• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

1,5h pass, det var inte lite. Pump på Sats tar i vanliga fall "bara" en timme... jag VILL kunna gå och träna, är förkyld och har inte tränat på en hel vecka :(

Ska vi prata lite symptom?... jag känner av ägglossningen även om jag inte har någon ägglossning just nu. Maken kommer hem ikväll efter sin resa så jag vet vad jag kommer att göra ikväll *rodnar lite*

Muggles - jag måste ha missat det helt, men var i Thailand var ni? Vår bröllopsresa gick nämligen till Thailand fast det var för ett år sedan.

• Frejis

FruL, vilken ÄL(g)historia :) det blir nog en liten bebis ikväll ska du se. När man anstränger sig så mycket som du och din man gör blir det ett jättePLUSS nästa gång. Jag tror det :) du får väl avlägga en INTE alltför detaljerad rapport om ÄL kvällen.

_koko_ Hoppas att allt har gått bra :)

muggles - väntar med spänning på BIM. Tror nog att Pic*n och Kick*n får en liten kusin snart.

Själv har börjat med ägglossningstest. Inget utslag ännu. Det är kanske rr som gör att även min menscykel har blivit kortare, 26 dagar.

Jo, ni som kan så mycket om allt möjligt, en OT fråga: jag behöver några tips på julklapp till maken. fullständig idétorka här :(

• Frejis

Jättestort grattis Muggles :) :) :) och tack för den detaljerade beskrivningen, det behövs :)

Måste säga att tråden känns väldigt plussitiv. Det har ju blivit ganska många plus de senaste två månaderna :)

• Frejis

Mindre - ingenting är ju förlorat ännu och det kan visst bli en bebis nu. Din man känner kanske sig inte så trött när han får veta om böjen. Kul att ÄL kom samma dag som förra månaden.

Tror att jag hade ägglossning igår kväll. Aj, det gjorde ont i ena äggstocken och så hade jag molande värk i magen. DETTA kunde inte ha varit inbillning. Fick böj natten mellan söndag och måndag, och det känns att vi har nu gjort allt som vi har kunnat för att det ska bli en bebis i september nästa år.

FruL - skulle inte du vilja se in i din egen mage för att veta om det har blivit något eller inte? Det är vad jag vill göra, men så funkar ju inte :(

• Frejis

Tittar in här på kvällen, när jag äntligen fått tid.

Lite info till listan: Frejis, 33 år, Stockholm, försökt sedan december 05 (vi tar en optimistisk version nu för att inte dra ner trådens statistik. Med alla makens resor, missade ÄL mfl blir det ett år... minst.

Åker bort till mina föräldrar imorgon, det ska bli så skönt. Äntligen lite semester :) och då slipper man tänka så mycket på BIM och fokusera på ev graviditetssymptom.

God Jul och Gott Nytt År! (ifall vi inte "ses" här innan) Och ett plussitivt år till oss alla som försöker och försöker.

Kram på er alla!

• Frejis

Hej igen tjejer :) och gott nytt år till alla!

Grattis till plusset frullan, vad glad jag blir för din skull! Vill också gratta eden och ljuvlig, ni slå verkligen alla statistik. Jättekul :) det tidigare året och det nya året har varkligen börjat och slutat bra :) :) :)

• Frejis

... nytt meddelande för att försöka beskriva hur det känns när den röda *hur ska man kalla den tanten som besöker kvinnorna i vår ålder varje månad" är på väg att dyka upp. Jag har redan börjat inbilla mig att det kommer att bli ett plus... tja, det blev ett minus och en rosa flytning. Har också förvandlats till en pappersmuff a la cicci när vi var på flygplatsen idag och skulle tillbaka hem efter julfirandet, men det "roliga" kom ju nyss. Så jag kunde få fortsätta hoppas några timmar till. Irriterande :(

Mindre - de symptom som du beskrev tidigare idag hade jag också. Fattar ingenting :( får väl öppna en egen tråd med namnet hur känner man när man inte är gravid ;) usch... den eviga jakten efter plusset, jag tror att jag ska börja spela på lotto snart. Det är väl större chans att vinna där.

Koko - hur mår du nu? Har hunnit läsa till sidan 764 och försöker hitta en update :) det vore jättekul att ses någon gång snart. Vet redan vad jag kommer att beställa, en jättestor guiness ;)

• Frejis

Nu försvann ett helt meddelande bara för att min trådlösa internetanslutningen kopplade bort sig... ännu en sak som gör mig mindre glad.

Snartis - vad tråkigt med myom, men det är ju bra att den upptäcktes. Bättre sent än aldrig, men det låter lite underligt att den upptäcktes så sent. Hoppas att det ordnar sig.

Får väl ta mig i kragen och ringa min gynekolog imorgon och fortsätta utredningen som har påbörjats för några månader sedan. Får väl kolla upp mina myomer... jag har själv ett par st, men de är så små att de inte påverkar befruktningen mm. Fast de kanske har vucit, vem vet.

Usch, känner mig inte alls optimistik inför projektet skaffa barn, men är inte heller så ledsen. Kom snabbt tillbaka till mitt gamla skeptiska vetenskapliga sarkastiska jag ;) får väl ta till det tunga artilleriet om det nu inte vill ge sig på egen hand.

Det skulle vara kul att träffas någon gång under helgen, brunch låter som en bra idé. Var och när?

• Frejis

*kliar mig i pannan* Kan det vara så att ÄL-testet inte visar ägglossningen eller att din ägglossning kom tidigare än dag 12, när du började testa? Nu fantiserar jag fritt, men man kan ju inte längre veta vad vår moder natur hittar på.

Kan säga samma sak om min mens - jag ser att den finns någonstans när gravtestet visar minus, men den har ju inte kommit. Pappersmuffandet a la cicci ger dock bättre resultat på den försvunna mensen... usch, nu blir det lite väl intimt. Ska i stället återgå till min frukost och invänta kl 8 då gyn öppnar. Vill inte :( men maken har sagt att jag faktiskt får ringa dit. Så ska det bli om fem minuter.

• Frejis

Söndag passar jättebra för mig :) :) :) då får jag gå på rea på NK som börjar kl 12. Får väl nöja mig med det och kompensera mig själv för det jobbiga minuset som jag har fått. Pappersmuffandet är i alla fall över för den här gången eftersom syndafallet har börjat. Ont i magen, usch... i framtiden fortsätter jag att följa den orubbliga principen "inte gravid så länge motsatsen har bevisats". Vad det du som skrev så, Mindre?

Fick tid hos gyn nästa onsdag, får se vad för behandling han hittar på nu. Det känns att en remiss till ivf vore enklast, då skulle jag slippa vänta på ägglossning, pluss, få mens och hålla på med hela karusellen.

Hm, vissa är visst lite kinkiga och sura idag *pekar på mig själv* borde kanske gå och handla lite på rea? ;)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???