När märker man av att man är...GRAVID???
Nej Mindre, vilken otur! Men är du helt säker att det är kört redan?
Lapinette - lite hjälp på traven med extra tur kan aldrig skada, nu håller vi tummarna för att de får rätt!
Nej Mindre, vilken otur! Men är du helt säker att det är kört redan?
Lapinette - lite hjälp på traven med extra tur kan aldrig skada, nu håller vi tummarna för att de får rätt!
FruL, det här var ju helt fantastiskt!!!! Vilken nyhet!!! Grattis, grattis!!! Ingen förtjänar det mer än du men nu väntar jag också på berättelse...
Grattis TomKat! Nu dyker det upp flera plus på raken, vilken vecka!
Ljuvlig, du är i vecka 5+3 enligt BM, alltså i vecka 6. Men bara ha i åtanke att det beräknade datumet du får vid första besöket på MVC antagligen inte kommer att stämma utan kommer att ändras när du gör ditt UL någon gång i vecka 18 eller så. För som du säger, du vet ju själv att du egentligen är i vecka 4 men det kommer inte BM bry sig om till att börja med.
Snart så, vi håller tummarna, det verkar ju finnas god chans att det här kommer att gå bra? Vila, vila, vila...
Cicci, magen kommer nog, var glad så länge den håller sig borta! Jag gick runt och önskade att magen skulle synas så att det verkligen syntes att jag var gravid. Nu när magen buktar ut har jag redan tröttnat på den, den är i vägen och det är inte dags förrän i slutet på maj...
Hej, hej, några datum på gravidlistan försvann vid senaste uppdateringen men det spelar ju ingen stor roll. Kul att ha en uppdaterad lista nu i alla fall!
muggles, jag har inte haft några blödningar alls sedan plusset kom, jag är i vecka 20 nu, men det är väl olika för alla som vanligt...
MVC är helt värdelösa, min BM kan inte svara på någonting, men hon är trevlig och jag orkar inte byta. Jag går snällt på mina tider så får man provtagningarna hos sköterskan som behövs i alla fall.
Har fått tel nr till rygginfo för gravida som några sjukgymnaster har här i Solna, har inte fått problem med ryggen än men information är ju alltid bra, har inte kommit mig för med att ringa än.
Har just mailat till tittutultraljud vid Stadion för att se om man kan få tid men har inte fått svar än, hoppas de svarar snart. De är först i Sverige med 3D/4D UL och bäst ser man efter vecka 25 tydligen så man får ingen tid innan dess men det verkar jättespännande om än inte gratis. Vill gärna få en ny chans att eventuellt se vad det blir.
Jag fick vänta rätt länge på inskrivning också, har bekanta som har bokat tid hos vanlig gynekolog så länge eftersom de inte velat vänta med att få reda på att allt är som det ska.
Börjar just upptäcka alla saker man får halsbränna av och blir tvungen att undvika från och med nu. Först kan man inte äta för att man mår illa, sedan kan man inte äta i alla fall, suck. Nåja, hellre halsbränna.
Jag tror inte att det är bra att hoppa faktiskt, det hamnar väl i samma kategori som att man inte ska bära tungt, det blir för hård belastning och det ökar risken för missfall. BM har varnat mig att nu när man närmar sig halvtid så börjar livmodern sträcka och tänja sig ordentligt så man ska räkna med de här magkramperna som man får stanna till och avvakta tills det släpper innan man kan fortsätta gå börjar komma. Kul...
Stark mat får jag definitivt halsbränna av och feta saker, men då är det mer riktigt feta saker som glass och choklad, inte så mycket lite fetare varm mat än tack och lov. Salladsbord är knepigt, man vet aldrig vilka sallader eller dressingar man kan råka illa ut av. Vitkål är bara att hoppa över och dressingar åt pizzasallad-hållet också. Svartpeppar går inte längre.
Smörgås och fil fungerade bäst vid illamåendet och det är säkra kort fortfarande. Jag ser fram emot att få äta glass och godis i juni nästa gång... Fast jag har hört att man ska passa sig när man precis fått barn, alla människor kommer över med fikabröd!
Jag har inte heller begripit hur gravida orkar träna, fast nu har det gått över, nu går det bra igen. Om jag ska gå hundpromenad så är de första fem minuterna eller så jättejobbiga, man tror inte att man ska ta sig runt men sedan släpper det.
I början får man passa sig beroende på hur illa man mår. Jag försökte fortsätta dansa tre dagar i veckan men eftersom jag fick i mig så lite så fick jag jättedåliga värden snabbt. Sedan dansade jag med feber en kväll utan att ens märka det eftersom jag redan mådde så dåligt och så blev jag inlagd dagen därpå. Så ta det lugnt så länge du mår illa.
Typiskt, nu missar jag ännu en av era trevliga träffar, suck. Det verkar alltid vara något i vägen för oss på helgerna.
Jag har i alla fall fått tid på tittut ultraljud nu, de hade till och med några öppningserbjudanden kvar. Dags i mars när jag är i v 28 och så skulle man dricka mycket vatten dagarna innan för att försöka få så mycket fostervatten som möjligt för att man ska se 3D/4D bilderna bättre. Hade ingen aning om att det påverkade så mycket.