Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Skärgårdsbruden - har mått väldigt dåligt från början och i vecka sju stod jag inte ut längre utan ringde och fick tid hos vanlig läkare eftersom jag inte fick tid hos MVC på länge. Trodde jag skulle bli hemskickad med tabletter men jag hade så dåliga värden med uttorkning i urinen så jag fick remiss till gynakuten och blev inlagd ett par dagar i stället. På min födelsedag också så det blev inte mycket firande, jag tror att jag har beklagat mig tidigare i tråden! Men, men, ständigt hög på tabletter går allt bättre nu så länge det inte luktar mat!

Ägnar numera dagarna åt att hålla tummar och tår för resten av er, den ständiga nyfikenheten är svår att leva med! Knappt att man hinner jobba heller om man ska hinna läsa ikapp.

• BrudSommar2006

Vi provsmakade GB sandwich i lussebulle och pepparkakssmakerna på fikat nyss, de var inte så hemska som man hade trott.

Mindre - jag undrade förut hur du kunde bli åksjuk av att bugga men nu börjar samma sak drabba mig, jag kunde knappt stå upprätt efter snoan i går kväll. Får nog lägga ner dansandet snart. Fast ni har ju ert roliga kvar i mars har jag förstått.

• BrudSommar2006

Kanske är man botad! Nu blir det smågodis härnäst...

Är det ingen som är på gång att testa snart??

Går precis alla och väntar på ÄL om en vecka eller två?

Hur går det för koko?

• BrudSommar2006

Snart så - finns det fortfarande hopp om ett par plus den här veckan då? Tycker mig ha läst att många redan fått mens, deppat ihop och nu lyckats ta sig ur den värsta svackan, antagligen på grund av FruLs fantastiska underhållning.

• BrudSommar2006

Koko - hur länge klarar du av att vänta innan du testar? Ingen idé att testa i onödan, jag vet, och jag beundrar de som kan hålla sig...

• BrudSommar2006

Har varit iväg och fått nupp-testet avklarat nu, det löste sig med blodprovet, jag fick göra det idag i stället, efter ultraljudet, och så får jag svar i nästa vecka i stället för på en gång som det egentligen skulle varit. Själva nackuppklarningen gick i alla fall bra, nackspalten var smal och normal. Hoppas att resten av proverna ger låg sannolikhet också...

• BrudSommar2006

Det här blir mer och mer spännande! TVÅ presumtiva plussare innan helgen och bara ett par dagar kvar att vänta...

• BrudSommar2006

Grattis Victoria! Vad kul och vilken tur när du hade så begränsat med tid på dig.

Vi var också på julmarknaden på Taxinge i helgen, de hade så söta små tofflor! Men vi köpte ingenting, jag är så nervös att något ska gå snett om vi börjar köpa på oss saker. Fånigt, jag vet!

Den här veckan får vi svar på NUPP-testet, känns nervöst.

Är det dags att börja vänta in alla BIM-are mot slutet av den här veckan eller är det inte förrän nästa vecka? Jag har tappat räkningen.

Hur har det gått för koko?

• BrudSommar2006

Mindre - bra svarat! Förut hade vi ju AM som redde ut sådant här åt oss men hon är väl förhoppningsvis iväg och föder barn vid det här laget.

VUL redde vi väl ut här i tråden för inte så länge sedan men jag orkar inte leta upp rätt sida. Jag tycker i alla fall fortfarande att det kan vara skönt att få veta att fostret ligger rätt och inte utvecklas utanför livmodern som ju kan vara farligt för mamman långt innan riktiga UL är dags plus att man från v7 kan se att hjärtat slår.

• BrudSommar2006

Råkar någon komma ihåg vilken sida den senast uppdaterade listan ligger på??

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???