Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

När märker man av att man är...GRAVID???

Alkoholfri cider - finns det en variant som inte är så söt?? *blev hoppfull*

Eller gillar ni sliskelislaskvatten?

(förlåt - men det mesta söta smakar ju bara läsk med alkohol tycker jag som gillar "torrisar")

• Liten med Mindre

Nu måste jag förresten testa er "barnkunskap".
    :)

Vilken seriefigur var det som drack Sliskelislaskvatten?

(Kul att se om någon läst samma tidningar.)

• Liten med Mindre

Ingen som vet??? Sliskelislaskvatten?

Om jag säger liten blå elefant då?

• Liten med Mindre

Moppy - keep working!

Vi har kämpat järnet i veckan. Böj i måndags (tror jag), och har "roat" oss varje dag sen i söndags. Tar ett varv i kväll med. (Roa sig är inte riktigt rätt kanske.)

Båda har ätit Bisolvon denna gång, 2 om dagen. Ingen alkhohol sen före förra mensen. Inte såå mycket sötsaker. Lite lagom med motion.

Hoppas!

• Liten med Mindre

PELLEFANT!!!

Har ni verkligen missat honom? Filur vattnade grönsakerna med sliskelislaskvatten för att de skulle bli större än Pellefants, och sälja bättre. Vad de inte visste var att man blev lila och gasig av att äta Filurs grönsaker. Undrar minsann om inte jag fått i mig lite sådant i alla fall - inte lila, men bubblig.

• Liten med Mindre

Aha - du hann svara koko!

Härligt med en kollega. :)

Angående bikinis så blev mina inköp i somras rätt dyra, men sitter bra. Gav upp alla normala affärer och hamnade i en underklädesaffär på Götagatan - Samiras. Bra service och utbud då. Vet inte hur det ser ut nu.

Just nu hittar du nog mest på Åhléns City faktiskt (Stockholm då).

• Liten med Mindre

Vet inte FruL. Ingefära? Hur sjutton du nu ska få den att fastna på axeln.

Ringa sjukvårdsupplysningen och fråga?

• Liten med Mindre

Sällar mig till gänget med bubblig stor mage utan bebis. :(

Fast det har ju varit värre efter jul. Tror dels att julmaten (mycket fett) spelar in, och även att det går runt en hel del maghistorier. Förhoppningsvis hanterar min kropp det genom gasighet istället för magsjuka.

Standardråden för den med känslig mage (inte allergi), är tugga ordentligt, inte fööör mycket fibrer, skär mat med skal i små bitar.

Jag var orolig för laktos för några år sen, och fick göra ett test på vårdcentralen. Äckligt att bälga i sig laktos, men allergisk var jag inte. Och så blir ju magen alltid gladare när jag är på semester, slappnar av, äter lite mindre grönsaker, grova fibrer etc. Förvisso inte så mycket mjölkprodukter heller...

• Liten med Mindre

Förresten - min första hjälpen mot hunger finns i ryggsäcken (ständig följeslagare) - torkad frukt och nötter/frön. Håller läääänge och är gott. Piggar upp snabbt och frön/nötter mättar bra. Väger lite.

Dags att pysa :) hem till mannen. Kram!

(Oh - mötet med VD och andra gick bra. Fick beröm. :D *sträcker på mig* )

• Liten med Mindre

Hej hopp!

Jodå, jag var hemma och lekte med hårdvaran igår. :) Är ju gift med en datanörd. Fast han sitter nästan aldrig och hackar hemma, mest surfa. Möjligen programmera till någon hemsida av något slag som vi behöver, med bra funktioner.

Skönt att komma hem tidigt så det slapp bli lek mitt i natten.

Svar på tråden När märker man av att man är...GRAVID???