• Svar på tråden Cambridgekuren, del 3
  • solrosen.1

Då var det dags för nya tag. Jag hoppas att det går bättre den här gången, vågen stannade på 95kg idag (har gått upp 1kg). Nu måste jag klara av det här. Hur går det för er andra?

• Sara_80

håller tummarna för dig den här gången. förstår att det är jobbigt när du har mat omkring dig hela tiden. se till att alltid ha vatten i näheten som du kan dricka kanske det minskar suget.

går in i 5 dagen nu å är inte lika hungrig längre som jag varit de sista dagarna. vågen går neråt så nåt händer i alla fall.

kram på er....

• Suss1

Solrosen 1 - Vatten är, som Sara även skrev, ett jättebra tips förutom att man får springa på toa rätt så ofta. Jag brukar köpa JADA-drycken för att få lite variation på det hela. Jag är tyvärr en riktig godisråtta men ofta hjälper det mig att motstå frestelsen genom att dricka något lite sötare.
    Det är jobbigt de första dagarna. Man måste verkligen ha karaktär för att orka, men när du har kört några dagar så känns det lättare. I början vägde jag mig varje morgon bara för att se mitt resultat och det sporrade mig verkligen att se att det blev lägre och lägre vikt varje dag.
    Tänk på att det bara är under en kortare period av ditt liv som du går på ren kur. det är ju ingenting som du ska göra i all evighet....
    Håll ut - du kommer inte att ångra dig.
    Suss

• Stella Tuvstarr

Här har ni en till som precis börjat ren kur! Har försökt fleeera gånger förr, men denna gång ska det gå - det finns inget som kan stå i min väg :)

• Sara_80

heja heja på er allihopa....:)

• solrosen.1

Jag klarade inte av att gå på ren kur så jag har börjat med kombinerad kur. Det känns mycket bättre nu. Kombinerad kur är mycket lättare.

• Sara_80

solrosen.1: Håller helt med dig. går ju komkur denna gången och det har gått jättebra och man får ju resultat av det också även om det går långsammare. men jag tror bara att det är bra för kroppen att det inte går för fort.

• Suss1

OJ! Vad tyst det är på denna sida. Det var bra mycket mer aktivitet innan sommaren när man skulle i bikinin

Hur går det för er där ute?

Suss

• solrosen.1

hej
    det går bättre för mig nu när jag har börjat med kombinerad kur.

Suss1
    Hur går det för dig, går du på ren kur?

• silvera

Hej!
    Jag ska följa med en kompis som har gått ner 16 kilo, till hennes försäljare(?vad det nu heter?) den 26/9. Jag tänkte gå ner ett par kilo till den 16/12, min bröllopsdag. Vad ska jag tänka på inför mitt möte med försäljaren? Väger ni er där varje vecka? Jag tänkte väga mig hemma, eftersom jag har ett så oregelbundet schema. Jag vill ha alla tips som jag kan få!
    Tack på förhand!

Svar på tråden Cambridgekuren, del 3