• S-T

Polyamorösa brudar?

Hejsan

Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?

Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...

• Svar på tråden Polyamorösa brudar?
  • Gemma

S-T: Härligt att du outar dig och bjussar på nåt som avviker från normen.

• Zozo

Sa vitt jag förstar sa borde lagen i princip säga att man KAN kallas för pedofil om man är över 18 och söker sex med ngn under 15... Stämmer det?
    Nej om man är över 15 med ngn under 15??? Nämen, vad gäller egentligen?? Rent lagligt sett alltsa? Finns verkligen den här 15-arsgränsen? Eller gäller myndighetsaldern, dvs 18?

• Zozo

Bigami är kanske bara en form av polygami??

• S-T

Enligt lagen är man barn tills man är 18, men redan när man är 14 börjar man axla vuxen ansvaret. Efter 16 årsdagen har de vuxna faktiskt (rent lagligt) inte mkt att säga till om, då man t.ex. får söka sjukvård utan föräldrars medgivande eller vetskap.

• S-T

Gemma:

Jag tycker om att outa mig på olika platser. :D Skapar debatter och jag får nya och intressanta synvinklar på allt möjligt.

Kanske är jag lite av en fame-seeker? Vem vet... ;)

Förresten? Kan någon lära mig mer om alla dessa smileysar ni använder här? Jag får bara till :) ;) och :D

• S-T

Jag missar ju helt de röda gubbarna! *asgarv*

• S-T

Aha! Nu hittade jag rätt knapp!

• brudkronan

S-T:

Jo, det är ju just det som är den springande punkten: hade ett verkligt vardagsliv med MIT (bra namn! :)) alls kunnat vara som de fantasier, förväntningar och drömmar som jag byggt upp under alla dessa år?

Men som sagt: på sistone har jag nog börjat förstå att det aldrig kommer att komma en tid när vi lever tillsammans på samma plats. Han är skådespelare och älskar sitt kravlösa lite flyktiga liv så som det är nu - han är oerhört rädd att återigen hamna i en situation där han älskar fler än en och ändå måste göra ett val. Det är inte så att han vill vara fri för att kunna ha sex när han vill, det gör han inte, jag har nog haft fler partners än han de senaste åren - vi kan bara inte hitta ett sätt att vara tillsammans.

...och som sagt numera söker jag ett sätt att komma vidare trots att jag älskar honom- men det är INTE lätt...

Och jepp - katter och hundar i mängd - och sen' kan man ju jobba på att bli den otäcka tanten som grannskapets ungar är skräckslagan för - det blir toppen! :D

• Gemma

Ursäkta om jag är oseriös men... var det inte Regina Lund som gifte sig med sig själv? Tycker att det är en rätt cool grej att göra, i ett samhälle som onekligen tillmäter gifta personer en högre status i många fall.

Svar på tråden Polyamorösa brudar?