Inlägg från: mugglesfan |Visa alla inlägg
  • mugglesfan

När märker man av att man är...GRAVID???

ljuvlig: GRATTIS till plusset! Jag känner igen dina symptom...

Jag börjar först nu (2v efter plusset) vänja mig vid tanken på att jag är gravid. Och börjar slappna av att det kanske inte har dött därinne trots att jag inte känner så mkt. Mest är jag hård i magen, har lite ont i bröstsidorna och igår och idag har jag känt mig lätt illamående men inte spytt. Igår kände jag mig faktiskt bakis trots att jag inte drack en droppe alkohol på nyår - trött, seg, illamående...

JAg hade förresten supertrevligt trots nykterheten - herregud, när var jag nykter på en fest senast?! Drack alkoholfritt vitt vin (Fre som ngn rekommenderade här tidigare), bläää tycker jag! Det alkoholfria bubblet var ok och jag har även hittat alkoholfritt öl som är ok (tyska Jever).

Ngn här undrade om sidomagen, vad vi menar. Jag menar iaf på sidan av magen, strax ovanför höfterna. Nu när jag vet lite mer om livmodern och dess "upphängning" kan jag tänka mig att det är det som stramar när livmodern växer.

sweet: gött att du fick Bisolvonet till slut. Kör på redan denna ÄL, jag tror som du att det kan hjälpa rätt snabbt. Jag åt ju Bisolvon en vecka runt ÄL bara men det tog ändå (inte för att jag vet säkert att det var därför iofs ).

• mugglesfan

Izzie: välkommen förresten!

Våra bästa tips kan du få hur många som helst Men kolla ÄL, och glöm inte köra på med sex även efter att du fått utslag på stickan. Eftersom utslag på stickan betyder att ägget mognar och att det släpper 12-24h (el var det 12-48? det står på bipacksedeln till testet) efter utslaget, så räcker det oftast inte med att ha sex bara på utslagsdagen (böjdagen).

ljuvlig: hur lång din cykel är har ingen större betydelse för hur gravid du är. De flesta har runt 14 dgr mellan ÄL och mens och det är det som räknas. Så om du plussat på den dagen du skulle haft mens så är du den dagen i v 4+0 (tror jag). Du kan kolla mer på www.familjeliv.se/Gravid/graviditetsutrakning.php
    Det är väl det som FL duger till!

• mugglesfan

För att förtydliga - graviditeten räknas from att ditt befruktade ägg "skapades" - det är därför som du redan är i v4 när du plussar...

• mugglesfan

Mindre: förmodligen var det så att det tog sig först (och grav-hormonerna gjorde dina bröst större) men sedan blev det något fel så att embryot stöttes ut. Men vi är flera här som varit dösäkra på att vi varit gravida och sedan har det tagit på riktigt gången efter det... Jag håller tummarna stenhårt för nästa gång!

• mugglesfan

nenne: det är nog ingen nidis (nidisen kommer så tidigt som 6-7 dagar efter ÄL) men däremot har vi ju haft lite brunt några dagar före mens, några av oss som plussat (Cicci, jag, ...)

Kom ihåg de kloka visdomsorden som jag fick höra (när jag var så nere för att jag trodde mensen kommit): it aint over until the red lady sings!

• mugglesfan

Det är ju inte alla som har nidis (jag var ju lite otydlig där ), det kan ju ha tagit ändå...

• mugglesfan

Hej gosnosen! Välkommen i tråden!

Cicci (som är vår RR- och Bisolvon-guru) rekommenderar nog att man börjar med Bisolvon samtidigt som RR, dvs from mensens första dag (var det väl?). Jag tror hon rekommenderar 2 tabletter Bisolvon om dagen(?).

Själv åt jag ingen RR men däremot Bisolvon, en tablett om dagen, en vecka runt ÄL. Dvs började ca 4 dagar innan ÄL och fortsatte tills jag trodde ÄL var slut (jag kollade inte med stickor den gången). Varannandagssex runt ÄL. Då tog det för mig på 5:e försöket...

• mugglesfan

FruLlan: ÄNTLIGEN!!! (Som Fylking säger)
    STORT GRATTIS!!! Jag ryser! Mina hår (inte de mellan benen dock men alla andra ) står rakt ut...

aaaaahhhhh, vad kul!!!!

Vi har saknat dig här FruLlan, det var lite tomt under julen. Och så är man borta i 1h på ett möte och så klagas det på att man inte är aktiv

• mugglesfan

FruLlans plus måste ju ge er andra kämpare nytt hopp?! Jag menar men endo och allt...

Där ser du koko - kom igen!

• mugglesfan

Nenne: jag tror inte det påverkar ett skit om du får brunt klegg på teststickan. Men själv brukar jag kissa i burk - verkar krångligt att träffa stickan tycker jag

Men brukar du få brunt klegg före mens? Det har jag aldrig haft innan men före plusset var det så.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???