• Svar på tråden Cambridgekuren, del 3
  • JennyStar

hej igen.. är det "bara" jag som bloggar om mitt cb äventyr?? vore kul att läsa andras.. har förresten uppdaterat idag.. =) jennystara.blogg.se titta gärna in.. *spark i baken* på alla som kämpar där ute.. *pepp pepp*

• Suss1

Jag har tappat motivationen helt och söker den nu här!
    Jag är:
    38 år
    Bor i Stockholm
    156 cm
    73 kg
    drömvikt 58
    nöjdvikt 60 (tror jag)

Brud 9/9 - Jag har också svårt med kombinerad. Att komma igång på ren kur var inga problem första gången. Jag körde 3 veckor och sedan gick jag över på kombinerad och det var då det blev svårt. Känner precis som du att det är så svårt att få äta, men bara lite. Har man börjat äta är det så svårt att sluta.

Vårblomma - även jag väger mig varje dag vilket är dumt dumt dumt. Man blir helt fixerad och irriterad för minsa lilla hg som man har gått upp. Vi måste sluta med det och koncentrera oss på en dag t.ex måndagar!

Må så gott!
    Suss
    Nu har jag försökt med ren kur igen några gånger, men jag kommer inte igång

• solrosen.1

suss1
    Du är inte ensam om att tycka det är svårt att komma igång.
    Jag försöker också att börja med renkur varje dag men klarar inte av.
    Jag vill så gärna gå ner i vikt, men motivationen är inte alltid på topp.
    Är det någon dom har bra ideer att dela med sig.

• brud9/9

Skönt att höra att det är fler som tycker kombinerad kur är svårt. Jag jobbar hemifrån med köket 2 meter bort, eller så är jag på kundbesök med luncher, fika etc. Svårt!

Försöker tänka: "Inget smakar så gott som att vara smal" eller "A moment on the lips - a lifetime on the hips".

Det är lättare att motivera sig när man har ett bestämt datum eller mål. Och det får inte vara för långt bort, för då tänker jag bara "jag har gott om tid, så lite godis spelar ingen roll".

Jag tror att jag kommer att ha svårt att äta "normalt" tre måltider om dagen. Jag menar, har man varit överätare eller överviktig beror det ju på att man har ett visst ätbeteende och det är ju jättesvårt att totaländra. Jag är ju normalviktig nu, men skulle vilja bli av med några trivselkilon till. Så kan jag frossa en hel helg, för att jag tänker "två dagar med CB så är det borta igen", men egentligen ska man ju eftersträva balans jämt. Tips någon?

• silvera

Nu är min mens försenad med tio dagar. (Har väldigt regelbunden mens.) Vad jag vet är jag inte gravid. Kan det var Cambridge, som gör det? Jag har ju drastiskt minskat mitt mat-och kaloriintag. Någon annan som upplevt samma sak?

• JennyStar

hej alla =)

ville bara säga att jag inte kunde låta bli att mäta min midja igår.. har gjort ren kur i 3 veckor på onsdag.. har gått ner 8 kg efter 2 veckor.. mitt midjemått var 125 cm.. efter en vecka var det 115 cm och efter två veckor var det 112 cm (i torsdags) o igår (söndag) var det 108 cm... !!! =) så 17 cm mindre på 2½ vecka... pepp pepp =) kram på er alla..

• Lollipoppsan

Hej allihopa.

Det var längesedan man skrev här. E jättedålig på det...

Jag gick ner 26 kg på ren kur (lite kombinerad)(från 114 till 88) på ca 10 veckor i somras men har nu haft ett upehåll på 8 veckor och står kvar på 90 kg(har gått upp 2 kg vätska som man alltid gör förstås)...

Känns jättebra men har nu startat på ren kur igår igen för att man har ju en hel del kilo till som ska bort...

Ville bara säga det och säga att ni e alla jätteduktiga som försöker vare sig ni lyckas eller inte...

Go girls

Kramiz

• brud9/9

Bra jobbat Lollipoppsan, att bara gå upp 2 kg trots att du la av. Hur åt du sedan efter kuren? Jag blir galet hungrig efteråt, tar gärna emot tips!

• JennyStar

Hej igen.. för do som inte läser min blogg så var det vägning i onsdag o jag har haft mens från lördag till idag.. så jag hade bara gått ner 1 kg men måtten hade minskat lite.. gå gärna in o läs hos mig om ni vill.. är inne på min 4de vecka nu.. o har gått ner 9 kg totalt.. ska göra ren kur i 10-11 veckor.. sen börja med mixad kur över jul o nyår med att äta bara ett riktigt mål mat (middag) o dom andra 2 cb mål... sen börja med ren kur igen efter nyår.. lycka till alla.. skriv gärna i gästboken på min blogg... jag hejar på er =)

• Sandra.W

Hejsan

Jag har gått upp ca 2 kg på en och en halv månad, så nu väger jag 73 kg. Jag vill gå ner till 55-58 och är 166 cm lång. Jag har tänkt att pröva cambridekuren - ren kur, men jag vet inte om jag kommer klara det.

Det jag har problem med är att jag har en väldigt stor överkropp och väldigt utstickande revben, men mina ben är relativt smala. Min fråga är om revbenen fortfarande kommer sticka ut lika mycket eller om de på nått sett krymper? Och även hur snabbt man går ned med cambridekuren?

Hur mycket han ni minskat i vikt och cm på hur långt tid?

Tacksam för alla svar!
    Mvh Sandra

• Mastermind

Sandra.W - Dina revben kommer inte minska, och det spelar ingen roll hur du går ner i vikt, tyvärr. :( Men däremot så försvinner ju eventuellt fett utanför revbenen, så du kanske kan minska i mått över revbenen ändå.

Hur snabbt man går ner, både i vikt och mått, är väldigt väldigt individuellt. Man brukar säga att man går ner 1,5-4 kg i veckan på ren kur, om man har ett BMI över 25. Jag är lika lång som du och vägde i april i år 160 kg, så jag förväntade mig att gå ner 3-4 kg/vecka, men mitt snitt låg på 1,8 kg i veckan (ju mer jag gick ner, desto mer tränade jag, dessutom, så jag "borde" gått ner ännu snabbare). Fast det är ändå väldigt mycket; nästan 8 kg i månaden, så man hänger knappt med ändå.

• Mastermind

Förresten så stängs den här tråden imorgon eller i övermorgon (eftersom den startades för tre månader sedan). Så ni kanske vill starta en ny, och länka till i denna? Jag känner mig lite dum ifall jag gör det, eftersom jag knappt är här länge. Men bara ett tips till er som fortfarande är aktiva. :)

Svar på tråden Cambridgekuren, del 3