• nu är jag fruL

När märker man av att man är...GRAVID???

Eller:
    Äggsjuka aladåber- hur steker man dem?
    Desperate sexwives
    Jakten på det försvunna ägget
    Simmarnas kamp mot målet
    Gör kontorsstolen till en spermie centrifug...

Ja ni gissade det. Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 4000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???
  • sweetstreet

Hm nu är man ensam igen på tråden. Typiskt. Att man skulle behöva jobba när det var så'n aktivitet här förut....

Skulle inte Koko titta förbi här ikväll förresten? Fast kanske är du alldeles utsliten efter att varit "konsult" (eller vad det var du skulle vara idag) så du har kraschat i soffan stumpan???

• sweetstreet

Ooooo!
    Detta blir nog inlägg 12000 på trådsidan!!!! :D :D :D :D :D

• sweetstreet

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuttt!!!!!!!!!!!
    kliiiinnnnggeeeelllingkloong!!!

Blåser krulltrumpeter och klingar i bjällerklockor!!!!!!

:)

• sweetstreet

Lite ensamt kar det med krulltrumpeter när man är själv på tråden, men va fan. What to do! Lite tjimelitjooo ska man väl ändå få ha trots att man är själv?!?! :?

*tittar under lugg*

(vilket är jädrigt svårt för jag har ingen lugg.....)

• sweetstreet

Måste även säga igen att det var roligt att du hoppade in i tråden Honugsjohanna!!! :)

Jag tycker det är skoj med fler "utlandssvenskar" här inne. Man får ofta lite roliga kulturkrockar att snattra om då! ;)

Eller nya ord i sin vokabulär som SVANS!!! :D :D :D

Här i USA säger man ABSOLUT INTE sådana ord! Ojoj, det är verkligen som ens fördomar, att man kan visa hur mycket våld som helst (nästan) på TV men säger folk ett fult ord så biiiiiiiper de bort det. Och vissa filmer och TV-program är dessutm "omghorda" så de kan visas på TV i icke-kabel-kanaler! Haha! Lustigt! :)

• Drömma

Så har man plussat! Fantastiskt men i samma vevan börjar farhågorna... Är det verkligen sant och tänk allt som kan gå fel, allt från mf till att få ett allergiskt barn (I know fånigt men ändå). En positiv sak till er som kämpar på: Man kan testa minus flera gånger innan det blir + och man kan vara symptomfri : )
    Så låt inte hoppet överge er!

• sweetstreet

Drömma har du nyss plussat??

Hur långt efter BIM testade du??
    Och hade du några eller inga symptom??

GRATTIS förresten! Glömde visst bort det först i min iver att få veta mer! ;) :)

• Drömma

Tack för grattis!

Testade + efter ca 4 v efter BIM, testade minus runt Bim och 2 v efter. +ade i helgen.

De enda symptomern var mensvärk och onda bröst i ca en vecka innan jag fattade misstanke och provade, ville inte testa för jag inte ville bli besviken igen.

• Drömma

Ursäkta min dåliga svenska, läste inlägget igen...

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    Äntligen trillar jag in här
    Åhhhhhhhhhhhhhh
    helt ärligt så började jag precis gråta !!! Ni är för underbara ! som undrar och oroar er över mig och mitt VUL.
    TACK!!!!!
    Ni är helt suveräna! Hur kommer det sig att världens bästa tjejer har samlats i samma tråd? Det känns helt underbart att veta att OM något mot all förmodan skulle gå snett så finns ni

och extra tack till cicci och snartis för era SMS jag har äntligen svarat.
    Jag såg de inte förräns jag skulle hem från stallet.
    TACK jag älskar er !

För att svara på frågan om Boris lite snabbt så mår han prima. Han ligger rätt inne i livmodern, är 15mm från huvud til rumpa och har ett hjärta som slår

det var det vesäntliga. Nu till storyn om mitt besök hos BM.

Jag kan ju börja med att berätta att jag redan innan besöket var på pissigt humör. Idag gjorde mina grav hormoner mig inte vrållycklig och kär i världen utan bara ....grinig.

Men när vi kom till BM så satte vi oss i väntrummet nästan ensamma, sen kom det massa folk och alla fick gå in innan oss. Så tillslut gick vi och frågade varför inte vi fick gå in... OCH det visade sig att vår tid "kommit bort" ja ha tack!!!!!
    fruLlan som absolut INTE klarar av att vänta, stå i kö eller dylikt blev ju helt galen och skulle gå. men min lugna make fick oss att stanna kvar....
    Sen fick vi vänta ett bra tag till innan fruLlan sur som ätticka gick och frågade om de lyckats få fram en tid eller om vi skulle gå.
    Ojjjjjj vi har visst inte frågat henne än om hon kan ta dig grrrrrrrrrr
    nåja precis när alla Bm ska på lunch så får vi komma in till ultraljud. men eftersom hon hade super bråttom så blev det inget VUl utan ett vanligt ultraljud. Hon ville vel barta få det avklarat.

MEN det viktigaste av allt var ju att vi fick se att Boris ligger helt rätt i livmodern och att han är helt rätt stor för att jag ska vara i v8 samt att hjärtat slog lugnt och fint precis som det skulle.
    Så nu behöver jag inte oroa mig för några problem ute på afrikas savann.

men jag var ruggit irriterad över behandlingen. Jag VET att alla kan göra missar osv ,men jag har bara så svårt att ta det. jag vill att saker ska fungera som planerat...

Nåja nu har jag lugnat ner mig och det var en super cool upplevelse att se Boris även fast vi bara fick se honom en liten pytte stund... hon hade bråttom.

Nåja, jag har iallafall kort på Boris

tack alla för att ni undrarde över mig! Ni är verkligen toppen människor!
    puuuuuusssss
    ni fick mig att gråta. och snartis och cicci...TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

puss till er alla

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???