• Svar på tråden Cambridgekuren, del 3
  • Änglahund

Godmorgon brudar!
    Jag puffar upp denna lite så inte någon missar den :)

Var lite slapp förra veckan, så idag står vågen på 93,7. Jag tar nya tag idag ordentligt och har bestämt mig för att skärpa till mig och ta mig ikragen *arg på mig själv*
    Jag har ju mitt mål den 30 Augusti då vi åker på bröllopssemester till Spanien!
    Mitt mål är fortfarande att gå ner till 85, och jag skall ge mig DEN på att klara det med!

Lycka till brudar!

• Mastermind

Jag var rädd att folk skulle missa tråden eftersom den inte hann bli länkad till i den gamla. :)

Jag har iaf fått svar från Sats nu, och det var rakt igenom positivt! :D Jag gråter nästan av glädje här, haha. Så jag ska traska dit nu i veckan och skaffa gymkort och PT. :D :D :D

• Änglahund

Heja dig Mastermind! :D
    Jag är hundvakt just nu, så tvingas ut på morgonpromenader vare sig jag vill eller inte! Ganska skönt när solen skiner och fåglarna kvittrar, mindre skönt som det är nu när det ösregnar och blåser hejvilt!

• Amelia_82

Mastermind

Vad kul Mastermind...lovar att när du väl har kommit igång så kommer du älska det.

Jag har hoppat ren kur helt och hållet, men tänker ta några påsar om dagen för att se till att jag får mig alla näringsämnen. På jobbet är det bra att ha påsarna när man blir hungrig/sugen och man bara har 15 min rast. Jag änker träna och äta nyttigt och ta det i lite lugnare tempo, det får ta den tid det tar...Det är bara hetsätarattackerna som jag vill bli av med =(

• Mastermind

Amelia_82 - Jag hoppas det kommer gå bra! :) Det låter iaf som om du har rätt inställning och är motiverad.

__

Veckans resultat blev -2,1 kg och totalt -36,7 kg. :D Kan ju länka min hemsida igen, eftersom den förra länken ligger lååångt bak i den förra tråden: medlem.spray.se/viktigt/ (jag tänkte dock flytta på den vid nästa delmål, om 3,3 kg, så att jag slipper all jobbig reklam..)

Om ungefär 3 h kommer jag vara en stolt ägare till ett gymkort! :D

• nattens drottning75

mastermind

Grattis, snart är du nere till 120 kg. Jag väntar på nya bilder utav dig.
    Lycka till

• Mastermind

Sådär, ja. Nu har jag ett S.A.T.S-kort, och på torsdag 18.30 har jag min första träningstimme, med min PT. :D Gud vad jag längtar!!

__

nattens drottning75 - Dom borde komma om två veckor. :) Tack, tack!

• Buslinna

Mastermind,

Läser här då och då, mycket för att få lite inspiration själv även om jag inte provat på CB ännu. Till att börja med - grattis till en lyckad vecka!! Suveränt kämpat. :) Lite nyfiken blir jag allt när jag hör talas om din personlige tränare - vad ungefär går ett sådant kalas loss på? Hur ofta blir det träning med PT:n och blir det då maskiner och liknande? Många frågor, men vad göra när man blir nyfiken? :) Har ju gått i liknande tankar själv, men tänkt att det nog är så dyrt att det inte ens är idé att kolla upp, dumt nog.

• Mastermind

Buslinna - Tack! :) Priserna för en PT varierar mellan stad till stad, tror jag. Här kostar en timme/ett tillfälle 500 kr, ifall man inte köper fler samtidigt och får mängdrabatt (t.ex 30 timmar = 400 kr/timme). Snuskigt dyrt, men mina älskade svärföräldrar2b betalar hela kalaset.

• Lollipoppsan

Hallå Hallå alla glada

Här har det varit ganska tyst sista veckorna... E all ute o badar i sommarvärmen tro?

Själv har jag varit lite ledig o gud va det va skööönt...

De sista veckorna har det nästan stått still med vikten men det hade jag väl att vänta då jag har haft ganska bra veckor förut...
    Jag ligger nu på -24 kg.....JIPPI
    Så nu står jag alltså på 90 kg jämt...

(ska inte vara otålig men man önskar alltid lite mer)

Har köpt ett träningsredskap som heter "easy shaper" som dom visar på tv-shop. ¨Det är faktiskt väldigt roligt och det känns bra... Någon som har provat det?

Sen har jag oxå börjat gå tillbaka till att träna styrketräning igen (och rodd o crosstrainer) som jag har gjort lite förut. Jag har den fördelen att jag jobbar inom kommunen och då har vi tillgång till 2 olika träningslokaler nästan gratis.(betalar 50 spänn om året bara) Bra va?

Men det börjar bli svårt med kläder. tycker inte allt att många av mina gamla sitter bra längre. Man kan ju ha dom men det ser ju löjligt ut... (Detta är ju egentligen ett angenämt problem eller hur?)
    Har köpt en del nya kläder men vill inte handla för mkt men det får ju gå. Man får väl ha sina gamla "tält" på sig lite till...

Va bra du har det Mastermind med så snälla svärföräldrar... Jag skulle oxå vilja ha en PT men det får vänta då jag inte har det självförtroendet att gå på ett stort gym ännu. (vill komma lite "iform" först)

Usch va det blev långt men jag har ju inte skrivit på ett par veckor så jag har lite att ta igen.

Ha det bra alla
    Kramiz

Svar på tråden Cambridgekuren, del 3