• A.M.

När märker man av att man är...GRAVID???

Ja visst är det lite sjukt ... Dessutom helt galet att allt (kläder o grejor) som har med graviditet o bebis att göra är svindyrt! Vill de att man ska föda många barn eller inte!?

• A.M.

Det kanske skulle vara lägre moms på såna grejor?

• A.M.

Skitjobbigt var ordet!
    Katrinplommonpuré (barnmatsburk) är bra att blanda i yoghurten (och gott)

• A.M.

Snart så....:
    Va - fick hon bara bristningar med ena barnet!? Hela min teori omkullkastas! Smörj in er för sjutton!
    Det kanske är så att man påverkar genom kosten då? Mindres solrosfrön är nog en bra idé! Och zink var det , eller hur?

• A.M.

Muggles:
    Dublin röstar jag på. Hur kul som helst! Ska jag leta upp mina små krogtips som jag snappade upp senast?

• A.M.

Muggles:
    Insåg att min långa lista med Dublinställen försvann i min senaste hårddiskkrasch ... Men jag hade av en händelse två ställen noterade i mobilen:
    Kehoes ? Anne Street (härligt välbesökt pub - perfekt att glutta på after workande irländare på)
    O´Donoghue?s ? Merrion Road (irländska fyllon sjunger och spelar för öl - mysig och gemytlig stämning)

Ska kolla med min medresenär när jag pratar med henne, om hon kan komma ihåg namnen på de andra ställena vi var på. Inga i Temple Bar i alla fall - vi blev visade de flesta ställena av en irländare jag hade en fling med ett tag

• A.M.

Om man inte nödvändigtvis måste vara i Dublin så är Galway på andra sidan toppen. Går fort och är billigt att åka buss. Och Aran-öarna utanför. Och hela Connemara ... JAg tror jag måste åka dit igen!

• A.M.

Hej tjejer! Jag är så avundsjuk på er som ska ses imorgon! Jag är så nyfiken på er! Och så kan jag inte komma - typiskt. Istället får jag sitta i sonens klassrum på en liten pyttestol och leka skola ... (fast han tycker det ska bli roligt förstås). Och så får man äta bullar och dricka kaffe på "rasterna".
    Men jag bara måste få träffa er. Lovar att komma nästa gång!

• A.M.

CicciL:
    Ja det kanske går! Ska ni träffas 12? På Anglais? Det får bli mellan skolgrejen och inför-middags-handlingen i såna fall. Blir ju lite stressigt bara - jag kommer ju inte hinna ge er alla barnvagns-, blöj- och allmäna bebisråd denna gång.
    Vi får se om jag kan sy ihop det!

Nästa gång vore det toppen om det kunde bli en söndag (ego-önskning)... Vi har så ofta middagsgäster på lördagarna, så de dagaran brukar gå åt till städning och handling och matlagning ...

• A.M.

Mindre:
    Jag börjar ana bebis! Hoppas!
    Angående ont i boobsen - jag fick mer ont än vid vanlig mens strax innan BIM. HAr du ont? Brukar du ha ont?

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???