• S-T

Polyamorösa brudar?

Hejsan

Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?

Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...

• Svar på tråden Polyamorösa brudar?
  • S-T

Zozo:

Ja, lite väl långt... tycker dessutom att min skolfranska är alltför knagglig *skratt*

TheBride:

Ah. Du glömmer dig nog lite. ;) Einsteins relativitetsterori gör ju att allting är relativt, inkluderat matte och fysik. Vi är endast begränsade av vad vi tror på. :)

• Lena+Mattias=sant

TheBride: Man kan skjuta någon utan att skjuta för att döda. Övervåld är alltid fel även om det är nödvärn. Ett skott i axeln/benet stoppar de flesta tillräckligt länge men dödar dem inte tillskillnad från ett skott i huvudet/bröstkorgen

• Penny J

The Bride... Jo, det är klart att jag i vissa situationer skulle kunna FÖRSTÅ varför en person dödat en annan. I tillexempel den situationen du beksriver. Men principiellt tycker jag ändå att mord är fel. Jag skulle inte kunna säga "jasså, du har valt att mörda folk i ditt liv, ja det känns ju lite fel för mig men så länge du är nöjd så är det ju ok". Det hade jag däremot kunnat säga till S-T "Jaså, du har valt att ha en relation med två personer istället för en. Ja det känns ju lite fel för mig men så länge du är nöjd så är det ju ok."

• TheBride

Lena+Mattias=sant :

Jag är tyvärr ingen prickskytte! Om mitt barn var i fara skulle jag skjuta så gott jag kunde för att träffa personen överhuvudtaget.

Hoppas jag inte framstår som någon blodtörstig våldsverkare nu, jag försöker bara peka på att det mesta är relativt. ST; jag är inte så bra på kvantfysik, men 2+2 blir som regel 4, även om både 1+1 och 2+1 kan bli ett bra förhållande

• Buslinna

Eller 1+1+1 som i det här fallet då. ;)

S-T,
    Hur gamla är dina partner? Mina eventuella fördomar (jag tror att de lurar där någonstans i bakhuvudet) behöver ytterligare en dust här och jag sitter och funderar lite på om de skulle få spel om åldersskillnaderna i det här fallet var stora. :)

• Zozo

Penny J.. jo, jag trodde att du menade ngt sant.. jag bara funderade högt vidare..

TS Einstein är LITE mer komplicerad än sa och sa mig veterligen ALDRIG den berömda frasen "allt är relativt"... Han hade även funderat pa att kalla sin teori motsatsen typ "icke-relativitetsteorin"... men det ska vi kanske inte ga in pa här... ?

• Zozo

TheBride.. jag haller med dig sa tillvida att jag säkerligen skulle reagerat likadant om nagon försökte döda mig eller nagon kär.. Jag hoppas att jag aldrig behöver göra ett sadant val! Men det betyder inte att jag skulle tycka det blev rätt och riktigt för den skull... det skulle vara "fel" ända.. Om du hänger med.

• S-T

Min fästman är 26 och flickvännen 22, jag är alltså yngst med mina 18. :)

Zozo: Nej, det är kanske lite OT... men relativitetsteorin är skoj. *nerd* :)

• Zozo

Det är inte en aldersskillnad som stör mig (även om jag perso tycker att det är lite tidigt att gifta sig vid 18.. av egen erfarenhet sa händer det sa ENORMT mycket runt 20-25 i livet att jag nog hade väntat till dess. Nu är jag 31 men är tillsammans med min m2b sedan 19)
    Fragan är ... skulle det störa mig mer om person 1 och tva var 45 och person 3 19-20... Japp, tror det... även om det inte är sa mycket logik i det, sa skulle det kännas mer "fel" pa ngt sätt..
    Buslinna, var det det du funderade över?

• Clobberella

Totalt OT: men var det Einstein som hävdade att "You change the outcome by measureing it" eller är det en helt annat teori?

*wannabenörd*

Intressant hur den här diskusionen har utvecklat sig:
    -Hej, jag är polyamorös
    -Jasså, det var ju lite märkligt. Det finns pedofiler också.
    -Ja, och så fanns Einstein en gång så allt är relativt. Kanske.

Svar på tråden Polyamorösa brudar?