Summan av allt fortsätter
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.
Välkomna!
Kan du skriva ner receptet Gemma?
Det låter grymt gott... älskar saffran, chili och pilgrimsmusslor.
Roslagsbruden, No problem! Bara säg ifrån om ni behöver fler.. Jag har inte varit inne och sett på hotellen utan bara läst i boken! Det ska finnas ett budgetalternativ i samma område som är jättepoppis bland honey mooners. Kanske det kan vara ngt?
Gemma - skulle så gärna vara med på era middagar...de låter grymt goda!
Margaux - har du bytt skepnad?
margaux - länka gärna till honey moon hotellet också!
Margaux... finns inget recept, bara en övergripande plan ;) Jag återkommer och berättar hur jag gjorde, under förutsättning att det blir gott hehe.
Lapinette, du eller ni är jättevälkomna på middag om ni har vägarna förbi. Gäller er allihop!
Vanilj är otroligt gott i vanlig mat, alltså typ fiskrätter... speciellt tahitivanilj. Man köper den oftast i provrör. På Möllans Ost i Malmö (sveriges i särklass bästa ost- och delikatessbutik, de har bland annat regelbunden import av pain poulain) kostar den runt 35 spänn, på Fauchon i paris över 100... de använder tahitivaniljen i sin berömda millefeullie.
Fast jag får nöja mig med vanlig burbon, halvbra... och svindyr :(
Roslagsbrud, kan tyvärr jättelite om Paris... sist jag brukade åka dit var jag student och mannen belånad upp över öronen, så vi brukade bo på Hotel Mistral som drevs av en bög med glasöga, där höjden av lyx var att stirra in i "lobbyns" akvarium med guppies som gled omkring pland pastdykare och skepp. Överkastet var minst sagt fläckigt... men vi hade kul i alla fall, på ett alldeles särskilt sätt.
Finaste och bästa restaurangen tyckte vi, var Pont Neuf där de hade halloweendekorationer året runt och man kunde få flamme, en sorts normandisk pizza med creme fraiche istället för ost.
Paris är så dyrt... vi ville helst shoppa upp alla pengarna. Man ville ju liksom komma tillbaka till skolan i Stockholm och vara coolare än alla andra, i en hel vecka (tills nästa person åkte till new York och sabbade alltihop).
Nu skulle jag lätt kunna tänka mig att åka dit och inte shoppa alls, bara uppleva och äta gott. Vi har bättre ekonomi också men absolut ingen tid. Diskuterade just hur vi ska disponera mannens fem semesterveckor, det lär bli två sverigeveckor i sommar, två veckor till Nya Zeeland över jul och däremellan ett par långhelger... vi börjar ju snart med Hainan Island. Under tiden får jag njuta av era reseskildringar.
PS: MLK jag älskade ditt inlägg om slajm.
Stålis dagens kinesiska glosa:
Mashang (ma ton 3, shang ton 4), betyder "upp på hästen" fast man menar "ögonblickligen". Alltså som i "ta mashang hui lai". "han kommer strax tillbaka" (fast kineserna säger "han ögonblickligen tillbaka komma").
'säkta om jag är lite väl specifik. Tycker bara det är ett så coolt och konstigt språk.
utvandraren/margaux,
Börjar smått planera inför milanoresan om två veckor där vi bl.a. ska köpa vigselringarna på Tiffany´s. Funderar på gravering i ringarna. Går det att gravera i den klassiska bandringen? Du kanske kan titta på din ring och se om det finns plats. Ringen är ju upphöjd, men det kanske den inte är runt hela ringen. Minns inte riktigt. Hoppas du förstår vad jag menar. Har du själv gravering i din?
Ni andra ringbärare,
Vad har ni skrivit i era ringar?
Lourdes, hej! Kul, vad ska ni hitta på i Milano? Har aldrig varit där, bara i Rom som kändes stort och stökigt (men det var ju innan Shanghai ;) ), Venedig som var rätt hemskt och Modena / Bologna som var super.