolinen heter de. Är egentligen en typ Dagcentral för äldre, men de har även catering. Är väldigt uppskattade och populära. I Buffén ingår..Smör, Italienskt lantbröd, tomat och mozarellasallad, pastasallad, grekisk sallad, Parmaskinka, köttfärsspett med tzatziki, paella, 2 sorters vegetariska pajer och fruktfat...inte så jättestor buffé, men tror det blir bra. Sen tänkte vi ha tårtan som efterrätt :)

Trollsländan: Duvor? Var får man tag på det? Och det är väl klart du kan ha ris oxå om du vill, men kolla med kyrkan så det är ok. Vi ska ha såpbubblor tänkte vi! Önskar vi med kunde ha häst och vagn, men jag har inte hittat nåt stället där man kan hyra! Något tips?!
    Madicken: Vad sugen jag blev på grillat kött nu :)

• *Madicken*

Vad sugen jag blev på medelhavsbuffé!!!!
    Kan ni inte höra med nån hästgård i närheten om de inte har nån vagn (och häst) som skulle kunna passa för ändamålet?

• marro

Det skulle man kunna göra iofs! Kom just på att min kompis föräldrar driver en ridskola :) De borde väl ha sånt?

• *Madicken*

Ja, det måste de ju ha! Fråga! Även en enkel vagn kanske duger? Man kan ju löva den och smycka den vackert.

• Trollsländan

Marro: Typiskt, allt är mycket billigare på "landet".
    Duvor fick jag tag på den lokala brevduveklubben, och pollen fick jag genom en kontakt på BT. Han finns i Västerås om jag minns rätt 2700 för häst o vagn. Mycket bättre priser än i Stockholm). Men jag har hört om billigare har inte lyckats få reda på var bara...

• marro

Ja precis! Ska fråga..kan ju inte få mer än ett nej :) Vad ska ni ha till lammet? Och hur kom det sig att ni valde o grilla just lamm?

• marro

Ja det är fördelen med o gifta sig i en liten stad! Vår festlokal kostar inte ens 2000 o hyra. O då får vi antagligen ha den från fredag kväll till söndag f.m.

Nu kommer en superdum fråga..vad händer med duvorna..flyger inte de iväg? Haha! Kommer de tillbaka sen eller :)

Svar på tråden 12 augusti 2006