Östersund/Jämtland 2007
Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp
Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund
Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp
Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund
Vi har nog bestämt oss, vi har prelbokat gamla teatern
Marskatt- Bröllopet kommer att vara i Häggenås 3,5 mil utanför ÖSD där jag är uppvuxen sen blir festen i Norderåsen som ligger 3km från Häggenås. Vi hade tänkt oss catering, några tips??
Sara
Jo, då, både Norderåsen o Häggenås vet jag var det är. Tyvärr var det fel håll för att jag skulle veta något (annat än Kalle o Marie), blir väl kanske till att ta från stan annars. Gamla Teatern har ju catering också.
Jämtlandstaus
Kul! Jag hoppas verkligen att det blir bra hos dem, det verkar då bra än så länge.
MrsE
Jag har kollat klänninar i stan och måste säga att utbudet är uselt. Jag är iof storlek 44-26 så det fanns typ 1 el 2 klänningar på dem olika ställena som jag kunde prova. Den lilla ateljen på Kyrkgatan har massa fint, men dem kostar runt 7-8000. Hon verkar jätte duktig.
Sen var jag på atelje Grönlund och där är dem jättetrevliga. Jag hittade en klänning men behövde en större storlek, om hon skulle beställa den åt mig var jag tvungen att köpa den utan att ha provat först.
Sen var jag på Agnes Olson, där dem också är jätte trevliga men hade inga klänningar jag föll för.
Så nu har jag bestämt mig för att beställa från Kina, www.1koo.com
Dem kommer sy up denna klänning efter mina mått för 120 dollar:
www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=J935
Hoppas bara det blir bra :)
Kat77: Vilken fin klänning du hittat! Menar du att de syr upp klänningen och att det med tyg och allt bara kostar 120 dollar? Förståra tt du inte ville beställa en klänning du inte provat först. Tänka tt betala flera tusen för något du inte ens vet om du kommer att passa i!
Jag ska ta med en kompis och gå igenom alla affärer i stan innan jag bestämmer mig. Åker till Gbg också om ett tag och då ska jag se vad som finns där. Vet rätt väl vad det är jag är ute efter men det verkar inte vara lika lätt att finna i verkligheten.
MrsE
Japp 120 dollar inklusive allt, sen tillkommer frakt på 60 dollar. Nu har jag beställt så nu e det bara att hålla tummarna. Jag får den om ca 1 månad... Jag e lite nervös, men har tid att hitta en ny om det skulle skita sig totalt.
Lycka till..
Tänkte bara meddela att vi får Svante Tängmark som präst o Thorwald Mellergård som kantor. Thorwald vet jag ju att han är JÄTTEBRA, så nu hoppas jag bara att prästen är lika bra!
Kul att höra att Thorwald är bra - slit inte ut dem innan vi kommer senare samma dag!
Vi ska försöka låta bli! Thorwald slipper ju kompa våra extra musikstycken i alla fall, o musiken in o ut o psalmerna kan han säkert spela i sömnen! Han var fantastiskt bra på orgeln när jag var liten i alla fall, då var han kantor i en grannförsamling.
Tjena Tjena!
Hittade tråden igår och bläddrade igenom hela. Om jag inte minns fel, var det fortfarande några som undrade över hår & Make-up.
Kollade upp en del sådant före jul nämligen. Kanske har priserna höjts efter årskiftet, men iallafall. Här kommer några exempel.
Max frisering, Hamngatan: 1900:- för hår
Hårfin, Storgatan: Hår 1700:- Make-up 300-400:-
Hårcompaniet, Mårtens torg: Hår 850Kr/tim. inkl. konsultation. Make-up 300/600:-
LLhår&make-up, Hagvägen (odenskog nånstans) 2000:- för både och.
Alla utom Max har hemsidor som man kan gå in och titta på.
Man skulle säkert kunna sitta en hel dag och ringa frisörer i Ösd. Så det finns säkert billigare också.
Lycka till!