• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • Bröllopstokiig

I o för sig! Vulet var vid lunch, men hon stack säkert dit och glömde att rapportera
    Nu ska jag dra mig hem!
    Vi hörs i morgon!

KRAMAR till er alla!

• Snart så....

Nu ska jag oxå bege mig hemåt och färga håret haahah

Kram på er

• honungsjohanna

Undrar hur många, liksom jag, som smygläser den här tråden och inte kan låta bli att följa er kamp från månad till månad.
    Själv försöker jag inte aktivt att bli gravid, men jag och min man slutade skydda oss i september. Jag känner igen mig i så mycket som beskrivs här ang. symptom/icke symptom och längtan efter en liten en. Jag försöker att hålla den på avstånd eftersom jag är så rädd att det inte ska bli något, men det är svårt när kroppen reagerar så häftigt inför B(I)M som min gör sedan ett par månader.
    På något sätt lugnar och tröstar det mig när jag läser att det hittills faktiskt fungerat för en del av er. Jag hoppas att ni andra också fixar det!

• Moppy

Kul att du läser vår tråd honungsjohanna! Ibland kan det vara skönt att se att man inte är ensam, särskilt som man ofta inte pratar om ens barnproduktion med ens 'vanliga' kompisar!

• honungsjohanna

moppy:
    Det stämmer. Jag kan inte ens prata med min man om det... han blir så stressad då och får för sig att han måste prestera mer, bättre och intensivare! Dessutom är alla mina vänner barnlösa och vill förbli det ett lååångt tag framöver, så den här tråden är perfekt för mig!

• Vänner-fan

Hej tjejer!

Jag har blivit förkyld och varit hemma från jobet idag. Har sovit flera timmar och det känns lite bättre nu.

Frejis, vad tråkigt med tant-besök!! Verkligen!

Mindre, spännande! Jag gillar inte att inge för mycket hopp när läget är osäkert för då kanske besvikelsen blir större om det inte var som man trodde MEN jag måste bara skriva att jag hade JÄTTEsvårt att sova veckan innan jag plussade och har tror att även Cicci hade det. (?) Har för mig att du skrivit att du också haft det och det kunde jag inte låta bli att reflektera över. I mitt fall tror jag faktiskt det var alla hormoner som rusade runt i kroppen och störde nattsömnen. Så nu var det sagt...

• Vänner-fan

Gällande kön vill jag absolut inte veta i förväg. Men jag vet många som tagit reda på det. Då när de väl föder blir det liksom "Jaha, så de fick sin son idag då?" i stället för "Åh! Vad fick de för nåt??" och jag tycker det sist-nämnda känns roligare. Plus att det väl inte är 100 % säkert att ta reda på det innan. Ni minns kanske Allbäck (fotbollsspelaren) som kollade att han skulle få en son och det stod i alla tidningar. Och ut kom - Filippa. Har läst någonstans att det finns en liten ökad risk för förlossningsdepression och svårighet att knyta an till barnet om könet inte stämmer överens med det man fått veta att det skulle vara heller. Och de riskerna minimerar jag gärna. Inga fler depressioner hitåt, tack!!
    Men nåt jag reflekterat över är att alla jag vet som kollat kön (är väl 5-6 st) har fått veta att de väntar pojkar. Och jag undrar om det ligger nåt bakom det. Typ att det är lättare att se att japp, där är en sno*p än, nej, där är ingen. Nån som vet?

Självklart fattar jag att folk VILL kolla kön, liksom göra alla möjliga tester på sitt ofödda barn, jag tillhör bara inte de.

Ser ni, jag har börjat dela upp inläggen, så att de blir fler i stället för längre! Mot 12000...

• Vänner-fan

Och så har jag roat mig med att göra hund-testet och jag blev cocker spaniel, liksom Mindre och Muggles. Kul grej! Stämde hyfsat tyckte jag.

honungsjohanna, välkommen!

• honungsjohanna

Tack vänner-fan! Det känns väldigt nervöst att komma in här. Ni är ett så sammansvetstat team redan. Fast jag kanske kan få vara med ibland på ett hörn då och då?

• sweetstreet

Hej Vänner-fan,
    trist att du är sjuk men det låter som om din sömn kanske gjorde susen så du är på bättringsvägen.

Ang kolla barnets kön så har jag fått det berättat att man kan med största sannolikhet säga om det är en pojke (om inte navelsträngen ligger i vägen eller så förstås). Däremot så är det inte lika säkert om man tror det är en tjej eftersom en liten snopp lätt kan "döljas" på olika vis vid UL. Så osäkerhetsfaktorn är högre om man "tror" det är en tjej.

Alltså: en snopp är alltid en snopp, men om man itne ser någ´t kan man inte vara helt säker! ;)

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???