När märker man av att man är...GRAVID???
Hej ni håriga gravida!
Jag hade samma bryderier i början av graviditeten - och hade redan fått löfte av mannen att sköta ansning och rakning och hela biten ... Men det gick bra att raka själv hela tiden. Bikinilinjen kan man (i alla fall jag) ju fixa utan att titta och benen gick bra att raka när jag låg i badet (fast det funkade även när man står i duschen och sätter upp benet liksom åt sidan på badkarskanten - eller på en liten paöö om man inte har badkar). JAg ansade så duktigt att jag snarare hade problemet att jag kände mig som värsta porrskådisen på förlossningen
Och oron för missfall - Snart så, har du gjort VUL? JAg gjorde VUL i v9 och det såg bra ut och då sa min gyn att ser det så här bra ut redan nu så krymper missfallsrisken till 3% (innan dess var det 30% med tanke på min ålder). JAg frågade då om den krympte ytterligare efter vecka 12, men då sa han att v12 är en tidsgräns man höll sig till förut, innan man började med VUL undersökningar och alltså kunde se pickande hjärtan tidigare. Det kommer att gå bra Snart så!!!