mlu: Ja, du är min idol just nu. Fast som jag sagt till Lapinette... jag är också en stor anhängare av soffa, tekopp och DVD i två veckors tid (eller nåt), om behovet skulle dyka upp.
Stålis: Mannen och jag vi gillar allt! Så idag blir det pasta med kryddig tomatsås och kycklinglever till lunch, och lammfilé med gräddsås och potatis till middag ;) En bra grej är att pilgrimsmusslorna är så billiga här, så de hänger allt som oftast med som förrätt. Busenkelt, man halstrar dem i lite olivolja, på med svartpeppar och flingsalt, sen lägger man dem på varsin liten bädd av ruccola, ringlar över créma di balsamico. Eller så lägger man på lite hackad chili och ringlar över en olivolja - limejuice - salt - peppardressing.
Men alltså det är på tok för tidigt för matprat. Sitter i sängen och tjyvsurfar på grannens trådlösa (det kan han ha, som han håller låda på nätterna med sina spel!). Igårkväll var vi på Shanghais absoluta "it"-restaurang, interiören såg ut som en kritvit scen ur A Clockwork Orange, personalen flirtade vilt med en, vid bordet bredvid satt ett asgrymt par som tillhör våra bästa vänner här och maten var helt enastående! Mannen var tillråga på allt urtjusig i sin guldbegiefärgade kostym, de här snyggingarna:
gemligheter.blogg.se/ , slappt uppknäppt skjorta och tredagarsstubb.
Stålis, vill resa mer i Kina, har fått jättelust att se landsbygd och, ja, helt enkelt nåt annat än Shanghai. Våra vänner är i Guanxi (Guilin) just nu. Har du varit där? Eller nån annanstans? Vill också se bergen i Sichuan, Öknen i Kashgar och det gröna, vänliga landskapet i Yunnan med Miao-folket, eller vad det nu är för andra färgglada minoriteter som bor där. Självklart vill jag också klättra på muren. Igår på min lektion pratade vi bara om olika provinser, det föll sig naturligt. Min lärarinna har rest ganska mycket, dock aldrig till Hainan-ön. Ser för övrigt att det kallas "asiens Hawaii", låter en smula oroväckande, men förhoppningsvis syftar man mest på kritvita stränder och turkost vatten. Så coolt att man kan åka till ett kokosnöt-paradis på tre timmar! När man skaffat sig en normaltillvaro i Shanghai är det lätt att glömma hur exotiskt landet faktiskt är.
Idag är det lördag och mannen är på jobbet. Han har ju jobbat under hela nyårshelgen men för de andra i fabriken är det första arbetsdagen så han ska dit och hålla dem i örat en smula. Sen blir det träning på Fitness First. Resten av helgen ska vi inte göra så mycket, kanske kolla ett och annat galleri och gå igenom drivor av kvitton.
Vad gör ni andra? Kram, G