• Lapinette

Summan av allt fortsätter

Såg till min förskräckelse att tråden var avstängd när jag skulle skriva. Eftersom jag inte har någon vidare fantasi och vill att alla ska hitta hit till Gemmas tråd så döper jag inte om den.

Välkomna!

• Svar på tråden Summan av allt fortsätter
  • Gemma

Glömde det viktigastse: Det har öppnat en ny Tiffany, vägg i vägg med gymmet... grrr... det var illa nog när den låg tre kvarter bort. Jag och mannen sluskade in igår efter våra respektive pass (spinning för honom och BP för mig) för att testa halsband. Jag är en, ahem, enkel skäl och gillar klassiker som ringen (solitär, tiffany-fattning, inget mer) alternativt solitär runt halsen. först testade jag en 0.81 carat som vi båda gillade. "De andra är nog för stora, du har ju så smal hals" sa mannen ängsligt. Bara för att bekräfta att diamanter faktiskt kan bli för stora var jag tvungen att prova 1.1 carats-varianten också. Förberedde mig på att dissa den när... mmmm, ännu mer perfekt. Mannen blev blek om nosen.

"Den var ju... ännu finare. Faktiskt", konstaterade han efter en stunds tystnad. Det är så slugt inrättat att de dyra alltid vinner, precis som med vin. Farligt att jämföra...

Kram, G

• Lapinette

Gällande dyra smycken och kläder så försöker jag undvika att prova sådana för jag vet att man får ett sånt där fånigt smil över hela ansiktet. Samma sak gäller vin men där ligger prislappen inte riktigt på samma nivå. Jag provade en grym vigselring som gnistrade som bara den. Mannen sa att jag skulle få den om det verkligen var den jag ville...jag bara kunde inte!

Gemma - vad skönt det måste kännas att tentorna är över. Även om jag (liksom du) inte har några problem att prata så hatade jag dessa muntliga tentor på franska. Första terminen hade vi en jätterar fröken men den andra ...hon var en bitch. Usch och fy vad ont i magen man hade då. Lycka till!

• Blivande Fru Stålhandske

God eftermiddag och God morgon på er! Hoppas att er måndag är allt ni önskat er. :)

Är det inte Utvandraren som har en solitär bamse från Tiffanys? Jag kan inte med att prova sådana dyrgripar innan jag vet att H är inställd på att köpa en riktigt trevlig sten till mig. Dessutom skulle jag med all säkerhet tappa den, så slarvig som jag är. Trist nog så är H medveten om den egenskapen hos mig, så det blir ytterligare ett argument för honom när vi diskuterar ringar! Men läckra, det är dem allt!

Gemma, SÅ duktig du är med tentorna! Hur ska du fira att du genomfört dem?

Lapinette, hur går det med 24, har glömt att fråga?
    Vi har tittat igenom ALLT, även fyra av de allra färskaste avsnitten av 24, varav tre av dem ännu inte ens har sänts i USA. Fråga mig inte hur det gick till, tydligen "läckte" avsnitten ut på nätet innan sändning. Trist för FOX, kul för Stålis. :)

• Gemma

Stålis, har som sagt redan firat med jordgubbar och film, nu ska jag iväg på en till hälften skön, till hälften plågsam shiatsu-massage. Jo, det är den lyckliga utvandraren som har en tiffany-ring! Skulle älska att ha en sån men mannen föredrar halsband så OM det någon gång skulle bli en vansinnigt dåraktigt dyr present till mig, lär det nog bli ett halsband. Mmmm... drömma kan man alltid.

Har ni lika sugigt väder som vi? Kram, G

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, vi har haft 20 grader, uppehåll och relativt mycket sol i över sex veckor nu. Kommer inte ens ihåg när det regnade senast! Fast jag läste idag att det skulle regna i några dagar nu, det är välkommet.
    Har ni sugigt väder? Minusgrader?

• Lapinette

Gemma - i Stockholm storm och nollgradigt. Igår regnade det hela dagen och då bilen är paj (batteriet dött) så stannade vi hemma hela dagen. Orkade inte ens gå till Odenplan för att träna pump utan det blev soffan och 6 avsnitt av 24 men nu är vi klara med säsong 4 (har även säsong 1-3 i boxar). Säsong 6 börjar i US vilken dag som helst.

• utvandraren

Då var en sliten Utvandrare tillbaka efter en lååååång, slitsam men lärorik helg. Jag har upplevt alla sommelierers våta dröm i ett privat sällskap utan några som helst ekonomiska gränser. Kul att se och få ta del av en värld som är få förunnat...

Nu är jag tillbaks i verkligheten igen, och sitter och försöker jobba undan lite mot min Sydafrika semester.

Jag har aldrig tid att se på Tv men i mitt nästa liv ska jag kolla in 24!

• utvandraren

Tiffany vet sannerligen hur man väcker HA-begäret hos alla flickor....

• Izunia

ahh da har man akt skidor hela dagen och det var faktiskt riktigt bra!! Solen stralar och det var jätteskönt! Ingen snö i dalen dock, men i backarna var det inga problem. Lite isigt pa sina ställen men jag trodde faktiskt det skulle vara värre.

Jag flög ordentligt idag...(mitt utanför en restaurang) da backen bara "tog slut" mitt frasmför mig! :) Jag bet mig i läppen och började blöda... :( men jagh ar iaf inte brutit nagra ben!

Vi hörs om nagra dagar igen..!

Förresten..jag har blivit kallad till intervju!!

• Lapinette

Ahhh Iza - hör att livet leker. Snö, strålande sol och intervju!!! Stort grattis!

Svar på tråden Summan av allt fortsätter