• Svar på tråden Cambridgekuren, del 3
  • Mastermind

genneth - Vad kul att det går bra för dig. :) Och visst har du rätt; ju lägre BMI, desto långsammare viktnedgång. Sen spelar även kön roll, och hur aktiv man är.

• genneth

Mastermind
    Ja motion ja ,går 1 timme per dag med vår hund,men det blir ju lite olika tempo då hon inte alls tycker att det ska promineras:)Men har en träningscykel som bara står och väntar på att jag ska sätta mig på den:)Så du har nog helt rätt,skulle nog göra susen med lite trampning på kvällarna.
    Ska prova.Tycker du är superstark och låter så fokuserad.Grymt impad!
    /g

• Mastermind

En timme om dagen är ju mer än vad medelsvensson motionerar, så det är ju jättebra. :) Men det är klart att cyklen vore ett plus.. ;) Ska faktiskt själv ge mig på den ikväll (samtidigt som jag kollar på Biggest Looser på femman om en halvtimme -sista avsnittet för säsongen, lite trist..). Det blir i princip första gången jag använder den (hade en annan innan, köpte den här för 1½-2 år sedan, men har knappt provat den ens). :D Vet att den har en knepig sadel som gör ont, men jag hoppas på att mina gymbesök har gett mig lite mer muskler på baken nu. ;)

Och tack så jättemycket! :D Jag är fokuserad till tusen; nu när jag kommit såhär långt så finns det inget som heter "ge upp" för mig. Och jag ska aldrig nånsin låta mig själv blåsa upp såhär igen..

• genneth

Mastermind-Precis sadeln är så himla obekväm...
    Min sambo är super duktig och har använt den 5 ggr i veckan,det var jag som köpte den för 3 år sedan...Vi ska nog köpa en ny som är bekvämare och lite bättre men tills dess......
    Hur länge cyklar du i början?Hur mkt och hur många ggr i veckan ska man köra för att det ska ge något slags resultat?

Återkommer när jag har har kommit upp i sadeln:),nu ska jag ta min första soppa för dagen
    /G

• Mastermind

Haha, jag klarade inte länge, jag. :D 3 minuter, sen gav jag upp (kunde iofs pressa lite till, men jag var inte på humör med den jäkla sadeln). Men jag har bestämt mig för att höja med 30 sek/dag eller 1 min/varannan dag (jag styrketränar mån, ons och fre; dom resterande dagarna går jag ut och går, så det kan jag ju kombinera med konditionsträning på cykeln också).

Jag vet iaf att jag brukade cykla 1 mil på ca 20 min innan, så det får väl bli mitt mål sålänge. Men jag vet inte hur länge och mycket man ska hålla på för att få resultat, det är nog väldigt individuellt.

• ia´s

Mastermind....
    Hur ofta går Du på läkarkontroller....för att se att dina värden är OK????
    God hälsa är liksom inte bara viktnedgång...utan god hälsa innebär bra värden också....
    Men de visst du kanske redan..

• Mastermind

ia's - Givetvis vet jag det. :) Min syster är läkare och hon kollar upp på mig ibland. :) Men jag jag superbra, och har inte några problem.

• brud9/9

Hur går det för er alla CB-brudar? Jag har gått upp 2 kg efter att ha varit på kickoff med jobbet, men nu är jag tillbaka på kuren igen...

Svar på tråden Cambridgekuren, del 3