Polyamorösa brudar?
Hejsan
Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?
Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...
Hejsan
Finns det några polyamorösa brudar här? Dvs. någon som ska gifta sig, men har mer än en parner (är kär i mer än en person)?
Jag har fästman och flickvän och känner mig lite ensam...
...vad tillförde du i deras relation när du bara var 14 år gammal?
ja, det låter inte särskilt bra..
men, en spännande tråd i övrigt.
Men tjejer.. Jag var ocksa 14 när jag började mitt första seriösa förhallande... Det beror helt pa hurt man är som person!
Nej, det beror inte på hur man är som person...det finns dom som är yngre än så som både beter sig och ser ut att vara betydligt äldre och det faktumet gör det definitivt inte mer okey!
Det började som en kompisrelation till killen i det paret, då mitt dåvarande (mitt första "riktiga" förhållande, som varade två år) förhållande knakade *ordentligt* i fogarna. Deras lägenhet, i en annan stad, blev en fristad för mig när jag hade det jobbigt hemma.
Vad jag hade att tillföra till deras relation? Ingen aning. Det bara... var... Det var tankar, känslor, funderingar, sexuellutforskning, samtal och att växa upp.
Jag har ingen aning om vad TS hade att ge i den relationen eller hur gammalt det paret var så jag insinuerar INTE att det rörde sig om sex men jag måste få ge MIN syn på saken och det vore katastrofalt om man rättfärdigar vissa beteenden och ageranden med att det beror på hur personen är, hur denne beter sig eller hur denne ser ut, därför att då blir det ju väldigt lätt att legitimera tex pedofili, bara det sker inom gränsen för hur man som 12-14åring ser ut eller beter sig...
E-tuna:
Hur menar du?
S-T:
Menar med vad...
E-tuna.. gör inte VAD ok??? Kärlek? Jag är helt pa ditt spar om det gäller tvang eller liknande eller om vi skulle tala om pedofili, men när det gäller kärlek mellan tva personer, ser jag alls inget fel i det! I mitt fal var det en kille som var ett par ar äldre än mig, men jag skulle absolut inte anse honom som pedofil!
Zozo: ge mig några minuter för att försöka formulera mig så konstruktivt och bra som möjligt. Jag lovar att återkomma!