• Mitt hjärta är hemma

Hur många känner igen mitt nick?

Hej!

Jag hänger här alldeles för mkt, det är jag övertygad om. Har heller inga planer på att byta nick för att bli mer anonym igen. Nu vill jag bara fråga hur många av er som känner igen mitt nick. För det finns ju många BTare här och jag undrar lixom var jag placerar mig. Är jag överaktiv?
    Jag känner ju igen vissas nick och inte endel andras. Antar att mitt är relativt lätt att lägga på minnet jämfört med "Brud-05" (eller var det brud2005 eller 05brud??? etc). Ja, så alla som känner sig familjär med mitt nick räcker upp en hand!

• Svar på tråden Hur många känner igen mitt nick?
  • physalis

min-ah

jag gifter mig den 9/9 i år, och min m2b är från örebro!!! Det var där du pluggade va? Och jag tar mer är hjärtligt emot tips och råd från er som haft er stora dag.
    :)

På tal om IE, så tycker jag det är tråkigt att många anser den utbildningen vara "snäppet under" musikerutbildingen. Jag menar, det är ju en helt annan utbildning, som är minst lika krävande, och kräver minst lika mycket talang!

Jag får säga att jag hade nog aldrig klarat att gå IE, då jag är fruktansvärt talanglös när det gäller pedagogik. Jag ser upp till IE-studerande då de kan något jag absolut inte kan. :)

• Mitt hjärta är hemma

Physalis: Håller med dig där! IE-studenter får verkligen slita! Musikerstudenter behöver ju bara öva på sitt huvudinstrument - i sex år typ, medan IE-lärarna dessutom måste kunna oerhört mkt annat. Stor respekt!

Tur för mig att jag aldrig vill bli lärare. Jag vill bara spela spela spela.

• Min-Ah

physalis & Mitt hjärta är hemma!

Tack, kära ni! Värmer i hjärtat!

Tyvärr så verkar en del ha föreställningen att musiklärarna kan mindre på något sätt.
    Kanske blir vi inte "drillade" lika hårt på instrumentet/instrumenten, men man hade ju mycket annat att stå i precis som ni säger!

Har hört att det t.ex. i Malmö har förekommit vissa "klyftor" mellan musiklärarstuderande och musikerstuderande. Olika sittplatser i matsalen etc.
    Men kanske är det inte så längre! (Det får man ju hoppas! ).

Var ganska så skönt att gå i just Örebro, eftersom det bara fanns musiklärarutbildning där!
    Vi fick ju spela/sjunga i alla orkestrar/körer och SMASK och sådant! Ingen "konkurrens" från musiker, hihi!!

Jag hade lektioner i violin; mitt huvudinstrument, viola; mitt biinstrument, piano; huvudackordinstrument, närbesläktade stråkinstrument (där jag fick prova på både cello och kontrabas ) sång, kör, plus all pedagogik och metodik...

Musiklärana behövs ju i högsta grad de med!
    Hur skulle annars de kommunala musikskolorna se ut? Och musikundervisningen i grundskolorna?

• Min-Ah

physalis!
    September är en fin månad att gifta sig!

Örebro är fint!
    Trivdes bra där!
    Studerade där tillsammans med min dåvarande kille (han studerade till gitarrlärare).

Min make är inte musiklärare, men sysslar ändå med musik.
    Han driver ett eget företag och tillverkar mikrofoner. Han har inga anställda. (Bara jag rycker in ibland och monterar lite kretskort och sådant )

Och så spelar han violin, han med. Fast han håller sig till svensk folkmusik.
    Vi träffades genom folkmusikgänget där vi båda spelar.

Så kul att ha någon att spela fiol tilssammans med!

physalis & mitt hjärta är hemma!
    Spelar era M2B något de med?

• Min-Ah

Konstig stavning där! (tillsammans menar jag ju, hihihi!! )

Fingrarna är trötta och jag likaså!

Är nog på tiden att jag går till kojs nu!
    timmen är sen! (som vanligt ).
    Lyckas alltid "fastna" här på BT!!
    Är som en "drog"! Kan inte slita mig, hahaha!!

• Mitt hjärta är hemma

Ja, vi är ett musikerpar. Träffades på skolan för tio år sedan. Denna vecka spelar vi ihop för första gången på åtta år. (En hel symfoniorkester med också)

Godnatt!

• Min-Ah

Mitt hjärta är hemma!

Go' morron!

Vad kul att ni också spelar båda två!
    Vad spelar din M2B?

• physalis

min-ah och mitt hjärta...

Min m2b är en duktig gitarramatör (och dessutom otroligt musikintresserad), och vi tänkte faktiskt spela ihop för första gången på vårt bröllop (jag på fiol, hehe...)! Vi tänkte ha ett "gammaldags" brudfölje bort till festlokalen, där vi på vägen spelar folkmusik ihop medans gästerna dricker champagne. tror det kan bli lite sött i brudkläder. eller kanske cheezy? ....

Till vigseln står hela andra året på köpenhamns operaakademi (utom jag då...)och agerar operakör! Hurra!

• Desperate2bewife

Visst känner jag igen ditt nick! Men bara positivt!

• Dorothy

Mitt hjärta är hemma -

Visst känner jag igen ditt nick! Jag la det på minnet efter några snälla ord du skrev till mig en dag när jag verkligen behövde lite uppmuntran. Dessutom är namnet så fint, romantiskt på något sätt. :)

Hur jag lyckats missa denna tråd däremot är en stor gåta... Jag trodde att jag hade någorlunda koll på det här stället. ;)

• Min-Ah

physalis!

Kul att din M2B spelar han med!

Kanon med folkmusik i kyrkan!
    Det hade vi på vårt bröllop!
    Hela bröllopet gick i folkmusikens tecken eftersom jag och min man träffades genom just folkmusiken!

Vi hade ingen kantor utan våra spelmansvänner spelade i kyrkan (både intågsmarsch, till psalmerna och ett par stycken samt utgångsmarsch och "mingelmusik" utanför på kyrkbacken då riskornen haglade ) och till vår dans på utedansbanan!
    Vi hade brudpolska som själva "bröllopsdansen".
    Efter det blev det givetvis även vals, schottis, polka, engelska och så långdans med all gästerna!

Jag och Roger, min make, spelade även själva för gästerna på festen!
    Vi hade gjort ett lite "spelprogram" med bl.a. en låt som Roger skrivit själv!
    Kul att få spela själv på sin egen fest!
    Kanske brukar det inte vara så jättevanligt att brudparet spelar själva!

Vad kul att ni också skall spela på ert bröllop!! .-)

• Mitt hjärta är hemma

Min-ah: Vi är ett kontrabas&piano-par Tyvärr så spelar vi inte så mycket ihop eftersom jag är orkestermusiker och han solistutbildad (diplomerad t.o.m, jag är så stolt! ) men det finns iallafall _planer_ på att eventuellt såsmåningom spela ett visst stycke tillsammans.

• Min-Ah

Mitt hjärta...!

Men ni har ju i all fall planer på att spela ihop!
    Nu har ju ändå musiken gemensamt och det betyder ju väldigt mycket.

Förstår att du är stolt över hans diplomutbildning! Vem hade inte varit det!!

Svar på tråden Hur många känner igen mitt nick?