Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

När märker man av att man är...GRAVID???

Moppy - går man in på BB Stockholm ser man att de samarbetar med följande barnmorskor:

Barnmorskorna Gamla Stan »
    Barnmorskorna Östermalm »
    Täby Barnmorskemottagning »
    Ekens Barnmorskemottagning »
    Norrtälje Barnmorskemottagning

Så ska man dit får man nog välja någon av dem. Men som det redan sagts så är det väl lätt att man hamnar på vanliga förlossningen om det skulle bli komplikationer.

• BrudSommar2006

Usch ja, förlossningen vill man inte tänka på men vi försöker hjälpa Moppy att välja barnmorska här så man får offra sig!

AM - andra förlossningen är nästan alltid mycket lättare har jag förstått så det är nog inget att oroa sig för när du tagit dig igenom den första.

Mest hänger vi ju här för att få reda på när ni andra plussar, det ska bli spännande på måndag att få höra hur det gått över helgen. Någon måste väl ändå plussa snart rent statistiskt??!!

• BrudSommar2006

Jag gjorde just något riktigt hemskt, jag vill verkligen varna för att göra något liknande. Jag var in på apoteket för några dagar sedan för att fråga vilka märken som gick bra att använda mot halsbränna när man var gravid och fick med mig Gaviscon tuggtabletter hem. Sedan har de blivit liggandes och nu försökte jag precis tugga på en. Jag tror det var det mest fruktansvärda jag någonsin försökt få i mig, det spred sig som skum och gelé i munnen och fastnade i alla tänder. Mellan hulkningarna fick jag försöka få fram tandborsten för att få bort allt elände ur munnen. Jag känner mig helt skakig nu.

• BrudSommar2006

Innan jag lyckades plussa hade jag en helt galen cykel, riktigt kort en månad och jättelång nästa men jag har aldrig varit regelbunden. Det verkar som om många här varit väldigt regelbundna exakt på dagen men att det börjat spöka nu när man funderar extra. Är det så tror ni eller att någon kanske inte har haft så jättekoll innan? Annars verkar naturen vara otroligt elak som börjar spöka på psykologiska stress grunder? Verkar helt galet hur som att man ska behöva hålla på och försöka så länge, naturen har inte räknat ut det här särskilt bra verkar det som...

• BrudSommar2006

Fast jag har för mig att man inte kan göra skraptest om man har haft sex kvällen innan. Men nu kanske det inte är därför du ska dit och förresten kanske någon annan kan upplysa mig om jag har fel.

• BrudSommar2006

Att hon inte ville berätta själv om hon är i femte månaden!

Är inte så smal själv, mest undrar jag hur man gör med ytterkläder, annars verkar det ju finnas gott om mammakläder i övrigt. Det är i alla fall ingen som tittat menande och frågat än men i helgen ska vi hem till farmor & farfar och då kommer det vara svårt att ta sig ur att äta och dricka vissa saker, jag fixar ju inte te ens just nu och jag är stordrickare i vanliga fall. De är så jobbiga så jag vill helst vänta så länge som möjligt med att berätta, man vet aldrig ibland får de för sig att vara elaka om det är något de ogillar, jag kan tänka mig att det här skulle falla inom den kategorin, konstiga är de och lite förvirrade...

• BrudSommar2006

Vi var på första mötet med doktorn igår, har bara träffat barnmorskan tidigare, för att prata om eventuellt fostervattenprov eftersom jag precis fyllt 35. Men det är som att välja mellan pest eller koler, det är ju ett hopplöst val känns det som. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag får missfall. Vi bestämde oss för det där Nupp-testen i alla fall så får vi se.

Men vad ont själva undersökningen gjorde när hon skulle klämma på magen. Sedan blödde jag lite efteråt och hade ont i magen hela kvällen, hade svårt att sova för att det gjorde så ont. I dag känns det lite bättre men fortfarande ömt. Ändå kändes det inte som att hon tog i alls.

Tänker varken Snart så eller CicciL stilla vår nyfikenhet??

• BrudSommar2006

Det måste ju bara bli ett gäng plussare efter helgen!

Jag kan inte vara med i morgon men ni får ha det så trevligt och så ser vi fram emot att få höra allt skvaller på måndag.

Verkar inte som om man kommer hinna jobba så mycket på måndag, det borde vara fullt med nyheter av ena eller andra slaget här då.

• BrudSommar2006

Mindre - du kommer aldrig bli överviktig med din kroppsbyggnad (orättvist) och dessutom tränar du - du kan äta MASSOR med glass och godis ikväll utan dåligt samvete!! PLUS brunchen i morgon!

Snart är det eftermiddagsfika och sedan möte, spikning och jobbpub och sedan får man gå hem, egentligen är det lika bra att sluta låtsas att man jobbar redan nu!

• BrudSommar2006

Grattis, grattis, grattis CicciL!!!!! Vilken bra början på måndagen! Så spännande!!! Hoppas du får må bra nu också!

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???