• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

CicciL - grattis till plusset! :)

Jag har blivit en smygläsare av tråden då jag känner mig... tja, hur ska man sammanfatta det? ledsen, arg, irriterad, gnällig, deppig... ni vet säkert hur man känner sig när man bara får mens. Vill inte dra ner tråden med mina deppiga tankar därför är det bäst att hålla tyst :)

MEN... nu har jag en vettig fråga. Vad är det för vitaminer och mineraler som ni äter för att bli gravida? Och hur mycket? Jag har skaffat mitt val kvinna, men ska man ha något mer?

• Frejis

Hm, ska kanske överväga att vara lite besvärlig och bidra till det gemensamma symptomletandet... nej, nu tar jag stöd av dig FruL och kryper fram från mitt hörn med vitamintabletterna i ena handen :) att hålla sig bort och deppa i ensamhet (och göra livet surt för maken ;) är annars en ganska naturlig tanke. Mycket lättare att vänta in det här gravbeskedet i ensamhet och visa sig sedan...
    Men nu ska jag ju inte göra det eftersom jag har precis haft min mens och väntar på ÄL. Maken är bortrest (vilken svikare ;), men har lovat komma tillbaka tidigare än planerat för att tajma in den magiska stunden för barnalstrandet. Får se om vi lyckas den här gången.

• Frejis

Pust pust försöker läsa ikapp efter tre timmars frånvaro... vad ni skriver flitigt! :) men det vet ni om vid det laget.

Har rosenrotsklubben redan bildats? Jag kommer att följa i Ciccis spår och inta alla möjliga tabletter inför nästa ÄL som väntas... hm, 23/11. Tidigare än så vill jag inte ha det för att då får jag äla i ensamhet :( vet i alla fall en man som får skulden för det. Visst var det ett gäng som har ÄL 23/-24/11? Hoppas att jag iaf är i takt med majoriteten den här gången :)

• Frejis

Mindre - japp, ska köra hårt den här gången, hoppas att passet ger önskade resultat ;)

• Frejis

FruL - säg till när du ska gå och handla k-pisten för att jag kommer att ansluta. Alternativet för mig är att fortsätta med infertilitetsutredningen som har påbörjats, men jag vill inte... inte än i alla fall eftersom det är inget (dokumenterat) fel på oss. Och så tål jag inte alla dessa hormoner :(

Cicci - tack för tipsen. Vad är Berocca för något? Ska skaffa de här tabletterna idag :) bättre senare än aldrig. Fulladdat till ÄL :)

• Frejis

Jag har också köpt piller :) (ack för alla tips Cicci)Berrocca och Rosenrot som är superduper stark. Knaprar också på mitt val kvinna vitaminer och mineraler och känner mig duktig. Extremt -har varit och tränat i kväll.

Får dock guppa alldeles ensam :( men maken kommer hem till ÄL nästa vecka. Han är i alla fall målmedveten och jag känner mig stolt över honom... det blir nog en bra pappa av honom om han prioriterar mig och mina ägg i stället för sina tjänsteresor.

A.M. - jag ansluter till de övriga som med spänning väntar på att du ska börja föda. Riktigt komplicerat det här med barn.

Hoppas att någon testar plus snart. Kanske på fredag ;) :)

• Frejis

Ser att jag inte kan stava ikväll :( :)

• Frejis

Här är jag :) sen som vanligt, men lite tidigare än igår :)

Ska hälsa på min man i den staden (hålan ;) där han befinner sig. Funderar på att pigga upp s*xlivet lite och inhandla något trevligt och erotiskt på någon butik. Har dock aldrig varit där tidigare *rodnar lite lätt :)* och vet inte heller vad jag vill ha. Något förslag från medsystrarna i denna tråd? :) *please*

• Frejis

Om man nu ändå ska försöka bli gravid kan det ju inte räcka bara med Rosenrot och vitaminer ;)

• Frejis

Mm, sexiga underkläder, det har jag redan. Vi (eller rättare sagt jag) gjorde den upptäckten på bröllopsnatten och sexiga underkläder har följt med sedan dess :)
    Annars har jag ingen aning, får komma på något kul för båda :)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???