• Frejis

När märker man av att man är...GRAVID???

Snartis - Nu minns jag att du sade det igår, men jag kom ju inte på det själv ;) :)

• Frejis

Snart så - hur gick det med inskrivningen?

• Frejis

Det känns betryggande att veta att graviditetsnojjorna inte försvinner när man får det efterlängtade plusset :) skönt att höra att du fick en bra barnmorska :)

• Frejis

Om jag minns rätt gör man sammalagt två VUL under hela graviditeten och den första görs någon gång mellan v 10 och v 12. Men man får säkert göra VUL tidigare om man känner sig orolig för att någonting är fel.
    Tycker att www.vardguiden.se har bra information om graviditet och vad som händer med kroppen när man är gravid. Det är där jag hittade en kort film om befruktningen :)

• Frejis

Nu tystnar Frejis med alla sina idéer om VUL och tittar på allt som Cicci hunnit skriva :) Hej på dig Cicci :)

• Frejis

Ring sjukvårdsupplysningen nu och frågade om de antibiotika som jag äter är farliga för barnalstrandet. Svaret blev "inga kända risker" och det känns ju bra. Jag får använda mina ÄL tester, jippi :) hoppas att 7 stickor räcker för att hitta ägglossningen denna månad.

När har ni ägglossning? *försöker hitta trevligt sällskap för cykling i december*

• Frejis

Håller på med ett korrektur och det är sååå tråkigt, men det måste göras... :(

• Frejis

Nja, jag har inte så jättebra koll på ÄL som kommer lite som den vill. Var kraftigt försenad innan Pergotime, väldigt regelbunden efter Pergotime (vad glad jag var då :) och billigt blev det också), men nu måste jag kolla igen OM den kommer tidigt eller några dagar före mens. Maken kommer inte att resa så mycket den här månaden och då känns det lugnt att testa, slipper känna mig övergiven och ledsen när utslaget på ÄL stickan kommer och han befinner sig någonstans i Europa.

• Frejis

Muggles - jag tror att min nästa ägglossning kommer runt 20/12, men mina ägg är som sagt lite nyckfulla. Jag ska iaf börja testa redan 16/12 för att inte missa något :) Återkommer med en rapport när jag ser böjen :)

Dags för en liten lunch!

• Frejis

Nu har jag också sett bilder från vår träff igår kväll :) jättekul att se dem och tack för bilden på Page, roligt att se ett nytt ansikte. Hoppas att vi snart kan ses IRL.

Jag ser också bara kort från BT ikväll :( loggade in med stora förhoppningar, men efter att Muggles förklarat allting för Snartis förstår även jag bättre hur allt är tänkt att fungera.

Hm, kan inte skriva mer, återgår till korrekturläsningen *grrr* men snart är det klart :)

Muggles, tränar du på SATS?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???