Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Lapinette, jag visste inte och var för lat för att kolla på en karta.
Förstår Gemma, enklare att fråga här. När det gäller Italien kan jag det by the book (nästan). Bättre än Frankrike faktiskt.
Nej, nu har jag inofficiellt tagit helgledigt! Stänger man ner mailen så finns det nog inte fler mail som ilsket vill bli svarade på.. Det man inte ser, det finns inte, eller hur är det man säger?
Skrev du det Lourdes, när åker ni till Milano? Jag har aldrig varit i Rom, har planerat att åka flera gånger, men det har aldrig lockat tillräckligt för att jag ska göra slag i saken.
Gemma, tack för glosan! Kinesiskan är sannerligen ett extrem-konstigt språk. Jag undrar fortfarande varför "Ma-ma-ho-ho" har betydelsen "Horse-horse-tiger-tiger". Vet du varför?
Väntar också på receptet på fisksoppan när den har fått godkännandet klart, den låter väldigt yummy.
Har snöat in på soppor det senaste, det beror antagligen på att det är det enda jag verkar lyckas med i matlagningsväg... :(
Vad är anledningen till nickbytet, Utvandraren/Margaux, om man får lov att fråga?
stålis, jag mailar också supergärna receptet till dig. Grejen är jag gjorde en sån soppa för typ hundra år sen, efter ett recept i Gourmet. Och idag mailade jag för skojs skull skribenten och hon svarade gulligt nog med bifogat kompett recept! Men jag tror ev. att det är upphovsrättsskyddat så för säkerhets skull mailar jag (med receptskaparens namn!)
Kram,, G (ordentlig)
Lapinette, jag ska lätt fråga dig om vi någon gång ska till Italien. Har du varit i Bologna och Modena..? Vi råkade förirra oss till Rimini också, en hemsk upplevelse! Förstod i efterhand att det fanns en mycket finare "strand-stad" lite längre norrut... vet du vilken det kan vara? Har glömt.
Ett tips till er då: Little Miss Sunshine! Heeeeeeelt grym tyckte jag och mannen.
Har ni i gengäld några tips på bra SVENSKA filmer? funderar på att fixa några movienights här, för uthungrade svenskar.
Nä, om man skulle våga sig på någon sorts träning.
Tror att det lät som jag varit överallt i Italien men riktigt så är det ju inte. Dock semestrade jag två veckor med 10 andra glada tjejer i Rimini när jag var 17 år. Havet är hemskt där i augusti, fullt med alger. Förstår inte hur vi kunde bada. Vet inte riktigt vilken badort du är ute efter. En mellan Rimini och Venedig?
Gällande Bologna och Modena så valde vi att köra förbi på vår väg norrut från Firenze (en av mina favoritstäder). Istället stannade vi i Verona och vandrade runt och såg amfiteatern och balkongen där Julia stod och trånade efter sin Romeo.
Andra favoritställen i norra Italien förutom tidigare nämnda Comosjön och lago di Maggiore är Cinque Terre (som består av fem byar utmed kusten, väster om la Spezia) och så har vi Lucca med sin ringmur.
Ska tillägga har varit massor i Italien men ännu ej kommit till Rom och Venedig (min mans släkt är från Venedig).
Då har jag lyckats hitta datorn igen...
Hade en nätt 15 timmarsdag igår och tror bestämt jag går en lång kväll till mötes också idag! Suck!
Gemma. min mail: kerstin@epost.no
Grymt med recept!! Glädjer mig till att provlaga!
Lourdes. Lyckans ost som ska till Milano... Vad ska du välja för ring? En likadan som jag? DEt är ca 2 cm som du kan göra gravyr på, ringen är 2mm bred. Jag har faktiskt inte graverat min, tror heller inte jag ska det. Men naturligtvis ska jag gravera vigselringen. Vilken har du som förlovningsring? Jag har valt denna kombo efter mkt om och men:
www.tiffany.com/expertise/diamond/rings/combination_tiffany_ring.aspx&
Mest för att det är praktiskt med en helt enkel till resa, träning etc. Och lite pga att det typ skiljer 50.000 jämfört med en allians....
Jag ska länka så snart jag får en minut hemma med guideboken, Roslagsbrud. Be patient please!
Varför jag bytt nick? Don´t know... förändring fryder... Eller? Kortare för er att sriva om inte annat!