Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Är i vecka 23 nu. Har ingen sådan där jättemage som verkligen står rätt ut som på höggravida men rätt stor är den. Minns inte riktigt när den dök upp men eftersom jag är lite mullig redan från början så syntes det tidigt på mig.

• BrudSommar2006

Apropå ökad lust i vecka 24 som jag tror att Cicci pratade om så tror jag att det är kört för min del. I början kanske, trots illamående, men inte nu när det trycker på och är irriterat hela tiden så att det känns som urinvägsinfektion. Har varit och kollat men det är det inte, det är tydligen så här det ska kännas nu och fyra månader till.

• BrudSommar2006

Att gå runt fullt påklädd och vara lite hårigare än vanligt känns trist nog men att åka och typ simma känns inte lika kul. Har skippat gravidmassage av samma anledning.

• BrudSommar2006

Jag har haft sådana problem med vad jag klarar och inte klarar att äta och nu börjar den hemska halsbrännan komma så att jag går upp i vikt nu gör mig inte det minsta. Det är roligare nu när det syns att det är en gravidmage och inte som i början när det bara såg ut som om jag blivit riktigt fläskig! Däremot oroar jag mig för hur det ska bli att gå ner igen efteråt.

• BrudSommar2006

Jag hoppas ju att det ska gå bra den här gången så att man ska kunna få till barn nr 2. Jag är ju 35 så det blir väl till att snabba sig i så fall. Men jag tänker inte fundera så mycket på ett till innan jag vet hur det här har gått!

Angående mammakläder så tycker jag att de är så himla små i storlekarna. Vart man än går så står det att obs tänk på att de är små i storlekarna. Varför gör man överhuvudtaget mammakläder som är extra små i storlekarna.

• BrudSommar2006

Hej, synd att jag missade brunchen igen, vi har varit på bröllop i Dalarna och varit borta hela helgen, det var trevligt det med i och för sig. Fast den lille tyckte inte om musiken, började sprattla och sparka och protestera rejält. Till sist gav jag upp och gick och vilade i stället, då blev den lugn igen tack och lov. Den far runt och sparkar mycket nu dessvärre, det är svårt att koppla av.

Så till det där med bröllop - ta inte risken att vara gravid! Man kan ju bli dödstrött hela tiden och inte få njuta av planering och sin egen dag och tänk om man skulle bli dålig och få åka in med dropp. Jag missade ju min 35-årsdag, kunde kanske hållit mig på benen en dag till om det varit bröllop på gång men det hade inte varit värt det.

Nu har jag mycket att göra i början på veckan men försöker titta in när jag kan. Håller tummarna för er BIMare så länge.

• BrudSommar2006

Har tagit en liten paus i jobbandet för att titta in här och se hur ni har det. Mindre, det här är ju olidligt spännande, snart kan jag inte jobba mer, mina tummar har blivit blå!

I går kväll skulle vi gå på en visning eftersom vi var borta i helgen och missade söndagen. Sedan fick jag sitta i bilkö i en och en halv timme för att komma ut ur Solna så vi hann inte dit, suck. Nåväl, det visade sig inte göra så mycket för nu är budgivningen uppe i alldeles för mycket i alla fall.

• BrudSommar2006

I kväll är det fler visningar som gäller och blir det inget så tänker vi hålla oss hemma på helgerna framöver.

Vår buggkurs börjar på söndag, jag vet inte än om jag kommer att klara av det, måste nog prova hemma några steg. Jag kan ju inte ens hämta vovven på dagis längre utan att få kramp i magen.

Vad det gäller kön så vill jag absolut veta, jag är en sådan där otålig typ! Så vi har ju bokat in vårt svindyra privata ul i mars eftersom den låg med navelsträngen mellan benen och vägrade samarbeta vid förra ul...

• BrudSommar2006

Izzie, nej men måste han åka nu! Då har du ju slösat bort energi på att jaga böj i onödan. Säg åt honom att han får ändra resan! Alternativt hoppas vi att böjen kommer senare än beräknat.

Cicci, det var en märklig känsla första gången man försökte dra in magen och det tog tvärstopp i nedre delen!

Vi har ju varit runt på babyland och så och letat barnvagn, säng och annat men så fick vi en vagn av bekanta, visserligen lite sliten i tyget men inget fel på i övrigt så nu blir det den. Nu har vi fått en spjälsäng också som vi ska ha på landet och en korg och babysitter är visst på väg åt vårt håll också så från att ha trott att vi skulle köpa allt nytt så har det inte blivit så.

• BrudSommar2006

Izzie, vi har letat sedan i somras, det kanske inte är så länge men när man tittar på högen av prospekt som ligger hemma så känns det som om vi har hållit på hur länge som helst!

Mindre, jag dånar, det här är ju helt olidligt spännande, menar du att vi måste vänta tills på torsdag eller förmodligen ännu senare med att få veta???

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???