• Svar på tråden Cambridgekuren, del 3
  • Lollipoppsan

La la la la la la la la
    la la la la la la
    la la la la
    la la
    la

Det var ju hemskt va här va dött inne nu förtiden... Vart tar alla människor vägen???
    Inte ute i sommarvärmen idag i alla fall

Ha det bra alla som tittar eller inte tittar in

Kramiz

• Änglahund

Jag har fått ändrade jobbrutiner = mer att göra, samt fått en ny liten kattunge, så jag har fullt upp med att hålla koll på henne och underhålla henne när jag kommer hem.. Blev väckt idag vid 5snåret av att hon jamade och ville busa.. *snark!*

• brud9/9

Hej, har följt den här tråden ett tag och jag imponeras av er motivation. Ni är fantastiskt duktiga!

Jag kör också CB, men vissa dagar ren kur och andra kombinerar jag. Semestern (med godis, grillat och vin varje dag) och alla provsmakningarna inför bröllopet den 9/9 har kommit lite i vägen, men det går trots allt nedåt. Började den 28 juni, så fem veckor totalt. Har gått ned 5 kg och har tänkt mig ungefär lika mycket till.

kram på er alla!

• Mastermind

Änglahund - Åh, en kattunge! :D

• Änglahund

Mastermind, här är den lilla gullgrisen.
    i5.photobucket.com/albums/y180/Javlar/babyxabi.jpg

En riktigt kaxig liten dam, hon fräser och puffar upp sig när hon ser vår äldre katt (han är 5). Vi har bara haft henne sedan i torsdags kväll, så det tar ju lite tid för dem att vänja sig vid varandra, men oouuuuhhh va ja längtar tills den dagen då dom gosar med varandra! *håller tummarna för att den kommer*
    Vår andra katt finns här, visst är han stilig?! ;)
    i5.photobucket.com/albums/y180/Javlar/DSC00122.jpg

Jag älskar katter, vår äldsta som vi tog över från min mans föräldrar, har vi haft nu i lite mer än 3 år, och vi har alltid en gosestund på kvällen när vi går och lägger oss, och sedan en på morgonen när han tycker det är dags att vakna. Han är min lille prins :D

• Mastermind

Åh, vad söta, båda två! :D Själv har jag två hankatter som fyller 14 månader om 8 dagar. De är heeelt underbara och mina första "riktiga" katter (tog hand om hemlösa katter ibland när jag var lite, tills pappa åkte iväg med dem till "en bondgård" :/). Jag är helt förälskad i dem, de är verkligen mina små bebisar (även om de inte är så små längre ;)). :)

• brud9/9

>Mastermind

Nej, jag hade 15 kg från början, och 6 kg gick jag ner genom att träna mycket och räkna points. Jag började i mars. Men det är jobbigt att träna och räkna, det kanske inte alltid passar ens schema så bra och man blir fixerad. CB är så mycket lättare och man ser snabbare resultat. Är jätteglad att jag hittade till den här tråden och upptäckte CB.

Jag kommer ha gått från stl 42 till 38 till bröllopet och det är jag jättenöjd med. Man måste faktiskt inte ha stl 34/36 vilket många på andra forum tycks tro. Jag har sett många vackra brudar i stl 44/46 också, huvudsaken är att man är nöjd med sig själv, vilket är nog så svårt.

kram på er!

• Mastermind

Nu är jag hemma från träningen, och det gick jättebra och var superskönt! :D Min PT är urgullig, dessutom. Hon peppade mig och tyckte jag var jätteduktig både med viktnedgången och att jag kommit igång med att träna. Enda minuset är att hon vill att jag ska träna en gång till lör-tis nångång och sen en tredje gång igen med henne om exakt en vecka, så jag får inte träna så mkt i början. Men samtidigt förstår jag henne, hon var rädd att jag skulle gå för mkt i början och sen tröttna. Men hennes ord är min lag nu, så det är klart jag lyder. :D Jag har ju mina promenader annars, och kan ju gå dit ändå och cykla eller nåt.

• Mastermind

brud9/9 - Jag förstår precis vad du menade med fixering! Jag provade VV några veckor för 5 år sedan, men eftersom jag fortfarande inte var frisk från mina ätstörningar då så avskräcktes jag just pga pointsräkningen. Det kvittar ju om det är points eller kalorier eller nånting annat; det kan bli farligt att behöva ha stenkoll sådär.

Men jag tycker din viktnedgång låter sund och bra, iaf. :) Och 38 ÄR normalt, 34/36 är litet. ;)

• brud9/9

Mastermind - jag har också haft ätstörningar och det var ett helvete att ta sig ur. Jag var med i Viktklubben, Viktväktarna, körde Hälsovakten och tränade som mest 13 pass i veckan. Min kropp sa stopp och vägrade gå ner ett gram, hur mycket jag än plågade mig själv. Fy fasen för allt kaloriräknande och all ångest för vad man åt och hur man skulle kunna kompensera det!

Jag var aldrig anorektisk, så ingen såg hur dåligt jag mådde. Sedan gick jag i behandling och gick upp 15 kg och blev överviktig. Nu är jag frisk och ångesten är borta . Går jag på fest så njuter jag och måste inte gå upp kl sex för att träna. Jag fick livet tillbaka!

Men det kanske var tur att man inte kände till CB då, för då kanske man hittat sätt att "missbruka" det också...

Förut hade man ideal som Paris Hilton och Posh, men nu vet man att deras kroppar är inte sunda och det verkar inte speciellt lyckliga heller... Dessutom tycker jag inte ens att det är snyggt längre.

Svar på tråden Cambridgekuren, del 3