• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Gemma

Izunia, spännande! Ni andra, hej! Har klarat av mina tentor nu, får se bara hur det går. Firade med en tretimmars-lunch med väninnor, plockade sedan upp en halsduk (custom made... onödigt eller vad ;) ) på cashmere lovers, den gick loss på 700 spänn och blev halvfin. Urlöjligt av mig.

Har också bokat en långhelg med mannen i början av mars, på Hainan-ön, Stålis har du varit där än? Kinas sydligaste ända är alltså en ö, med HAV där man kan BADA, där det inte flyter DÖDA KOR. Ja ni fattar, man sänker onekligen sina semesterkrav. Bokade därtill in mig på ett rätt rysligt komplex med privat strand, totalt artificiellt och dyrt som sjutton (enligt kinesiska mått mätt) men ibland vill man bara slappna av, utan att ge sig iväg på några större äventyr. och liksom... bara att boka ett kinesiskt lokalflyg känns lite lätt farligt med tanke på hur extremt flygrädd jag är. Stålis, har du nån erfarenhet av China Southern, China Eastern eller Shanghai Airlines? Liksom, hur skraj bör jag vara?

Ikväll ska vi i alla fall ut och äta på mysiga Mesa för att fira mina tvivelsutan enorma framgångar på tentan. Må bra i gnistrande snö, meditativt plinkande regn eller krispig sydkinesisk vintergrönska.

Kram, G

• Gemma

Eh alltså... "hej" även till dig Izunia, PLUS grattis! Knasigt det kan bli ibland.

• Gemma

Ytterligare ett tillägg: Jag är alltså glad över att vi ska resa till den där ön, även om det kanske inte märktes. och även om hotellet är överdrivet glassigt är ju både havet och stranden och bergen alldeles äkta. Mmm.

• utvandraren

Grattis till väl överstådd examen, Gemma!
    Kändes det bra? Jag är bara dödsimpad över dina språkliga prestationer...

Här skiner solen, något som värmer ens något "vintern-kommer-aldrig"deppade humör. Jag var i fjällen i helgen och det bara rasade ner snö, men eftersom turen innebar 6h bilkörning enkel sträcka så var jag inte helt förnöjd då heller.... Suck! Vi höll på att inte komma upp på hyttetunet på söndagen, ruskigt läskigt att börja glida neråt med bara dalen ruvande nedanför!

Izunia! Stort grattis till intervju.. Det kommer gå strålande ska du se!!! Hoppas ni får lite snö så att backarna blir bättre.

Idag ska vi ha julbord med jobbet, så då måste jag väl klämma mig i en klänning och finna fram partyhumöret! Vi har aldrig jultema över våra julbord om någon undrar varför vi har den i januari, utan det blir bara en helt vanlig 5-6rätters med vin från oss och vår systerfirma som också importerar.

Ja, då ska man kanske återgå till jobbet igen då...

• utvandraren

Ps, Gemma! Kan du inte länka dit du ska? Vore kul att se lite äkta "kinesisk lyx"...Är det inte för kallt för att bada?

• Gemma

utvandraren: Jag har en jättebra källa i min klass, en amerikansk expatfru. hon har chaufför och bor i villa i gated community. Hon var i Sanya för några veckor sedan och rekommenderade upplevelsen! Hon skulle alltså aaaaldrig bada om det är det minsta kallt i vattnet, aldrig boka om det vore det minsta svårt och... ja, om hon kan så kan till och med jag, resonerar jag ;)

Såna där "glida ner i dalen" upplevelser kan kännas i kroppen lång tid efteråt, förstår att det kändes läskigt.

Nu gör jag en IPod-test... min make har alltså hävtat i flera månader att hans ipod har en timmmes batteritid och att han därför är i sin fulla rätt att beställa en ny, röd, nano. Eftersom jag är emot att man kastar fullt fungerande prylar har jag bestämt mig för att raca våra respektive ipods mot varan. Än så länge leder min, med knapp mariginal. Kan bero på att han har klockfunktionen på. Men ändå... fyra timmar och fortfarande är batteriet inte i närheten av att vara tomt.

Har jag lov eller har jag lov ;) ?

Kram, g

• Gemma

Och tack för grattiset, känns trevligt! Frågan är bara vad jag ska göra med mig själv under den här tiden.

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, jag har inte varit på Hainan, men H's kusin, fru, bror, brorsbarn samt mor var i just Sanya veckan innan jul, och de tyckte att det var jättefint! Fina stränder, skönt i vattnet, ännu inte för exploaterat, trevliga hotell bland annat. Downside; För mycket ryssar.
    Tror inte att du ska oroa dig för inrikesflygen, jag har inte heller flygt inrikes här, men har hört att det är precis som vilket annat inrikesflyg som helst.
    Jag ser fram emot en utförlig rapport när du kommer tillbaka, jag litar inte på H's kusin, då han är en sån som tycker att ALLT är fantastiskt..
    Hotellet såg jättefint och lyxigt ut!

• Blivande Fru Stålhandske

Dagens märklighet i Kina;

Grannarna nackade en höna vid soptunnan, slaktarkniven i högsta hugg och huvudet av.
    I ett lyxområde, mitt på dagen.

Och jag reagerade inte ens, bara hejade i förbifarten. :)

Svar på tråden Summan av allt fortsätter