• Svar på tråden Cambridgekuren, del 3
  • marone

Liten rapport för veckan som gått...
    Viktminskning 2,1 kg har totalt gått ned 7,1 kg på 18 dagar. Som det ser ut nu och om man inte räknar med första veckan verkar jag kunna räkna med 2 kg i veckan. Helt OK!

Motionerar 60 min per dag, raska promenader, joggar, cyklar och simmar. Den här veckan börjar friskis, väntar nog några veckor med det för att inte ta ut mig helt...

• brud9/9

23 september

Jag tycker de är jättegoda! Prova dig fram genom att mixa med isbitar till en milkshake. Ha i varmt vatten så blir det varm choklad. Viktigaste är att du vispar ordentligt!

Tack vare CB väger jag numera mindre än jag gjorde i gymnasiet! Känns fantastiskt.

• 23september

Brud 9/9, men hur gör du för att få bort klumparna??? Dem fick mig nästan att kräkas.. Jag vispade ca 10 minuter med elvisp och de försvann ej. Jag la ner det men känner mig otroligt nervös över att lyckas gå ner lagom till bröllopet..

• ia´s

23 september
    Har du ingen handmixer...??
    Tror det funkar mycket bättre än en elvisp.

• brud9/9

23 september

Förstår att du äcklas om det är klumpar, det ska det inte vara! Mixerstav eller mixer är bäst. Man kan ev mixa med halva vattenmängden först och sedan fylla på mer. Jag får aldrig klumpar. Vilka smaker har du?

Det fungerar faktiskt också jättebra med en sådan där shaker för proteindrinkar. Jag köpte min i hälsokostbutiken för 39 kr. Den har som ett litet nätlock inuti och tack vare det försvinner klumparna. Den är bra att ha om man inte har mixern till hands. Sedan slänger jag i lite is så blir det kanon.

Prova igen och berätta hur det går.

• september bride

ett litet inlägg från mig....
    Gifter mig nu den 9/9 kl 14.00

och gick ju ner 35kg på 100 dagar...det har nu gått exakt 3 månader sedan jag slutade med cambridge och jag har bara gått upp 4kg vilket jag tycker är helt ok!!!

Kommer att börja med CB igen till vinten och till nästa sommar vill jag ha gått ner ca13kg till vilket jag inte tvivlar på att jag kommer klara...

Är så nöjd över att jag slipper ha på mig en brudklänning i stl 52 som jag prövade första gången,för nu har jag stl 42 i min vackra klänning.....

MÅnga kämpe kramar på er alla.....

• ia´s

september bride
    GRATTIS!!!!!
    Både till Ditt stundande Bröllop + Din fantastiska viktnedgång!!!!!
    Måste kännas helt underbart att få klä på sig sin brudklänning i strl 42.....oh lala

Ha en underbar dag den 9/9

Grattis + Lycka till kramizzar från MIG!!!!

• marone

Ny rapport från veckan som gått...
    Viktminskning 1,5 kg har totalt gått ned 8,6 kg på 24 dagar.

Planerar att ta mina sista 12,4 genom att äta ck ren kur 4 v till och sedan köra tiodagars upptrappning för att sedan ta de sista 5kg genom vv, tallriksmodellen och gi tänk. Detta för att sätta nya vanor och ha ett beräkningsunderlag för jämnviken senare... Borde hinna de sista 5kg från den 12 oktober till 9 december då balen är...

Kämpa på!
    Peppningar till alla som behöver!
    Det går med lite envishet!!!

• Sandra.W

Hejsan,
    Jag tänkte börja med Cambridemetoden, men är lite skeptisk.
    Jag är 166 cm och väger 71. Jag vill gå ner mellan 10 och 15 kg.

Mina frågor är hur länge tar det att gå ner så mycket? Är det lätt att gå upp igen?

Tycker det är jätteroligt att ni peppar varann så!

Mvh Sandra

• Suss1

Hej igen alla gamla & nya!
    Jag har varit borta ett tag från denna tråd, men jag läser ofta era inlägg. Har satt igång igen med ren kur efter ett uppehåll under sommaren då jag endast gick upp 1.5 kg på 6 veckor. Mycket bra för att vara mig
    Sandra W - Välkommen hit! Visst kan du gå ner mellan 10-15 kg med CK. Dock har du ju ingen kraftig övervikt. Ditt BMI ligger strax över 25 som är normalt. Om du minskar 15 kg kommer du ha ett BMI på 20.3 vilket är på gränsen till undervikt. Rekomendation från mig är att du max går ner 10 kg!
    Under kurens gång så lär man sig även att äta rätt så efter avslutad kur kanske man går upp 1.5 - 2 kg, men sedan ska man kunna hålla sin vikt. Jag är själv inte där ännu, men har hört/läst att det fungerar bra att hålla sin nya vikt om man inte helt går tillbaka till sina gamla ovanor igen.....
    Med ren kur minskar man mellan 1.5 och ca 4 kg/vecka och naturligtvis mest den 1:a veckan. Du har ju som sagt inte så många kg att gå ner, men min konsulent sa att genomsnittet för hennes "elever" är 8 kg på 3 veckor på ren kur!
    Lycka till!
    Suss

Svar på tråden Cambridgekuren, del 3