Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Måste man vara över 35, har de så ont om resurser, suck. Hoppas du hittar ett annat, bättre ställe då.

Själv tycker jag att det är så jobbigt att man inte kan kissa ordentligt, man är lika kissnödig efteråt och så får man gå ett varv och sedan försöka igen. Först trodde jag att jag hade urinvägsinfektion men icke, det är tydligen så här det ska vara till i maj nu.

• BrudSommar2006

Jag har slutat dammsuga för länge sedan, jag fick ont i ryggen precis i början när jag mådde så illa att jag blev tvungen att försöka sova med flera kuddar. Tror att jag sträckte mig eller nåt, det har inte riktigt släppt sedan dess. Det blir lite damm kvar i hörnen och under mattkanter ibland när man inte gör det själv men det får man ta. Här har sjukgymnasterna rygginfo varannan fredag eftermiddag men jag har inte tagit mig i kragen och ringt än, tror inte att jag hinner gå dit innan februari.

• BrudSommar2006

Jag slutade med alkohol helt så fort jag plussat, förmodligen onödigt men jag tänkte att det var dumt att chansa. Jag har resten av livet på mig så inte behöver jag dricka de här nio månaderna. Har tänkt likadant med de saker man inte ska äta. Varför chansa bara för att man tror att de överdriver, det är inte så svårt att låta bli. Men att det är överdrivet tror jag säkert, jag orkar bara inte bestämma mig för till vilken grad så då låter jag hellre bli. Det där känner man ju själv hur man vill göra med. Det kändes viktigare att vara duktig med allt i början när man var som mest orolig. Nu känns allt mer avslappnat men nu har jag fått in rutinen i alla fall.

• BrudSommar2006

Lycka till på mötet Mindre!

Barn nr 2 ja, hoppas att man kommer så långt så småningom och jag tror absolut att allt är betydligt mer avslappnat då. Fast då tror jag möjligen att jag kommer att fundera extra noga på fostervattenprov när man redan har ett barn.

Bara att ta sig förbi den mest överhängande missfallsrisken i vecka 12 kändes som ett stort steg den här gången. Fast nu har man ju fått höra om alla som fått MF i typ vecka 32 så det är ju inte så upplyftande att höra.

• BrudSommar2006

Vi var på mässan på Grand Hotell innan vårt bröllop, det var trångt, varmt, svårt att ta sig fram och gav nog egentligen inte så mycket även om jag fick lite tips på klänningar och affärer från katalogerna man kunde bläddra i. Men det var ändå mysigt att komma i stämning få tid att tänka lite på sitt eget bröllop tycker jag. Ångrar inte att vi gick dit även om jag inte vet om det var värt inträdet egentligen. Är det kallt så gå tidigt så du inte behöver stå utomhus och köa alltför länge.

• BrudSommar2006

Nej, nej, tänk inte på missfallsrisken nu, vi fick ju en länk av någon tidigare i tråden, var det möjligen av viktualia? Där stod det ju i vilket fall att det oftast går jättebra.

• BrudSommar2006

FruL, jag antar att jag inte tänkt så mycket på att man får olika information, min BM har sagt samma sak som jag läst själv i olika tidningar och på nätet. Jag har inte kommit mig för att ifrågasätta det heller. Men om man tänker på att de ger andra råd utomlands så förstår man ju att det är lite överdrivet här. Jag kör också på cider, alkoholfritt vin är jättehemskt!

• BrudSommar2006

Men kan inte din BM skriva remiss nu när hon vet vart hon ska skicka den? Fast det är väl omöjligt förstås, suck, vilket system. Finns det de som gör utan remiss alltså? Vad bra i så fall.

• BrudSommar2006

Mindre, tala nu om vem som drack sliskvattnet, jag är nyfiken!

• BrudSommar2006

Nej, en liten blå elefant säger mig ingenting?

När vi åkte till Västindien var man tvungen att bekräfta sina biljetter tillbaka, annars har jag aldrig gjort det.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???