• Rat

Bröstförstoring (5)

Tack snälla Famousfairy, ja jag är verkligen orolig och nästan säker på att det kommer bli en kontraktion. Frågan är bara hur lång tid kan det ta innan jag VET. Måste väl märkas innan återbesöket om ett halvår tycker jag. Då vill jag ju opereras om så snart som möjligt. TYCKER DOM BORDE VETA PÅ KLINIKEN HUR LÅNG TID DET BRUKAR MÄRKAS OM KONTRAKTION EFTER EN BLÖDNING. KAN JU INTE VARA FÖRSTA GÅNGEN! ELLER HUR?

• Rat

Tack för er omtanke! Känner mig verkligen låg just nu. Det är svullet OCH hårdare än det andra.
    Charles fru ringde upp mig nyss. Hon tog sig tid men sa att det bara är att avvakta och att det finns olika grader av kontraktion. Om det blir läge för omoperation görs det tidigast om ett halvår. Jag frågade om jag kommer ha så här ont hela tiden och hon sa nej, men OM (????) det blir så, så måste vi ju göra något. VADÅ? tänker jag.... Eftersom dom inte kan operera om förren om ett halvår.
    Hur som helst, Charles fru skulle be honom ringa så fort han kunde så det är bara att vänta

• Rat

la fleur
    Skönt med lite hopp. Tack! Vad konstigt att dom säger så olika om hur tidigt dom opererar om. Hon (Yvette)sa att tidigast om ett halvår annars ökar risken för ny kapselkontraktion. Hmm...Hoppas verkligen det blir bättre för mig med. hade du ont också eller var det bara hårdare?

• Rat

jejan: Jag vet att det tar tid innan man vet säkert, men jag märkte också av deras oro på kliniken. Läste "mellan raderna" och såg på deras ansiktsuttryck om du förstår och Charles kom springande direkt efter en operation (med munskyddet fortf. på)för att sköterskan ville att han skulle titta på mig. Måste säga att dom verkligen tog sig tid. Yvette, hans fru ringde en gång till i går kväll och pratade med mig.
    Dom har inte sagt att jag ska massera. Tror inte man ska det när det är anatomiska. Nån som vet?
    Det enda jag känner besvikelse över är att ingen varnade mig för att en "knuff" eller armbåge in i bröstet kunde vara så farligt och orsaka inre blödning vilket kan leda till kapselkontraktion. Trodde inte riktigt det var så känsligt. Dumt av mig kanske men jag hade velat bli lite varnad. Så nu varnar jag alla er som inte gjort er operation än. VAR FÖRSIKTIGA! och har ni annat jobb än typ kontorsarb, gå inte tillbaka till jobbet för tidigt. Jag gjorde det. Mitt arbete med barn är så fysiskt ansträngande, även om dom är så stora så dom inte behöver lyftas

• Rat

Tack Famousfairy.
    Tror det var Algit här som fått rådet att massera ändå, trots texturerad yta, men hon har visst runda om jag minns rätt. Men men....jag vet inte jag vad jag ska gå på för info riktigt. Hur mår du själv nu då?

• Rat

Tack Jengirl!
    Jag fick precis samma svar nu av Yvette på Victoriakliniken. Bra då vet jag det i alla fall. Massage kan t.o.m ge motsatt effekt om det föreligger risk för kapselkontraktion sa hon.

Algit:
    Tack till dig med! För dig verkade det i alla fall vara bra med massage. Men det var väl för att dom är runda och din kirurg verkar ju ha en helt annan syn på saken än min. Det här har ju kommit upp många gånger här på tråden. Man blir lite snurrig av vad som gäller och inte gäller

• Rat

AnnaS23
    ingen aning om det är svårt att ta ut dom, men dom kan ju inte sätta dit nåt som är jättesvårt att ta bort tänker jag....

Nancy Pancy:
    förstår precis dina tvivel. Jag tvivlade imånga år men till slut kommer man nog till en gräns när man känner att "det får bära eller brista". För mig har det blivit jobbigt nu men för dom flesta verkar det gå bra så låt dig inte påverkas för mkt av mig bara. kram

• Rat

jejan:
    Härligt med lite goda nyheter också!
    Tyckte också det lät lite konstigt att massage skulle öka risken för kapselkontraktion. Jag kunde inte fråga, fick svaret mailat. Känner att jag inte kan ringa dit hela tiden om allting. Jag är fortf. jätteorolig och har ont men jag kan inte göra annat än hoppas. sjukskrev mig idag och imorgon. Försöker tänka positivt......

• Rat

jejan:
    Jag tänker också så men vill helst prata med Charles själv och vet att han är jätte upptagen just nu med läkare från USA. Tänkte försöka avvakta till nästa vecka och se hur det känns då. Har säkert hunnit samla på mig fler frågor till dess också.

Tänkte bara höra med alla er som opererats; Hade ni ont efter tre veckor? Vill bara veta vad som är någorlunda "normalt". Jag brukar vara ganska smärttålig men det gör rejält ont emellanåt, speciellt i högra fortf

famousfairy:
    Heja dig!

• Rat

Famousfairy:
    Det kommer försvinna men det tar lite tid. kan fortf. få lite svullen mage emellanåt (efter tre veckor)men inte alls som i början

Svar på tråden Bröstförstoring (5)