• Svar på tråden Cambridgekuren, del 3
  • Suss1

Hej Sandra!
    Jag förstår ditt problem. När man går ner i vikt så blir man ju smalare över hela kroppen och tyvärr kanske inte alltid just där man mest behöver det.
    Min midja t.ex har alltid varit förhållandevis smal om man jämför med mage & stuss. När jag nu har minskat i vikt med CK så har jag minskat mest....i midjan....
    Vad gäller magen så tror jag nog att magövningar kan göra susen i kombination med CK.
    Trist att konsulenterna inte hörde av sig. Jag har varit i kontakt med flera konsulenter i Stockholmsområdet innan jag bestämde mig för vem jag skulle gå hos. Stockholm Söderort, Farta + Älvsjö samt Stockholm Lena Villaume. Alla svarade snabbt på mina mail. Du kan ju prova om någon av dessa kan passa!
    Lycka till!
    Suss

• Mastermind

Jag är mest på viktforum.se numer -ett forum jag verkligen kan rekommendera! :) Handlar förvisso inte bara om pulver/Cambridge, men åas så fångar man upp lite tips här och där som man kan hålla i minnet tills man ska börja äta igen. Är iaf betydligt mer aktivt än denna tråden. ;)

Sen vet jag inte om alla hittat till min blog, adressen står på min hemsida, men kanske är det någon som inte hittat och har lust att läsa? : enviktigblogg.blogspot.com

silvera & Suss1 - Tack så jättemycket för era snälla ord! :D Det är så himla kul att äntligen vara på väg och förändra sin vikt, sitt liv. Och att dessutom kunna inspirera andra på kuppen är liksom grädden på moset. ;) :D

• silvera

Imorgon ska jag på första dejten med konsulten! Jag är så peppad nu! Det verkar ju jättebra att man kan blanda smakerna i kartongerna, så att jag vet vad jag gillar bäst.
    Men eftersom jag jobbar så oregelbundet, och inte tänkte gå på möten(utan prata med min granne, som också håller på)undrar jag hur många kartonger som jag får köpa på en gång? Är det bara en kartong, alltså mat till en vecka, eller kan jag köpa flera, kanske fyra kartonger på en gång?

• Mastermind

silvera - Du kan köpa hur många du vill. :) Jag köper alltid en gång i månaden och då blir det 4-5 kartonger till nästa omgång (efter CSN trillat in på kontot). Jag pratar inte med min konsulent heller, hon är ärligt talat inte så bra. Blir mycket mer peppad av mina vänner och snälla människor på internet. Vill jag veta något praktiskt så kollar jag gamla Cambridgeforum jag hittat (säg till om du vill ha adresserna) + ett aktivt.

• silvera

Nu har jag varit och inhandlat tre kartonger, och en shaker. Jag har blandat hej vilt, men tog mest kakaosmak. Jag brukar inte gilla kaffesmak, så det tog jag bara en av. Men den har jag mixat och provsmakat på nu, och den var okej, så jag tar nog ett par sådana påsar nästa gång också.
    Hon som var konsulent sade att jag får byta påsarna, om jag inte gillar smaken, så det verkar bra!
    Ska börja i morgon bitti!!!

Tack för att jag får vara med och hänga här! (det tror jag kommer göra susen!)
    //Silvera

• brud9/9

Sandra W

Tack, vårt bröllop var underbart, jag önskar att vi kunde göra det igen och igen! Jag kände mig jättefin, vägde mindre än jag gjort sedan högstadiet (65 kg). Sedan dess har jag dock festat med allt möjligt varje dag (godis bl.a.) kanske för att jag hållt på med CB sedan midsommar. Gick upp 5 kg på 2 veckor, men nu ska jag försöka att äta cb och nyttigt igen och bara ha lördagsgodis. Det var underbart att få känna sig nöjd med sin kropp!

På mig försvann kilona lite överallt, men faktiskt inte så mycket över bysten (tack och lov), så kanske CB minskar din mage. Oftast är det ju så att där man lägger på sig först försvinner det först. Lycka till!

Silvera
    I början åt jag bara cappuccino, nu tycker jag helt klart bäst om den varma kakaon. Så det är bra att man kan byta ut påsar när man tröttnar.

• fröken Inga

Hej. kör med nutrilett nu, men det funkar inte särskillt bra. Det är ju samma princip som cambridge men är det någon skillnad mellan märkena. Har även provat naturdiet och modifast, de funkade inte heller särskilt bra.
    Tror ni att det är någon skillnad eller är det mina kärlekshandtag som vägrar ge sig no matter what?

• Mastermind

Jag känner definitivt en skillnad i smak! Jag har provat både Nutrilett och Naturdiet innan, men klarar knappt en dag med deras smaker. Gillar att kunna dricka varma soppor, känns lite mer matigt än jordgubb och choklad.. Sen måste man ju få i sig 5 (är det, va?) "portioner" av N och ND, vilket är jättesvårt när smakerna smakar blä.

• Suss1

Fröken Inga - Jag har också provat både Naturdiet som jag tyckte var ok samt Nutrilett som inte smakade bra.
    Vad jag tycker är bra med Cambridge är den stora variationen av både soppor & shaker både varma & kalla.
    Jag tycker absolut att du ska testa Cambridge. Prova Ren Kur en vecka så ska du se att det ger resultat. Har du mycket att gå ner eller är det bara några få kg?
    Suss

Svar på tråden Cambridgekuren, del 3