Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Jag blev inte deprimerad eller så vid ÄL men däremot fick jag rejält ont och kände mig sjuk och febrig, som influensa. Det tog verkligen emot att få till det då men man fick bita ihop. Naturen har verkligen ordnat det här med fortplantning på ett underligt sätt...

• BrudSommar2006

Jessie76 - ja tänk kom man slapp det förbaskade luktsinnet. Då slapp man gå upp mitt i natten och byta lakan för att de luktar damm så att man absolut inte kan sova vidare. Man slapp ligga i sovrummet med dörren stängd och hyperventilera när det ska lagas mat. Man slapp gå på kvällspromenad och känna vad varenda människa har lagat till middag förstöra den friska luften. Tänk vad allt skulle varit lättare om man slapp det...

• BrudSommar2006

Hormoner säger BM, de kan tydligen skapa oreda men varför just luktsinnet, det kunde hon inte förklara. Ändå verkar det ju drabba så många. En liten tofs framför näsan, kanske det kan vara något tro.

• BrudSommar2006

CicciL - men det var väl ändå tur att det inte varade i nio månader! När var det du skulle på koll, lycka till med det men det går säkert bra. Alla kan ju inte ha sådan otur att man mår uselt hela tiden och magen börjar ju inte visa sig förrän framåt fjärde månaden för många. Maken börjar för övrigt bli trött på alla lakansbyten nu också.

• BrudSommar2006

Snart så - nej, inte bara lakanen! Det putsas och fejas - ja av den stackars maken då, själv ligger jag mest och vilar. Han längtar tillbaka till den gamla goda tiden säger han men jag tror honom inte!

Lustigt nog (och som tur är antar jag) så tycker jag aldrig att hunden luktar illa, även om han varit ute och grävt i lerhögar.

• BrudSommar2006

Mindre - ja det är nog ett hårt liv!

Snart så - vi var överens om att vi ville göra NUPP-testet för att få en indikation om hur vi låg till, jag har ju precis fyllt 35 också. Hade oddsen varit dåliga tror jag att vi hade gått vidare med fostervattenprov men jag är otroligt glad att vi slapp ta den risken. Om vi hade blivit tvungna att göra det provet och fått svar att det definitivt var något fel hade vi nog hamnat i ett svårt läge men vi lutade nog åt att inte behålla barnet i så fall. Svåra beslut det där.

• BrudSommar2006

Snart så: Ja nu när du säger det på det viset så inser jag att det har sina fördelar att bli tvungen att bara vara projektledare!

• BrudSommar2006

Jag kan inte på måndag, vi har julfest på jobbet, men ni får ha det så trevligt och så ser vi fram emot att få höra hur ni hade det sedan.

Det känns som att det skulle behövas lite glada nyheter här i tråden nu, håller tummarna för er BIMare medan jag väntar på att det är dags att börja hålla tummar och tår för övriga igen.

• BrudSommar2006

humm - för mig gick det bra att få igång ÄL efter att jag slutat med mina piller, har ätit i princip hela mitt vuxna liv, fick till ett plus på andra försöket, första med ÄL stickor. Fast det hade sina nackdelar - finnar, massor med finnar! Är inte riktigt av med dem än men det är väl andra hormoner med i spelet nu också. Och väldigt ont vid ÄL, kände mig nästan sjuk. Väldigt oregelbunden cykel hade jag också. Allt det här är ju väldigt individuellt. Lycka till nu!

• BrudSommar2006

Cicci: jag har inte betalat något de gånger jag varit hos BM och läkaren på MVC, beror det på vart man går kanske?

FruL: Varför vill de inte kolla eventuella ärr? Är det svårt?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???