Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Tack! 150 stämde rätt bra, 142 var det så jag behövde inte leta så långt därifrån.

Är det någon BIM:are på gång snart eller är det mest mens och en eländes lång väntan igen nu? Vilken trist måndag, förra veckan lät mycket mer positiv... Fast vi har ju Victoria förstås som hade en enorm tur.

• BrudSommar2006

Snart så - det är en liten väntan på gång nu alltså. Då kan vi koncentrera oss på att hålla tummar och tår igen då!

Mindre - brukar du äta lunch i Solna centrum numera?

Det är en sak jag tycker är underlig med Solna centrum, man får inte ha med sig barnvagn in i leksaks/barnvagnsaffären, trots att den är stor och upptar hela bottenvåningen nästan helt själva. Det utesluter ju en stor del av målgruppen från att handla där liksom. Man törs ju inte ställa en barnvagn mitt i ett köpcentrum för att gå in i en affär.

• BrudSommar2006

Lapinette - men det kan ju lika gärna vara så att du varit fullt upptagen med att tänka på flytten och så fungerar det bara därför. Det måste ju bara börja fungera för alla nu så varför inte för dig! Om inte så kommer ni kanske att ha bättre tid nu ett tag framöver med levande ljus och glögg innan julstressen börjar... Så då måste det ju bara bli något månaden som kommer!

• BrudSommar2006

Mindre - så bra. Lunchdejt på gång i Solna centrum då!

• BrudSommar2006

Lapinette - det är beundransvärt att du inte började testa för flera dagar sedan, att det faktiskt finns vettiga människor som kan hålla sig och se hur det går i stället för att slösa bort en massa pengar (och tid) på tester i onödan som jag gjorde. Det fanns visst några trådar om testmissbrukare på FL förut men usch, dit vill man ju helst inte...

Nåväl, fick i alla fall svaret på NUPP-testet igår och fick en låg sannolikhet på 1 på 9000. Så det känns som om vi är nöjda med det, vi struntar i fostervattenprov, chansen för missfall är trots allt 1 på 100. Kanske törs man nu börja känna sig gravid "på riktigt" nu när man är förbi både 12 veckor och NUPP-test, jag vet inte.

• BrudSommar2006

A&M - har du en regelbunden cykel är ÄL normalt sett också regelbunden. Men har du en oregelbunden cykel beror det ju på att ÄL-fasen (lutealfasen eller vad det nu heter) också kan variera.

• BrudSommar2006

Moppy - alla vet väl inte än men jag blev tvungen att berätta på jobbet redan i vecka 7 när jag blev dålig. Det kändes inte jättekul att behöva berätta för alla så tidigt men kanske man vågar hoppas på att det blir bra nu då. Närmsta familjen var och hälsade på på sjukhuset också och vi fick ställa in en del sociala saker vi planerat så många fick veta det mycket tidigare än vi tänkt.

Lapinette - jag håller med, det ÄR inget nöje! Ändå kunde jag inte låta bli, helt galet! Lite kanske jag kan skulla på att jag har så oregelbunden cykel så man tänkte att kanske, kanske är det redan dags...

Om det inte har tagit den här gången så har du ju faktiskt flyttstressen att skylla på. Se till att baka, handla julklappar och fixa allt som ska göras de närmsta veckorna så kan ni köra en avslappnad glögg-period när det är dags nästa gång.

• BrudSommar2006

missZapon - en liten snabbrepris: Först var ÄL sen och kom inte förrän tre och en halv vecka efter senaste mens så om jag inte hade fortsatt med ÄL-stickorna trots att jag fick ta mig igenom flera paket så hade man ju lätt kunnat inbilla sig ett och annat när mensen inte kom när man hade trott... Fast sedan lyckades vi få till det i alla fall, jag kunde ju inte låta bli de där grav-testen så jag testade negativt på dag 9 efter ÄL och postivt på dag 11.

Sedan var jag jätteglad i ungefär två veckor innan jag började må jättedåligt. I vecka 7 lyckades jag få så dåliga värden och med uttorkning i urinen att jag blev inlagd med dropp ett par dagar. Var nere då men det var det bästa som hänt, det vände rätt rejält och även om jag inte mått bra sedan dess heller så klarar jag mig med Lergigan nu.

Sedan dess har jag lyckats skaffa mig en förvirrad bm som jag funderat på att byta ut men hon är ju snäll och det är nära att ta sig dit.

Oj, den här reprisen blev visst inte så snabb...

• BrudSommar2006

Vi sköt på starten av bebisverkstaden, först för bröllopet och sedan för vaccinationerna till resan, vi var i västindinen. Efter det när det väl blev dags att börja då blev man nervös att man väntat för länge och att man borde börjat tidigare...

• BrudSommar2006

Moppy - förstår lite hur du känner, jag kan sakna spänningen i att vänta på ÄL och BIM osv. Skönt att slippa oroa sig för att man inte kan få till det nu förstås men det vet ju du att du inte behöver oroa dig för heller. Sedan din besvikelse att det blev som det blev den här gången kan jag ju bara gissa hur det känns. Men det är kul att du är så positiv nu och är tillbaka i tråden och ser fram emot nya framgångar!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???