• Rat

Bröstförstoring (5)

En sak som snurrar i mitt huvud nu är att det är så olika vad alla säger om NÄR man tidigast ska operera om sig i fall det behövs. Den skötersak som jag träffde på återbesöket sa att man inte alls behöver vänta ett halvår om det blir för hård kapsel, medan Yvette (Charles fru) sa att man skulle vänta ett halvår så att det hinner läka färdigt innan man går in igen, annars ökar risken för ny kapsel.

la fleur
    Du sa att dom gör det så tidigt som möjligt om det blir kapsel kontr. SAMMA KLINIK!!?? Vem pratade du med? Dom verkar säga olika allihop.

Sedan har vi "flisan" eller "mamma till 3" som säger att det är bra att vänta ett år, som hon själv fått rådet att göra. Just för att det ska hinna läka ordentligt innan man öppnar igen

Vet inte vad jag ska tro............?????

Annamaj
    tack för att du talar om läget för dig, så jag har någon att jämföra mig med. Hoppas det går bra för oss.
    KRAM

• Rat

Hoppsan jag menade;
    Hoppas det går bra för dig la fleur som också ligger lite i riskzonen för kapsel kontr. Skönt att det verkar ha vänt. Kram

För dig Annamaj låter det ju som om det värsta är över. Skönt

• Rat

Algit
    Inte lätt att veta hur man ska göra. Tänker ringa till kliniken idag i alla fall (även om man får olika svar om allt).
    jag vill fråga om molvärken jag känner i höger bröst, om det är meningen att jag ska gå med den i ett halvår, om det är det som gäller, eller om dom går in snabbare om det utvecklar sig till för hård kapsel tidigare och jag har ont. "Mamma till 3" fick ju gå i ett helt år och ha ont innan ny operation för att undvika nya besvär. Eftersom alla säger olika på kliniken skulle jag helst vilja prata med Charles själv och höra vad han säger men han är ju så upptagen nu. Orkar inte gå hela helgen med frågor och oro snurrande i huvudet
    Försöker tänka hoppfullt men det är inte lätt när man inte vet vad som gäller heller

• Rat

Nancypancy

Det går säkert bra. Dom flesta verkar redo för äventyr efter tre veckor. Det är bara när det blir "krångel" som för mig man inte känner för att ge sig ut och resa. Lycka till!

• Rat

Jaha, nu har alla gått för dagen på kliniken. Ingen att fråga förren på tis. Har ett jour nummer men men, det här räknas ju inte som akut direkt. Om jag har lika ont på tis. ska jag höra av mig och ev. komma dit sa hon i receptionen.

JAG BLIR TOKIG av allt grubblande. Har inte jätteont men molvärk i det högra bröstet hela tiden. I vänstra känns det helt ok. Någon annan som haft molvärk tre veckor efter operationen?
    SNÄLLA! svara mig i så fall.......

• Rat

Algit
    Som innnan mensvärk och att dte stramade hade jag också men det här mera som
    molvärk. Det gör inte jätte jätte ont, men det känns HELA tiden. lite bättre på morgonen när jag sovit hela natten (äter sömntabl.)
    Kan det vara för slaget fast det var för en vecka sedan tror du? Kan ju inte du veta förstås...vill så gärna ha svar på allt NU känns bara....men det är bara att vänta och avvakta
    Tack för att du tar dig tid och svara

• Rat

Tack Åhsa! hur länge sen var det för dig nu igen?

En annan sak jag känner är att det känns stenhårt "inuti" om ni förstår vad jag menar. Alltså inte när man tar på dom utan det "känns" att det är något hårt därinne när man bara står rätt upp och ner eller sitter. kommer det vara så JÄMT? Eller är det bara jag som upplever det så?

• Rat

famousfairy:
    Tyckte smärtan lättade vecka två...innan det här alltså.

EnYsterSyster:
    Låter som du får ta det lite lugnare med träningen. öka på lite i taget. Min tokiga mamma brukar säga att hon "spar" på sin kropp genom att inte röra sig för mycket. Vet att det går emot allt man vet om hur viktigt det är att träna och röra på sig men hon har alltid mått toppen fysiskt. Och hon är ingen ungdom precis

• Rat

Godmorgon tjejer!
    Känner mig lite mer hoppfull i dag. Det gör inte lika ont tycker jag. Skulle egentligen varit i Madrid men men ....jag är SÅ tacksam om bara kroppen grejar det här.
    Har i går äntligen blivit klart ett jättecollage som jag hållt på med i flera år och nu åker gamla tavlor fram för fortsatt bearbetning....Tror jag läker bättre om själen får sitt
    Ha en bra dag!

KRAAM alla fina därute

• Rat

EnYsterSyster

Har dom blivit hårdare nu alltså? Tycker dom borde "tåla" träning efter 5 mån. om du inte började väldigt plötsligt att träna jättemycket. Hmm...har du ont också eller är de mest svullna?Det är tydligen en lång resa det här med bröstförstoring. Försöker tänka på kloka Algits ord att det tar lååång tid.
    JAG tror på att du ska vila från stretching helt ett tag och bara röra på dig "normalt"
    KRAM

Svar på tråden Bröstförstoring (5)