Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Victoria80 - problemet är att de där förbaskade gubbarna dyker upp även när man inte vill ha dem!

Jag har inte heller lösningen dessvärre. I övrigt så lever jag för att jag ska må bättre efter vecka 12, är i vecka 10 nu. Händer inte det tror jag att jag kommer att deppa ihop helt...

Ska sätta mig i min bil med sommardäck och sladda hem nu tror jag.

• BrudSommar2006

Mindre - jag tror absolut att massage är bra!

Jag tycker mig ha läst att man ska akta sig för massage när man är gravid men ändå så finns det ju gravidmassage på prislistorna överallt tycker jag. Jag måste ha missat någonting, det kanske bara var i början man skulle akta sig.

I helgen var vi hos svärmor, hon köpte hem skaldjurspaté och rökt lax för det sade tjejen i fiskdisken som själv var gravid att man fick äta. Fast det står ju att man inte får? Jag blir inte klok på allt, inte för att jag ville ha något i alla fall.

• BrudSommar2006

Usch ja FruL du har nog rätt, man ska inte hasa omkring i halkan i onödan. Hoppas det eländiga vädret ger sig snart.

Victoria80 - förlåt, du kanske har skrivit det här i tråden redan men jag hittar det inte nu. Försöker du bli gravid eller inte just nu? Du har säkert skrivit något om det redan, det låter lite bekant.

• BrudSommar2006

Jag är helledig idag, skönt att inte behöva ge sig ut i halkan. Jag testade ju på en fredag för att vara säker på att jag skulle kunna dricka vin över helgen, vilket det ju inte blev något av med. Visserligen kan det ju hända att det inte blir något plus bara för att man testar för tidigt men då känns det mer OK att dricka som vanligt känns det som för min del än att vänta tills efter helgen med att testa bara för att man vill dricka. Dessutom är det ju så otroligt spännande med alla som går och väntar, man vill ju veta! Nu ska jag hinna städa lite här hemma medan sista tabletten verkar. Tittar kanske in en sväng lite senare och ser om alla hunnit gå hem för helgen.

• BrudSommar2006

Moppy - jag tycker vecka 10, MVC vecka 11. Fast jag kunde uppge exakt datum för ÄL som stämde på dagen överens med det VUL jag fick göra när jag blev inlagd på sjukhuset så hjälpte inte det, min cykel var för lång och stämde inte men hennes lilla snurra hon räknade efter. Strunt samma tänkte jag, barnet kommer väl ut när det vill i alla fall. Men sedan var vi tvungna och sitta och boka in en massa tider då vi skulle ses och blev upplysta om att det var jätteviktigt att det skedde i exakt rätt vecka och att hon bara tänkte ändra sig efter att doktorn där talat om för henne att hon kunde göra det och det är inte dags att träffa doktorn än på några veckor. Då kändes det som att man slösade bort tid men, men, vad är en vecka hit eller dit egentligen. Trevlig helg på er nu allihopa!

• BrudSommar2006

11 veckor, eller faktiskt nästan 12 när jag tänker efter blir det från mensens första dag. Sedan räknar barnmorskan med två veckor till ÄL, stämmer inte det så passar man inte in i hennes mall! Jag hade över tre så enligt mina beräkningar som stämmer överens med vad de såg på ultraljudet på sjukhuset så är det vecka 10. Det jag i vilket fall ser fram emot är förhoppningen att man börjar må bättre igen efter vecka 12...

• BrudSommar2006

Moppy - tur du inte kommit i kontakt med min barnmorska! Där gäller det att passa in i hennes mallar för att räkna ut något själv klarar hon inte fast hon verkar snäll. Hon skulle räkna ut BMI och jag är 165 cm lång. Men det gick inte för på hennes skala fanns bara 164 och 166 så jag var tvungen att välja vilket jag tyckte att jag var mest!

• BrudSommar2006

Jag vet inte varför, jag har ju aldrig varit till barnmorska förut, men hon skulle skriva upp längd, vikt och sedan räkna ut BMI på sin kurva hon hade utritad på sitt papper. Jag antar att man ska pricka in viktstegringen på den sedan?

• BrudSommar2006

Jag funderade först på att gå till Barnmorskorna i Gamla Stan som alla verkar tycka är så bra men jag är nästan aldrig inne i stan så det skulle bli så bökigt tyckte jag. Nu valde jag här i Solna i stället, det verkar vara trevligt där också. Egentligen känner jag mig mer hemma på Danderyd men nu får det bli KS. Om vi inte hinner hitta hus först förstås så man kan byta men det går trögt på den fronten just nu.

• BrudSommar2006

Kanske beror det på att jag är lite överviktig som hon ville hålla extra koll. Det är en äldre dam som verkar ha jobbat där hur länge som helst annars.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???