Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Vi är ena stofiler när det gäller viner och hur vi än försöker att testa nya världen så slutar vi ändå med gamla klassiker från Frankrike eller Italien. Jag menar då inte att vi absolut inte kan tänka oss vin från nya världen.
Det är rätt många resebyråer som har fly and drive i Sydafrika. Vissa med redan utstakade turer och förbokade hotell samt lite safarin och andra lite mer "friare". Kalifornien skulle också vara skoj dock en större tidsskillnad att räkna med. Vi var påväg dit för 1,5 år sedan (Hawaii med stop i San Fransisco) med O's jobb men det blev inställt i sista stund (tyvärr). En av mina bästa och äldsta väninnor bor där så då blir det att hälsa på dem också. Hmmm...så mycket att se, så lite tid.
Ha! Jag hittade också hit!
Får jag lov att klaga? Allt känns skit!! Ok, inte allt, men mycket...
I måndags gav jag mig ut för att springa och bräcka min usla midnattsloppstid. Jag lyckades! Men lyckades också snubbla och skrapa upp armbåge och knä och sätta mig i en stor lerpöl. Fortsatte dock att springa, lerig, blodig och skamsen...
I tisdags när jag vaknade hade jag en stor blåsa på en tå. Tog första bästa nål och stack hål på den (blivande sjuksköterskor tänker inte alltid med huvudet). Några timmar senare var hela tån ilsket röd, varm och gjorde jäääätttee ont. Jag hade förstås petat in bakterier med den icke sterila nålen. Jag haltade och ville nästan grina, så ont gjorde det. Nu har jag visserligen kurerat min onda tå med hjälp av kompresser, alsolsprit och plastpåsar. Mycket elegant måste jag säga! Kan ju inte få ner foten i en normal sko utan måste visa upp bandageringen i ett par sandaler.
Men nu till det värsta: JAG VILL INTE GÅ I SKOLAN!!! Jag har haft så roligt hela sommaren och nu måste jag sitta instängd i en föreläsningssal och vara tyst. Det är hemskt! Jag förstår inte hur jag har orkat plugga så här länge (6 år redan!!). Och när jag bara har ett ynka år kvar känns det som om jag bara vill därifrån.
Och nästan ännu värre. Det är 10 månader kvar till mitt bröllop! Hur ska jag orka vänta????
Till råga på allt uselt denna vecka spöregnar det i Stockholm. Har naturligtvis glömt paraplyet hemma varje dag och blivit sjöblöt och nu har jag ont i halsen också.
Sist men inte minst. Jag har mens.
Phhuuu... tack för att ni lyssnade.
Jag kan illustrera mitt känslomässiga tillstånd så här:
tänk er en fyraåring som är hungrig och arg för att han inte får köpa godis i affären - han lägger sig ner på golvet och skriker och bankar med nävarna i golvet.
Varför kan vi vuxna inte få göra så? Jo förresten, det var nog precis vad jag gjorde i mitt förra inlägg.
Brud Juni: Du är så himla tapper men ibland måste luften gå ur även en sån. Ett ord: Massage. Första helgen efter skolan, belöna dig med att få knådas som en jäsdeg, smälta som vax, flyta ut som en amöba och... jaja, mina liknelser kanske inte frestar alla men du förstår säkert.
Själv har jag bråkat oupphörligen med mamma. Och fru Stålhandske, säkert finns det fördelar med att växa upp i en stad där alla känner alla, men just nu när jag befinner mig där har jag svårt att komma på vad. Känner mig ungefär som en sån där flugfossil i en bärnstensklump. I morgon - hem!
Tjejen som jag bråkade med. Är exakt som hon alltid har varit. Kommer aldrig att ändra sig. Att fika med henne en timme vartannat år känns lagom. Vi delar i alla fall ett spännande förflutet, alltid något. Och i natt förlorade jag mig än en gång i det, för mamma och pappa har sparat rubbet. Mina dagböcker från när jag var åtta. Mina uppsatser från femman. Störst munterhet väckte den som bar titeln: "Jag år 2000". Skriven år 1984. Otroligt vad man kan missta sig.
Fru stålhandske igen: Tack så hemskt mycket för beskrivningen! För jag har alltså verkligen undrat. Och det lät ju inte fullt så rafflande som jag föreställt mig, å andra sidan blir det ju desto mer spännande efter själva provet när man måste kryssa mellan självmordskandidaterna.
I morgon: Hemåt i natten. Över Ryssland, Sibirien, Mongoliet, där flera miljoner flygplan genomkorsat himlen utan att fatta eld.
Kram, G
Är det bara jag som har den där jävla paris hiltonlåten i huvudet heeeela tiden?
men oj vilken tid det tog för mig att hitta!! hahaha vilket titel! jag som sökte och allt...! ;)
Men nu är jag här! Jag sitter fortfarande och strular med bilderna pa datorn!! Jag blir galen!!! :[
Ni som är gifta...Hur känns det efterat? Lite antiklimax? Samtidigt som det känns skönt att andas ut. Jag orkar inte ens läsa inlägg om vissa bröllopsfragor... Känns som alla svar finns pa manga bt inlägg redan..
Gemma hur länge har du varit gift nu?
Gemma, jag lyssnar nästan aldrig på radio, så jag har inte Paris i huvudet.
Tack för uppmuntran i alla fall. Massage låter som en dröm. Jag ska nog be A lite snällt att knåda mina spända axlar. Jag förtjänar det idag, för trots uselt humör och plastpåse på tån har jag lagat en god middag och varit snäll.
Visst är det roligt med gamla dagböcker och brev till sig själv från mellanstadiet. Mina föräldrar flyttade nyligen och kom med en hel kartong med sånt.
Har du resfeber? Jag hatar att flyga. Är alltid rädd för att störta, men hittills har det gått bra.
Brud juni: Jag är alltid övertygad om att jag ska dö när jag flyger. Varje gång. Men jag flyger! Gjorde det inte alls i två år, missade bland annat mannens bästis drömbröllop på en klippa i Bretagne, med två nätters övernattning på hästgård samt ridturer i vild natur... Jaja. Nu flyger jag i alla fall. Kom över det värsta genom att veckoflygpendla mellan Stockholm och Skåne i 2,5 år. Och jag övar ju alltjämt friskt! Senaste månadens facit: En resa från shanghai till Kph. Frankrike tur och retur. Skåne-Stockholm tur och retur. Och i morgon tillbaka till Shanghai. En rätt vanlig månad med andra ord... så nej, jag har faktiskt ingen resfeber alls. Bara en smula jobbigt att sitta här och göra backuper, printa ut visitkort, samla ihop alla sina miljoner prylar, byta simkort och så vidare och så vidare.
I morgon ska JAG på massage hos en jättesöt kille här i stan, för 200 spänn! Passar på nu för i Kina masseras man med kläderna på, lampan släckt och i bästa fall av nån liten pojkvasker. Känns också som en schysst grej att göra inför en långflygning. Även om 11 timmar är klart drägligt. Hoppas jag blir uppflyttad till business som vanligt! Man blir så go i huet av champagnen.
Izunia: Faktiskt inte alls antiklimax, förutom att kroppen ville dansa mer. Å andra sidan har jag ju suttit här konstant i snart ett år... ettåriga bröllopsdagen blir den 15 oktober. Men vi har faktiskt firat och festat som besatta ända sedan dess. Finns nog ingen gräns för hur länge efterfesten varar. Ja, och sen är det ju kul att mecka med tackkort, bilder, annonser och så vidare. Jag roddade ju en del med hemsidan också.
Kram, G
Håller med Gemma. Inget antiklimax och inte alls tomt som jag trodde att det skulle bli efter allt planerande. Körde "Tour de France" (spinning) igår med en väninna som gifter sig i januari och sa till henne att det känns jätteskönt att ha det bakom sig. Det var en underbar dag men nu kan man blicka framåt och livet man har tillsammans. Och som Gemma nämnde livet efter bröllopet har hittills varit en enda lång efterfest.
Brud_juni2007 - låter som en tung vecka för dig. Vädret gör en ju inte ett dugg gladare. Själv går jag omkring i en slags koma. Känns som jag är konstant trött. Det är ju toppen att du tycker det är så roligt att arbeta och tänk dig det är bara två ynka terminer kvar! Det gör du i ett nafs. Plötsligt är skolan över och du står där som brud. Jag lovar dig, tiden går så snabbt, så snabbt.
Massage...fick en liten nackmassage häromkvällen då jag är superstel. Ska få en riktig behandling i nästa vecka då mitt jobb tar in en napratpat som knådar anställda en gång i månaden. Förstår ni varför jag inte kollar efter nytt jobb?!