Gällande kön vill jag absolut inte veta i förväg. Men jag vet många som tagit reda på det. Då när de väl föder blir det liksom "Jaha, så de fick sin son idag då?" i stället för "Åh! Vad fick de för nåt??" och jag tycker det sist-nämnda känns roligare. Plus att det väl inte är 100 % säkert att ta reda på det innan. Ni minns kanske Allbäck (fotbollsspelaren) som kollade att han skulle få en son och det stod i alla tidningar. Och ut kom - Filippa. Har läst någonstans att det finns en liten ökad risk för förlossningsdepression och svårighet att knyta an till barnet om könet inte stämmer överens med det man fått veta att det skulle vara heller. Och de riskerna minimerar jag gärna. Inga fler depressioner hitåt, tack!!
Men nåt jag reflekterat över är att alla jag vet som kollat kön (är väl 5-6 st) har fått veta att de väntar pojkar. Och jag undrar om det ligger nåt bakom det. Typ att det är lättare att se att japp, där är en sno*p än, nej, där är ingen. Nån som vet?
Självklart fattar jag att folk VILL kolla kön, liksom göra alla möjliga tester på sitt ofödda barn, jag tillhör bara inte de.
Ser ni, jag har börjat dela upp inläggen, så att de blir fler i stället för längre! Mot 12000...