• pirr!

När märker man av att man är...GRAVID???

Vilket jobb ni gjort!!
    Har varit borta ett tag ju..
    Här finns tyvärr inga pluss att rapportera. BIM någon gång under nästa vecka tror jag.. tredje gången gillt va?!
    Ingen ordning denna gång dock. ÄL enl ÄL-kalender typ fredag för 1 1/2 vecka sedan så vi körde lite varanna dag (när lusten fanns i alla fall)därikring, fick därefter lite brunaktiga flytningar i två dar och sen i söndags kom "äggvite-flytningen" så då körde vi direkt. Så förvirrad.. Svårt att veta när BIM infaller när jag inte vet när ägglossningen var, ju! Litar ju någonstans mer på kroppens signaler än kalendern..
    Har idag upptäckt att min favvo-BH är för liten och tolkar ju självklart detta som ett symtom..

Några tips, råd, fakta... systerlig klokhet?

• pirr!

De tre senaste månaderna har jag haft cykler på exakt 30 dagar. Skulle då haft BIM i torsdags, men ännu ingen skymt.. Dock känningar i äggstockarna, när jag tänker efter mycket likt mensvärk.., men jag hoppas ju!! Nu hoppas jag mer än någonsin!
    Om fortfarande ingen mens på måndag så testar jag då.
    HÅLLER TUMMARNA för er andra som väntar på besked!

• pirr!

Lollan 79:

Spännande! Du får rapportera hur det går för dig. Jag håller tummarna för oss!!

Ännu ingen skymt av det ovälkomna och "mensvärken" tycks ha gått över eller så har de ersatts av hungerkänslor?! Lunchdags!

• pirr!

Lollan79:

Inte jag heller!!! Var säkert på toa fyra gånger i natt för att kolla, men inte en skymt.

Jippii, eller? Man vågar ju inte hoppas, än mindre testa sig.. Kanske imorgon?
    Vad säger du?

• pirr!

Lollan79:
    Nej, vad synd! Usch den är aldrig särskilt välkommen, men SÄRSKILT INTE nu..

Bättre lycka nästa gång!! Min kommer säkert också snart..

• pirr!

Slutade med p-ring i augusti. Har ej använt ägglossningstest utan kört på känn och haft sex lite oftare än tidigare.. Så detta var väl tredje försöket om jag nu haft ÄL varje månad.
    Hur är det för er andra?

• pirr!

Fortfarande inget spår av mensen.. Är på dag 34 nu och brukar ligga på 30 dagar i normal cykel. Hoppas hoppas, men vågar ej testa..
    ÄL var ju lite konstig denna månad- troligen ca en vecka sen om man ska lita på äggviteklumpen - och då kanske mensen också är en vecka sen.. Vad tror ni?

• pirr!

Hej på er!

Gjorde faktiskt ett test i går efter att ha gått över 4 dagar. Typiskt nog funkade det inte.. det lilla kontrollsträcket kom ej och då skulle man ej läsa av i svarsrutan (såg dock att det var ett stort fett minus!!). Vad tror ni. Är det minus eller ska jag testa igen?

Kräver visst lite rutin att kissa på pinne.. )

• pirr!

AM- hahaha!!
    En lite, kanske för (?), privat fråga.. Svara om du vill , men stämmer det att lusten ökar mot slutet av graviditeten?

Har haft bekanta som berättat om detta och att de hade rätt mycket BRA sex mot slutet och attt lusten var större och att det var lättare att få orgasm...

• pirr!

UUUSEL DAG!

TEstade igen igår och självklart blev det ett minus!! Kände dock fortfarande hoppet då mensen fortfarande ej kommit (fem dagar sen)

Vaknade så inatt vid halv 4 med akut mensvärk, gick upp och tömde medicinlådan men upptäckte att tabletterna var slut (hade ju inte tänkt ha någon mer mensvärk på länge) somnade till slut om men vaknade sedan illamående och värkig. Åkte till jobbet men fick hoppa av bussen för att spy och sen gå till samma apotek där jag igår köpte gravtest och nu bunkra värktabletter och tamponger.. MUNTER MAN KÄNNER SIG DÅ!!!

Kram på er och bättre lycka för er som går och väntar BIM!!!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???