• Rat

Bröstförstoring (5)

Sahlena

Om folk på jobbet ser beror ju ganska mycket på hur stora implantat du tänker lägga in och hur uppmärksamma folk är på din arbetsplats.
    Jag valde att berätta för mina två närmaste kollegor. Tyckte det kändes skönt med lite förståelse för att man inte är lika effektivt som vanligt. Hur länge man behöver stanna hemma beror ju mycket på vilken typ av arbete man har och hur man må. Det verkar vara väldigt individuellt. Jag började jobba 11 dagar efter operationen, men jag kan säga så här i efterhand att det hade varit bra med en till vecka hemma. Jag har ju ont fortf. (1 mån. efter op.) mkt på grund av blödningen i bröstet förmodar jag.
    Jag tror du mår bäst själv i långa loppet av att prata med din dotter om det här, fast jag förstår att det känns jobbigt men det är så jobbigt att "smussla" för alla, speciellt för dom närmaste.
    Men det kan man ju bara bestämma själv förstås. Lycka till med allt!
    Kram

• Rat

ja och ryggont får man........så det är ingen lögn

• Rat

Jag får ont av att sova på rygg också. Men bröstvårtorna är värst just nu....aJ aj aj.....

• Rat

Jag tycker det är så konstigt att jag inte ska ha någon BH och en del i tre mån. för att dom ska "fästa". Undrar hur kirurgerna kommit fram till så olika slutsatser.

Bröstkaramellen

Jag skulle vara överlycklig över mina nya bröst om det inte vore för all oro för att det ska gå på tok, t ex att smärtan inte går över, att jag kanske behöver göra en ny operation och får vänta i ett halvår eller ett år.
    Det behöver ju inte alls gå så men........det är därför jag inte är överlycklig. Skulle kunna stå ut med mycket smärta om jag visste att det skulle bli ok.Det kommer gå bra ska du se....dom flesta verkar ju må hyfsat bra efter operationen
    kram

• Rat

Många kirurger rekommenderar att man "kollar upp" implantaten efter 10 år. Hur man gör det har jag ingen aning om och eftersom man troligtvis inte känner när ett gelehallon-implantat går sönder. Dom kanske "rekommenderar" en att byta ut dom för att tjäna mer pengar. Jag har funderade mycket på det här innan jag gjorde operationen men bestämde mig ändå för att ta risken. Jag hör til den äldre skaran här och har inte hela livet på mig att bestämma mig heller. Någon som vet HUR man vet att det är dags att byta ut ett gelehallon implantat?

• Rat

Oj vad illa jag skriver ser jag!!!! Det är tidigt på morgonen, har inte vaknat till riktigt Jag som alltid fått högsta betyg i svenska....Ha en bra dag

• Rat

Känner mig riktigt deppig i dag. Pratade med Yvette på Kliniken som sa att det inte lät som om det var som det skulle med mig. Ska dit på återbesök igen troligtvis. Charles skulle ringa mig i kväll. Får se vad han har att säga. Usch, det är så svårt att hålla fast vid hoppet och gå i ovetskap dag efter dag.....

• Rat

Blir också osäker på om det är bra att gå in tidigare och göra en omoperation tidigare än efter ett halvår. Det låter som om det blir så tycker jag. Yvette sa att eftersom jag har så ont fortf. måste man nog göra nåt åt det.
    "Mamma till 3" (Flisan) som var här förut mkt sa att hon fick vänta i ett helt år på omoperaion för att förhindra nya komplikationer, att det skulle läka färdigt helt först. Hon hade ont hela tiden
    Kan inte Charles ringa snart.....blir tokig av att vänta, vil ha en återbesökstid nu så jag vet

Svar på tråden Bröstförstoring (5)