• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • nenne78

nu packar jag ihop och cyklar hem, flickor! Hoppas få en hög svansföring! Mooahahah arne hegerfors regerar!

• nenne78

honungsjohanna ... är det "mitten ins gesicht?" det var en gammal sång vi sjöng på tyskan, kommer inte riktigt ihål. Mig får du gärna rätta, jag kan ta det

häjjråå!!!

• nenne78

aahahaha ihål!! IhåG ska det ju vara (herregud, nu börjar det balla ur) AAHHAHAH BALLA!!!!

*suckar*

• honungsjohanna

nenne:
    Mitten ins Gesicht stämmer!

Ha en bra kväll alla

• Izzie

Måste slänga ut frågan igen... (sorry)
    Finns det något sätt förresten att begränsa tiden för ägglossningen? Eller rättare sagt att verkligen pricka in den?

En kompis till mig berättade om en bekant som hade sina svärföräldrar på besök och sedan hade sådana problem eftersom de var tvungna att ha sex en viss tid. De fick smita iväg under dagen för att ha sex vid det specifika klockslaget och mycket riktigt, 9 månader senare efter det föddes deras bebis. Jag kan ju inte låta bli att undra - hur visste hon att det var just då?? Om man testar stickor vet man ju bara att det är på G. I informationen som medföljer i förp står det ju att ägglossningen sedan sker 12-36 eller är det 12-24, jag måste springa och kolla...
    Nä det stod visst "LH-stegringen inträffar normalt 24-36 h innan ett ägg frigörs från äggstocken". Vad jag menar är ju att det är svårt att veta exakt när ägget släpper. Har sett filmer där folk rusar hem för att ha sex under lunchen och så, man borde ju lika gärna kunna vänta fem timmar tills man slutat? Eller?

Under hur lång tid visas LH-stegringen förresten? Är det någon som testat det? Stickorna är ju så j-vla dyra, så jag har alltid slutat så fort jag fått böj.

• sweetstreet

HUUUUUUURRRRAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!

HEja tjejer! Vad ni varit flitiga!
    Så nu har vi passerat 12000!!!!!!!!!! Ha! Jag VISSTE väl att vi skulle göra det!!! :) :) :) :)

Här inne i tråden är det fortfarande ett par inlägg kvar men det ska jag se till att vi "tar" så har vi verkligen 12000 på båda "planhalvor"!

• sweetstreet

Izzie, jag tror helt enkelt inte att man kan VETA exakt när ägget släpper. För vad man ser på stickorna är vad jag förstår endast LH-stegringen.
    En del tjejer kan ju känna sin ägglossninge, alltså då ägget släpper. Det kan inte jag så det har jag gett upp. JAg brukar bara försöka kolla med stickor för att veta ungefär vilka dagar som ger bäst chans.

Och som Moppy skrev tidigare så sa hennes gyn att det bästa var att ha 6 även dagarna innan böjen!!!!
    Så jag brukar räkna. Har oftast samma antal dagar mellan mens och ÄL så jag vet ungefär när böjen bör komma. Och så försöker vi ha sex redan dagarna innan den beräknade böjen samt under böjdagen och även lite efter.

Hittills har det inte gett något resultat dock. Men skam den som ger sig. :)

• sweetstreet

Jag undrar jättemycket över FruLLis!!!!!
    Var är du och hur gick det idag lilla gumman??????????????????

*kliar mig på orosvecken i pannan*

• sweetstreet

Och så undrar jag var Page är????

Har du fortfarande besök??
    Eller hänger du 100% på gymet nuförtiden???????

• sweetstreet

Ska även förtydliga att "min" centrifug inte har något att göra med den i vår trådstart. Tyvärr.

Utan en helt vanlig trist centrifug som finns på de flesta lab. Så´n man spinner t ex DNA i. Vilket jag gör just nu.

Så nu vet ni. Tror det var Moppy som undrade???????

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???