Östersund/Jämtland 2007
Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp
Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund
Vi som ska gifta oss i Östersund eller Jämtland under 2007 kan samlas här för att ge varann tips och hjälp
Speciellt vi som planerar på avstånd. Själv bor jag nuförtiden i Stockholm och ska planera bröllopet i Östersund
Hej, jag ska gifta mig i Frösö kyrka i slutet på April och tänkt ha festen i Frösö IF stugan eller vad den heter. Vi har precis bestämt oss och börjat planera. Jag behöver en brudklänning snarast, vågar man beställa online?
Någon som har förslag på vart man får tag på bröllopstårta billigt? Vi är under super tajt budget...
Vart ligger FrösöIF stugan? Hur är den om man jämför med Stockesalen?
Angående klänning, visst kan man beställa online men råder dig till att prova ut samma modell i butik innan för att få korrekt storlek, det har jag gjort!
Baka själv? kanske kontakta någon på livsmedelsprogrammet inriktning konditori?
Marskatt: Ja, absolut! Hade gärna velat se den uppdukad dock!
Inte riktigt säker på dekorationer eller så heller, vet bara att vi inte vill ha någon brudbåge eller liknande...
Billig tårta? Tja, de har väl fortfarande restaurangutbildning på Palmcrantzskolan om jag inte är felunderrättad. Annars kan man ju kolla med Tages eller Edenbos. Tror att det är en amatörtravtränare som har både Edenbos och bageriet i Krokom (minns däremot inte vad han heter just nu).
Är det Sportstugan du menar Kat77?
Jag förstår dig så väl Sanasol! Klart man vill veta hur det ser ut när det gäller... funderar själv på hur salen på Gamla Teatern kommer att se ut när de tagit bort konferenssakerna o fixat till den åt oss... får lita på att det blir bra helt enkelt! Och brudbåge, nej det skulle jag inte heller vilja ha.
Marskatt: Vad är hyran på den lokal ni ska ha? Får man ta med egencaterat eller tillhör det någon restaurang?
Sanasol
Om det är Sportstugan Kat77 menar så ligger den ganska nära Frösö Zoo. Nog funkar den bra till party o så, men jag vet inte om jag skulle vilja ha min bröllopsfest där... kanske har för "festiga" minnen därifrån för det iofs... Den är ganska mörk invändigt också, i alla fall om man jämför med Stocke.
Den heter visst Frösö IF sportstuga, se bild nedan. Den ska tydligen vara mysig med ett stort kör och rymma många. 1800 i hyra. Jag ska åka och kolla hur den ser ut imorn :)
Usch jag har lite panik...
www.frosoif.org/index.asp
Ingen hyra alls. Gamla Teatern är hotell o restaurang, så de tar inget extra för att vi använder några rum medan vi äter hos dem. De är väldigt resonabla, men då är det ju deras mat som gäller förstås. Tårta brukar de ta från Wedemarks, vilket passar oss perfekt, för det var ändå vad vi tänkt oss!
Här är stugan utvändigt o med priserna:
www.frosoif.org/index.asp
Detta e ju kanon, tack för alla bra svar redan.. Här kommer jag hänga mycet :)
Jasså, sportstugan kanske inte är så bra.. Jag ska kolla imorn så får vi se.