Måste slänga ut frågan igen... (sorry)
Finns det något sätt förresten att begränsa tiden för ägglossningen? Eller rättare sagt att verkligen pricka in den?
En kompis till mig berättade om en bekant som hade sina svärföräldrar på besök och sedan hade sådana problem eftersom de var tvungna att ha sex en viss tid. De fick smita iväg under dagen för att ha sex vid det specifika klockslaget och mycket riktigt, 9 månader senare efter det föddes deras bebis. Jag kan ju inte låta bli att undra - hur visste hon att det var just då?? Om man testar stickor vet man ju bara att det är på G. I informationen som medföljer i förp står det ju att ägglossningen sedan sker 12-36 eller är det 12-24, jag måste springa och kolla...
Nä det stod visst "LH-stegringen inträffar normalt 24-36 h innan ett ägg frigörs från äggstocken". Vad jag menar är ju att det är svårt att veta exakt när ägget släpper. Har sett filmer där folk rusar hem för att ha sex under lunchen och så, man borde ju lika gärna kunna vänta fem timmar tills man slutat? Eller?
Under hur lång tid visas LH-stegringen förresten? Är det någon som testat det? Stickorna är ju så j-vla dyra, så jag har alltid slutat så fort jag fått böj.